Silownik zyroskopowy

zrozumialem o co co chodzi .. ale czy to ma sens ? Cos mi ten sens smierdzi :-)

Mysle ze ma sens i ... konsekwencje.. Moznaby to nazwac wzmacniaczem mechanicznym. :) Mozna zbudowac samochod lub samolot tak zwany nadsterowny. Normalnie aby skrecic musimy uzyc sily na kierownicy ( bez wspomagania) ale mozna tak skonstruowac stery ( kierownice) ze trzeba uzywac sily aby nie skrecic! Oni pisza ze dzieki temu mozna uzywac mniejszych mocy do sterowania ramieniem. Nie napisali jednego (!) jakie sa rownania opisujace ten ruch. Praktycznie zrobili uklad z dodatnim sprzezeniem zwrotnym. Wiadomo - jakie to pociaga konsekwencje. :)) Pozdrawiam H.D.

Reply to
H.D.

H.D. wrote on 15.10.2006 1:06 pm: (...)

Tu masz równania:

Praktycznie zrobili uklad z dodatnim sprzezeniem zwrotnym.

Nie sądzę, aby mechaniczny układ kilku prostopadłych do siebie "ramieni" można nazywać tym mianem.

Reply to
Marek Józefowski

Marek Józefowski wrote on 15.10.2006 3:53 pm:

Przepraszam, zły link mi się wkleił,powinno być:

Marek Józefowski