Re: ryksza

Konrad Anikiel pisze:

> To co wymieniasz jako zalety tej rikszy w codziennym uzytkowaniu ja
> widze jako wady: wielkie kola dyskwalifikuja pojazd jako uzytkowy w
> centrach handlowych oraz w zatloczonym miejscu, gdyz stwarza zagrozenie
> dla innych uczestnikow ruchu (jak cos wsadzisz w szprychy - np. palec -
> to nieciekawie to widze).
Venioo, poczekaj bo ja Ciebie kompletnie nie rozumiem. Każdy samochód
ma mniejsze koła od tej rikszy, a do jazdy po zatłoczonych centrach
handlowych też się nie nadaje. Wniosek niezbyt odkrywczy, że to nie
jest urządzenie do poruszania się po zatłoczonych centrach
handlowych :-) Czy możesz jaśniej wyłożyć swoją myśl, bo jakoś mnie
nie przekonuje do niczego.
Kół pełnych nie można zrobić, gdyż ograniczy
> to widoczność kierowcy. No chyba że z czegoś w rodzaju plexi :) A po co?
> Zmniejszajac koła nie uzyskamy srodka ciezkosci ponizej osi obrotu kół a
> co za tym idzie stracimy stabilnosc.
A po co?
Czyli jak dla mnie: do jazdy sie
> nadaje po drogach w krajach, gdzie jest duzo barier architektonicznych
> typu wysoki kraweznik, lub tez drogi sa w nienajlepszym stanie.
Według mnie to się po prostu nadaje do jazdy po drogach. Full stop. A
w jakich krajach? W tych, które mają drogi. I jak każdy pojazd kołowy,
im te drogi lepsze- tym lepiej się nadaje. Jakie to proste, prawda?
Pomysl fajny, ale raczej w kategoriach ciekawostki :)
Ja to widzę inaczej: realizacja kuriozalna, ale pomysł potencjalnie
genialny.
Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
Konrad Anikiel pisze:
Każde nowo wymyślone jeździdło natknie się na barierę - "A w czym to jest lepsze od roweru, skutera czy chociażby hulajnogi ?". Tak jak Segway nie jest w niczym lepszy od zwykłej hulajnogi z dodatkowym napędem elektrycznym, a kilkadziesiąt razy droższy, tak samo nie widzę powodu by kupować riksze zamiast skutera.
Reply to
Adam Moczulski
Tylko ¿e ta riksza ³±czy w sobie.... wady wszystkich wymienianych urz±dzeñ do poruszania. Gabaryty auta, prêdko¶æ hulajnogi, masa motoru, ha³as motolotni, ³adowno¶æ roweru... Co z tego, ¿e super bezpieczne, skoro rozwija prêdko¶æ nastu km/h? Uprz±¿ jak do band¿i (nie wiem jak to siê pisze) bo mo¿na by sobie pogruchotaæ kark rozwijaj±c prêdko¶æ dziecka na rolkach. Ale przyznam, ¿e zabawa przednia zrobiæ takie co¶-szczere gratulacje do Twórców za pomys³owo¶æ. Pewnie racjê ma Konrad pisz±c, ¿e jakby do³o¿yæ do tego parê $ to by co¶ na co by siê op³aca³o wy³o¿yæ te parê$.(sprzê¿enie zwrotne ujemne?)
Reply to
invalid unparseable
No dobra, ale wyobraź sobie hybrydowy napęd z dwoma elektrycznymi silnikami w piastach kół, porządne sterowanie, porządną prędkość (ograniczoną masą gondoli i drogą hamowania, paradoksalnie im cięższy kierowca tym szybciej można jeździć), małe zużycie paliwa (masa pojazdu w stosunku do kierowcy 2:1 a nie jak w samochodzie 15:1), parę jeszcze zalet by się znalazło. Wiem, użyłem staroświeckiego słowa "wyobraź sobie", przepraszam :-)
Bez kasy nie ma kasy, jasne.
Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
Konrad Anikiel pisze:
No to jasniej: porownales to do beznadziejnego SEGWAY'a. Ten SEGWAY wypelnia pewna nisze rynkowa, chociaz jest drogi. Ta riksza nie wypelnia niczego ;) Jest dobra jako ciekawostka, ale nie jako produkt rynkowy.
Bo nikt tego nie dopusci do ruchu ze wzgledow bezpieczenstwa, a jak zauwazylismy zgodnie wczesniej - do jazdy wsrod przechodniow sie to nie nadaje. Wiec jakie mialoby zastosowanie?
Zmniejszyc kola by uzyskac widocznosc, aby pojazd zostal dopuszczony do ruchu.
Full stop? Zatrzymujac kola w miejscu powodujesz przesuniecie masy do przodu, co przy zablokowanych kolach spowoduje bujniecie sie tegoz do przodu a nastepnie do tylu - bedzie ono zalezne od pedu pojazdu. Co za tym idzie nie zatrzymasz sie w miejscu, a raczej bedziesz sie "bujal" pol metra w przod-pol metra w tyl. Nie chcialbym zeby takie cos mi sie "wkulnelo" na skrzyzowanie o pare cm za duzo lub "kulnelo w tyl" i zawadzilo o moj samochod stojacy za tym pojazdem np. na swiatlach.
Bo ja wiem? Takim optymista to ja nie jestem...
Reply to
venioo
Chyba nawet dosc przyzwoicie idzie sprzedaz.
Czekaj czekaj - poczekaj, daj przedawac - moze sie okaze ze jednak ma swoja nisze :-)
Taa .. ciekawostka - jak takie wydumki rejestrowac i co to w ogole jest?
Bo motorower musi miec silnik spalinowy.
To samo z Segwayem.
J.F.