Re: Ciekawostka zaworowa

Interkas snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

> mieszkam w bloku wiec nie wiem skad jest ciepla woda;) > > pozdr. Piotrek > >

Witam Skoro w bloku, to "numer" z termą, czyli opóźnienie grzania wody przez palnik gazowy raczej odpada. Prawdopodobnie dzieje się tak za sprawą upuszczania zimnej wody przez baterię mieszającą (posiada jedną wajchę zamiast dwóch kurków), lub baterię termostatyczną. Nie wiem jaką masz w prysznicu. Zatkanie wylotu prysznica powoduje, że wzrasta ciśnienie wody ciepłej za zaworem (pomiędzy kanałkiem od ciepłej wody, a ujściem prysznica), a nie przed zaworem jak przy normalnym zamknięciu prysznica. Zimna woda może wtedy wypływać, nawet jeżeli wajcha jest ustawiona tylko na pobór ciepłej wody ?

Reply to
PL_(N)_umber_One