ryksza

http://www.tvn24.pl/-1,1554045,wiadomosc.html Dość typowa polska historia: genialny pomysł, ale kompletny brak wiary w
powodzenie. To jest o wiele bardziej przydatne od Segwaya http://en.wikipedia.org/wiki/Segway , tylko trzeba to dorobić, zautomatyzować, oprogramować itd. Oczywiście, trzeba znaleźć kogoś kto w to włoży duże pieniądze, trzeba się z nim podzielić patentem, zyskiem itd, a to już na Politechnice nie jest takie proste (czyt. nierealne). Konrad

Nienajlepiej to świadczy o uczelniach politechnicznych, skoro nie potrafią przygotować przyszłych inżynierów do praktycznego wdrożenia projektu do produkcji. Ale z drugiej strony przykład innego "studenckiego" pojazdu, design autorstwa studentki ASP, patronat nad projektem trzymał kanclerz prywatnej uczelni ekonomicznej: http://www.elipsavehicle.com/ - czyli jak widać da się, trzeba tylko chcieć.
pozdrawiam
On Tue, 17 Jun 2008 23:37:23 +0200, Piotr wrote:

Czekaj czekaj - na razie mowa tylko o designie.
Z samego wygladu sie nie bierze praktyczny pojazd.

Zerknij na link, pojazd jest jak najbardziej praktyczny. Napisałem o designie bo o jego autorstwie akurat wiedziałem, konstruktorów mechaniki niestety nie znam.
pozdrawiam
wrote:
ci Czekaj czekaj - na razie mowa tylko o designie.

No c, haas, bujanie, skomplikowane rczne sterowanie- to krytykanci widz najbardziej. Tak jak to wida, to si nie za bardzo do jedenia nadaje. Chopaki chcieli pokaza wiatu e si da i pokazali. Biznesu z tego raczej nie bdzie, ale to nie wina pomysu, tylko okolicznoci (studenci, politechnika, finansowanie itd) Konrad
Konrad Anikiel pisze:

    Rzuć okiem na siódme zdjęcie : http://ziza.ru/2008/06/23/prikolnaja_fotopodborka_99_foto.html
Adam
Adam Moczulski wrote:

No proszę, jeszcze większe koła też mogą być. Chociaż to już niedorzecznie duże i napewno diabelnie ciężkie. Konrad

Chyba nie piszesz tego poważnie? Ta riksza to się nadaje do książki Lema (niestety za późno jak wiemy) lub na spotkania integracyjne zamiast paintbola. Jakby to Leonado naryosował...
--
__________________________________________MAT_______

Dnia Wed, 18 Jun 2008 14:47:48 +0200, Lagoda napisał(a):

Dwa powyższe stwierdzenia nie są formalnie sprzeczne...
--
*** no offence meant, no offence taken ***

On Jun 18, 1:47pm, "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> wrote:

Nie masz za wiele wyobrani. Segway to jest produkt, w ktry kto wsadzi majtek i przez ile tam lat mia ilu tam ludzi projektujcych wszystkie wybajerzone szczegy. Ta ryksza to studencki projekt zrobiony na zaliczenie, bez adnej powanej kasy. Wic nie porwnuj ich jako produkty, tylko potencja. A ten wedug mnie jest o wiele wyszy w rykszy. Segway ma problem patentu, ktry owszem, chroni waciciela, ale blokuje inne konkurencyjne produkty tego rodzaju, a to spowodowao e nie ma grupy nacisku na twrcw prawa. Efekt jest taki, e nie ma adnej nadziei na dopuszczenie go do ruchu. Nie znam si na homologacjach, ale przypuszczam e dopuszczenie tej rykszy do ruchu na drogach publicznych byoby proste. Nastpna zaleta rikszy to stabilno- rodek cikoci pod osi k, a nie jak w segwau nad. Kolena- wielkie koa, dajce wielki moment hamowania. W Segwayu, gdyby go za mocno przyhamowa (albo przy utracie zasilania)- leci si na twarz. Ci studenci powiesili gondol bezporednio na osi k, co jest zbytnim uproszczeniem, ona powinna wisie na jarzmach, obracajc si grawitacyjnie na wasnej osi (na kocu jarzma), jak gondole w diabelskim mynie. W efekcie kierowca nie bujaby si tak. Ale to tylko szczeg techniczny. Oglnie- dla mnie bomba. Konrad
Konrad Anikiel pisze:

To co wymieniasz jako zalety tej rikszy w codziennym uzytkowaniu ja widze jako wady: wielkie kola dyskwalifikuja pojazd jako uzytkowy w centrach handlowych oraz w zatloczonym miejscu, gdyz stwarza zagrozenie dla innych uczestnikow ruchu (jak cos wsadzisz w szprychy - np. palec - to nieciekawie to widze). Kół pełnych nie można zrobić, gdyż ograniczy to widoczność kierowcy. No chyba że z czegoś w rodzaju plexi :) Zmniejszajac koła nie uzyskamy srodka ciezkosci ponizej osi obrotu kół a co za tym idzie stracimy stabilnosc. Czyli jak dla mnie: do jazdy sie nadaje po drogach w krajach, gdzie jest duzo barier architektonicznych typu wysoki kraweznik, lub tez drogi sa w nienajlepszym stanie. Pomysl fajny, ale raczej w kategoriach ciekawostki :)
--
venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
-> http://veni00.fotka.pl

Venioo, poczekaj bo ja Ciebie kompletnie nie rozumiem. Kady samochd ma mniejsze koa od tej rikszy, a do jazdy po zatoczonych centrach handlowych te si nie nadaje. Wniosek niezbyt odkrywczy, e to nie jest urzdzenie do poruszania si po zatoczonych centrach handlowych :-) Czy moesz janiej wyoy swoj myl, bo jako mnie nie przekonuje do niczego.

