wiertła węglikowe

W dniu 2018-06-20 o 17:50, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

A przynajmniej niektóre krawędzie tnące.

WM

Reply to
WM

W dniu 2018-06-20 o 17:50, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Czyli jeszcze inaczej to widiowe.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Ale zaraz.

A widiowe to takie do betonu? Bo myślałem, że węglikowe są do stali. Czy to wszystko, to jest tylko gwara, a nie fachowe nazewnictwo?

Dobra. Coś wyczytałem na wikipedii. Węglik spiekany to żargonowo widia. Czyli jest to wiertło węglikowe (Cemented carbide). I te węgliki mogą posłużyć zarówno do zrobienia wiertła do stali jak i wiertła do betonu. Dobrze rozumiem?

Reply to
robot

Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pgga83$5i8$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... W dniu 2018-06-20 o 17:54, Robert Wańkowski pisze:

Nie wiem czy te same gatunki, ale tak - z weglikow spiekanych sie robi narzedzia do skrawania stali, oraz do betonu.

Przy czym beton to sie w zasadzie nie skrawa, wiec potrzebna wiertarka udarowa.

Dobrze kombinujesz. W wierlach do betonu jest wlutowana plytka a wiertla do metalu sa w calosci zrobione z weglika ewentualnie zeby zaoszczedzic weglik to czesc sluzaca do zamocowania jest ze stali i jest polaczona z tym co wierci. Wiertla o malych srednicach beda robili cale z weglika a o duzych srednicach beda laczone. Podobnie z frezami.

Reply to
4kogutek44

Rozne sa gatunki. Mam weglik o twardosci 1900HV, ciezko tarcza diamentowa daje sie cos z niego zrobic. Chcialem kupic o twardosci 2200HV ale gosc powiedzial ze na diamentowej tarczy nie obrobie i musialbym kupic borazonowa.

Reply to
4kogutek44