Re: ryksza

Konrad Anikiel pisze:

> [...]

Venioo, poczekaj bo ja Ciebie kompletnie nie rozumiem. Każdy samochód ma mniejsze koła od tej rikszy, a do jazdy po zatłoczonych centrach handlowych też się nie nadaje. Wniosek niezbyt odkrywczy, że to nie jest urządzenie do poruszania się po zatłoczonych centrach handlowych :-) Czy możesz jaśniej wyłożyć swoją myśl, bo jakoś mnie nie przekonuje do niczego.

Kół pełnych nie można zrobić, gdyż ograniczy > to widoczność kierowcy. No chyba że z czegoś w rodzaju plexi :) A po co? > Zmniejszajac koła nie uzyskamy srodka ciezkosci ponizej osi obrotu kół a > co za tym idzie stracimy stabilnosc.

A po co?

Czyli jak dla mnie: do jazdy sie > nadaje po drogach w krajach, gdzie jest duzo barier architektonicznych > typu wysoki kraweznik, lub tez drogi sa w nienajlepszym stanie.

Według mnie to się po prostu nadaje do jazdy po drogach. Full stop. A w jakich krajach? W tych, które mają drogi. I jak każdy pojazd kołowy, im te drogi lepsze- tym lepiej się nadaje. Jakie to proste, prawda?

Pomysl fajny, ale raczej w kategoriach ciekawostki :)

Ja to widzę inaczej: realizacja kuriozalna, ale pomysł potencjalnie genialny.

Konrad

Adam Moczulski

Konrad Anikiel pisze:

Każde nowo wymyślone jeździdło natknie się na barierę - "A w czym to jest lepsze od roweru, skutera czy chociażby hulajnogi ?". Tak jak Segway nie jest w niczym lepszy od zwykłej hulajnogi z dodatkowym napędem elektrycznym, a kilkadziesiąt razy droższy, tak samo nie widzę powodu by kupować riksze zamiast skutera.

Reply to
Adam Moczulski

Konrad Anikiel pisze:

No to jasniej: porownales to do beznadziejnego SEGWAY'a. Ten SEGWAY wypelnia pewna nisze rynkowa, chociaz jest drogi. Ta riksza nie wypelnia niczego ;) Jest dobra jako ciekawostka, ale nie jako produkt rynkowy.

Bo nikt tego nie dopusci do ruchu ze wzgledow bezpieczenstwa, a jak zauwazylismy zgodnie wczesniej - do jazdy wsrod przechodniow sie to nie nadaje. Wiec jakie mialoby zastosowanie?

Zmniejszyc kola by uzyskac widocznosc, aby pojazd zostal dopuszczony do ruchu.

Full stop? Zatrzymujac kola w miejscu powodujesz przesuniecie masy do przodu, co przy zablokowanych kolach spowoduje bujniecie sie tegoz do przodu a nastepnie do tylu - bedzie ono zalezne od pedu pojazdu. Co za tym idzie nie zatrzymasz sie w miejscu, a raczej bedziesz sie "bujal" pol metra w przod-pol metra w tyl. Nie chcialbym zeby takie cos mi sie "wkulnelo" na skrzyzowanie o pare cm za duzo lub "kulnelo w tyl" i zawadzilo o moj samochod stojacy za tym pojazdem np. na swiatlach.

Bo ja wiem? Takim optymista to ja nie jestem...

Reply to
venioo

Chyba nawet dosc przyzwoicie idzie sprzedaz.

Czekaj czekaj - poczekaj, daj przedawac - moze sie okaze ze jednak ma swoja nisze :-)

Taa .. ciekawostka - jak takie wydumki rejestrowac i co to w ogole jest?

Bo motorower musi miec silnik spalinowy.

To samo z Segwayem.

Chyba jak u nas ;) Z pieniędzy budrzetowych policja kupuje.

Reply to
pisz_na.mirek

Z tym ze policje tam lokalne, a lotniska strzeze chyba prywatna ochrona.