Re: Ile energii potrzeba by spali? zwyk?y czajnik

Wystarczy jedna zona. Nie potzreba energii.

Buehehe. Okej jeszcze nie mam żony.

Ale tak wracając do zadania. Popełniłem chyba błąd

Energia potrzebna na podgrzanie wody do temp. wrzenia=ciepło właściwe wody*iloś wody*delta t; Potrzebna energia a wygotowanie wody=Energia potrzebna na podgrzanie wody do temp. wrzenia+ciepło parowania; No i teraz z zasady w termodynamice praca równa jest energii jaką układ wymienił z otoczeniem? Czyli równa jest energii potrzebnej na wygotowanie wody? TAK czy NIE? I dalej jak obliczyć czas potrzebny na spalanie czajnika (przyjąłem, że czajnik będzie sie spalał od momentu wyparowania całej wody) Czy jest to: Praca/moc czajnika/sprawność?

Dzieki za i tak już dużą pomoc

Reply to
Ryback