Silikon+utwardzacz - zrób to sam

Robilem kiedys obudowe do mojej pracy dyplomowej ze szmatek i zywicy. po nalozeniu szmatek nasaczonych zywica na forme i po zastygnieciu wychodzil mi taki niby odlew.

Niedawno na Discovery widzialem jak robiono cos podobnego. niebyla to obudowa ale odlew wykonany z dwuskladnikowej zywicy.

Robiono to mniej wiecej tak:

najpierw wyrzezbiono wzor elementu do odlania. Pozniej wykonano mase z silikonu i utwardzacza, w ktorej to masie odcisnieto element wzorcowy. W ten sposob, po zaschnieciu masy silikonowej, otrzymalismy "kopyto" czy tez forme (jak kto woli). Nastepnie wlano do tejze formy dwuskladnikowa zywice. Z kolei po zastygnieciu zywicy wyjeto ja z formy otrzymujac tym samym odlew elementu.

Pytania:

1) Czy taki silikon z utwardzaczem jest dostepny na naszym rynku (rynek detaliczny). Jesli tak, gdzie mozna go dostac, ew. jaka firma go produkuje/dystrybuuje?

2) Cóz to za zywica dwuskladnikowa wysychajaca w 10-15 min (tak podano w programie - dodam, iz element mial grubosc ok. 3-4cm wiec bardzo szybko wyschnela) Bardzo mnie interesuje ta zywica moze ktos zna jakies konkretne produkty tego typu.

3) Bardziej techniczna. Po wykonaniu masy silikonowej umieszczono ja we wiaderku pod kopula, w ktorej wysysano powietrze (tworzac podcisnienie). By pozbyc sie pecherzyków powietrza w tej masie. Z wiazku z tym czy istnieje mozliwosc, zeby tak przerobic kompresor by zamiast sprezac mi powietrze wysysal je? Powiedzmy ze taki efekt mozna byloby uzyskac odkurzaczem podlanczajac rurke z drugiej strony niz normalnie ;) ale przypuszczam iz nie byloby to za slabe. Jakies pomysly na zrobienie takiego cacka w domowych warunkach, po niskich kosztach?
Reply to
JG

Pozdrawiam Yacek

Użytkownik "JG" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d01ie0$482$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
jacek

Rewelacja. Dzięki wielkie za tego linka.

ćcie uwagę na obrazek nr 2. To jest to właśnie urządzenie o którym pytałem w punkcie 3 mojego postu. (bo nie wiem czy mnie wszyscy wtedy zrozumieli).

Reply to
JG

Troche nie na temat - ale epoksydy potrafia podobnie szybko wiazac. Ktorys z distali ma chyba z 10m, poxylina jeszcze krocej, podgrzanie skraca ..

Moze byc trudno - wez agregat ze zlomowanej lodowki.

Jeszcze mozna by sprobowac wstawic forme do wirowki - pecherzyki powinny sie na srodku zgromadzic ..

oczywiście są na rynku żywice epoksydowe szybkoschnące ok 5 -10 min np. , Pulsar, Bison,Uniflex - wymieniam marki "do domowego zastosowania" lub podgrzanie wolnoschnacej ok 20 min. na temat silikonowych kauczuków dwuskładnikowych do wykonania form nie bede sie wypowiadał bo odpowiedni link jest.

Pozdrawiam

Reply to
Mirek Sarosiek