Silownik zyroskopowy

Mysle ze ma sens i ... konsekwencje.. Moznaby to nazwac wzmacniaczem mechanicznym. :) Mozna zbudowac samochod lub samolot tak zwany nadsterowny. Normalnie aby skrecic musimy uzyc sily na kierownicy ( bez wspomagania) ale mozna tak skonstruowac stery ( kierownice) ze trzeba uzywac sily aby nie skrecic! Oni pisza ze dzieki temu mozna uzywac mniejszych mocy do sterowania ramieniem. Nie napisali jednego (!) jakie sa rownania opisujace ten ruch. Praktycznie zrobili uklad z dodatnim sprzezeniem zwrotnym. Wiadomo - jakie to pociaga konsekwencje. :)) Pozdrawiam H.D.
Reply to
H.D.
H.D. wrote on 15.10.2006 1:06 pm: (...)
Tu masz równania:
Praktycznie zrobili uklad z dodatnim sprzezeniem zwrotnym.
Nie sądzę, aby mechaniczny układ kilku prostopadłych do siebie "ramieni" można nazywać tym mianem.
Reply to
Marek Józefowski
Oczywiscie nie mam zamiaru upierac sie przy sformulowaniu. Jesli chodzi o wykonywanie ruchow to nie mialem watpliwosci ze dziala. Moja watpliwosc wiaze sie ze zdolnoscia do wykonywania przez ramie pracy ( wiekszej od wkladanej energii). Chociaz widze w "mechanizmie" istotny sens - zdolnosc do gromadzenia energii w zyroskopie przez co mozna uzywac mniejszych mocy ( przez uklad sterujacy) do wykonywania "energicznych" ruchow. pozdrawiam H.D.
Reply to
H.D.
zawsze madrzej jest skorzystac z tego co ktos ktos policzyl anizeli wykazywac sie i samemu od nowa liczyc. :))
Jak widac , potwierdza sie moje spostrzezenie , ze oszczednosc jest MOCY nie ENERGII. pozdrawiam H.D.
Reply to
H.D.