A po co?

A po co?

Wedug mnie to si po prostu nadaje do jazdy po drogach. Full stop. A w jakich krajach? W tych, ktre maj drogi. I jak kady pojazd koowy, im te drogi lepsze- tym lepiej si nadaje. Jakie to proste, prawda?

Ja to widz inaczej: realizacja kuriozalna, ale pomys potencjalnie genialny.
Konrad

Adam
Konrad Anikiel pisze:

    Każde nowo wymyślone jeździdło natknie się na barierę - "A w czym to jest lepsze od roweru, skutera czy chociażby hulajnogi ?". Tak jak Segway nie jest w niczym lepszy od zwykłej hulajnogi z dodatkowym napędem elektrycznym, a kilkadziesiąt razy droższy, tak samo nie widzę powodu by kupować riksze zamiast skutera.
Adam

Tylko że ta riksza łączy w sobie.... wady wszystkich wymienianych urządzeń do poruszania. Gabaryty auta, prędkość hulajnogi, masa motoru, hałas motolotni, ładowność roweru... Co z tego, że super bezpieczne, skoro rozwija prędkość nastu km/h? Uprząż jak do bandżi (nie wiem jak to się pisze) bo można by sobie pogruchotać kark rozwijając prędkość dziecka na rolkach. Ale przyznam, że zabawa przednia zrobić takie coś-szczere gratulacje do Twórców za pomysłowość. Pewnie rację ma Konrad pisząc, że jakby dołożyć do tego parę $ to by coś na co by się opłacało wyłożyć te parę$.(sprzężenie zwrotne ujemne?)
--
__________________________________________MAT_______

acha-jeszcze paczkę aviomariunu jak przed rejsem...
--
__________________________________________MAT_______

Lagoda wrote:

No dobra, ale wyobraź sobie hybrydowy napęd z dwoma elektrycznymi silnikami w piastach kół, porządne sterowanie, porządną prędkość (ograniczoną masą gondoli i drogą hamowania, paradoksalnie im cięższy kierowca tym szybciej można jeździć), małe zużycie paliwa (masa pojazdu w stosunku do kierowcy 2:1 a nie jak w samochodzie 15:1), parę jeszcze zalet by się znalazło. Wiem, użyłem staroświeckiego słowa "wyobraź sobie", przepraszam :-)

Bez kasy nie ma kasy, jasne.
Konrad
Konrad Anikiel pisze:

No to jasniej: porownales to do beznadziejnego SEGWAY'a. Ten SEGWAY wypelnia pewna nisze rynkowa, chociaz jest drogi. Ta riksza nie wypelnia niczego ;) Jest dobra jako ciekawostka, ale nie jako produkt rynkowy.

Bo nikt tego nie dopusci do ruchu ze wzgledow bezpieczenstwa, a jak zauwazylismy zgodnie wczesniej - do jazdy wsrod przechodniow sie to nie nadaje. Wiec jakie mialoby zastosowanie?

Zmniejszyc kola by uzyskac widocznosc, aby pojazd zostal dopuszczony do ruchu.

Full stop? Zatrzymujac kola w miejscu powodujesz przesuniecie masy do przodu, co przy zablokowanych kolach spowoduje bujniecie sie tegoz do przodu a nastepnie do tylu - bedzie ono zalezne od pedu pojazdu. Co za tym idzie nie zatrzymasz sie w miejscu, a raczej bedziesz sie "bujal" pol metra w przod-pol metra w tyl. Nie chcialbym zeby takie cos mi sie "wkulnelo" na skrzyzowanie o pare cm za duzo lub "kulnelo w tyl" i zawadzilo o moj samochod stojacy za tym pojazdem np. na swiatlach.

Bo ja wiem? Takim optymista to ja nie jestem...
--
venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
-> http://veni00.fotka.pl
On Wed, 18 Jun 2008 21:25:18 +0200, venioo wrote:

Chyba nawet dosc przyzwoicie idzie sprzedaz.

Czekaj czekaj - poczekaj, daj przedawac - moze sie okaze ze jednak ma swoja nisze :-)

Taa .. ciekawostka - jak takie wydumki rejestrowac i co to w ogole jest?
Bo motorower musi miec silnik spalinowy.
To samo z Segwayem.

Chyba jak u nas ;) Z pieniędzy budrzetowych policja kupuje.