Silikon+utwardzacz - zrób to sam

Robilem kiedys obudowe do mojej pracy dyplomowej ze szmatek i zywicy.
po nalozeniu szmatek nasaczonych zywica na forme i po zastygnieciu
wychodzil mi taki niby odlew.
Niedawno na Discovery widzialem jak robiono cos podobnego. niebyla to
obudowa ale odlew wykonany z dwuskladnikowej zywicy.
Robiono to mniej wiecej tak:
najpierw wyrzezbiono wzor elementu do odlania. Pozniej wykonano mase z
silikonu i utwardzacza, w ktorej to masie odcisnieto element wzorcowy.
W ten sposob, po zaschnieciu masy silikonowej, otrzymalismy "kopyto"
czy tez forme (jak kto woli). Nastepnie wlano do tejze formy
dwuskladnikowa zywice. Z kolei po zastygnieciu zywicy wyjeto ja z
formy otrzymujac tym samym odlew elementu.
Pytania:
1) Czy taki silikon z utwardzaczem jest dostepny na naszym rynku
(rynek detaliczny). Jesli tak, gdzie mozna go dostac, ew. jaka firma
go produkuje/dystrybuuje?
2) Cóz to za zywica dwuskladnikowa wysychajaca w 10-15 min (tak podano
w programie - dodam, iz element mial grubosc ok. 3-4cm wiec bardzo
szybko wyschnela) Bardzo mnie interesuje ta zywica moze ktos zna
jakies konkretne produkty tego typu.
3) Bardziej techniczna. Po wykonaniu masy silikonowej umieszczono ja
we wiaderku pod kopula, w ktorej wysysano powietrze (tworzac
podcisnienie). By pozbyc sie pecherzyków powietrza w tej masie. Z
wiazku z tym czy istnieje mozliwosc, zeby tak przerobic kompresor by
zamiast sprezac mi powietrze wysysal je? Powiedzmy ze taki efekt mozna
byloby uzyskac odkurzaczem podlanczajac rurke z drugiej strony niz
normalnie ;) ale przypuszczam iz nie byloby to za slabe. Jakies
pomysly na zrobienie takiego cacka w domowych warunkach, po niskich
kosztach?
Reply to
JG
Pozdrawiam Yacek
Użytkownik "JG" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:d01ie0$482$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Reply to
jacek
jacek wrote in message
Rewelacja. Dzięki wielkie za tego linka.
ćcie uwagę na obrazek nr 2. To jest to właśnie urządzenie o którym pytałem w punkcie 3 mojego postu. (bo nie wiem czy mnie wszyscy wtedy zrozumieli).
Reply to
JG
Troche nie na temat - ale epoksydy potrafia podobnie szybko wiazac. Ktorys z distali ma chyba z 10m, poxylina jeszcze krocej, podgrzanie skraca ..
Moze byc trudno - wez agregat ze zlomowanej lodowki.
Jeszcze mozna by sprobowac wstawic forme do wirowki - pecherzyki powinny sie na srodku zgromadzic ..
J.F.
oczywiście są na rynku żywice epoksydowe szybkoschnące ok 5 -10 min np. , Pulsar, Bison,Uniflex - wymieniam marki "do domowego zastosowania" lub podgrzanie wolnoschnacej ok 20 min. na temat silikonowych kauczuków dwuskładnikowych do wykonania form nie bede sie wypowiadał bo odpowiedni link jest.
Mirek Sarosiek