Wype?nienie sprz?g?a - wysoka le

Mam pytanie, jak nazywa się, albo co to jest (żeby dało się wygooglać w jakikolwiek sposób). Smar/ciecz/cokolwiek, czym wypełniane są sprzęgła/piasty w celu spowolnienia ruchu (najczęściej obrotowego). Nie wiem czy wystarczająco opisałem, więc może trochę przykładów:

- kieszeń kaseciaka otwiera się spokojnie, bez uderzeń - jedna z piast jest zasmarowana (ma odpowiednią konstrukcję też) właśnie takim zajzajerem.

- deska sedesowa - to samo, nie opada jak zwariowana, tylko się po woli opuszcza, ten sam patent.

Podpowiedzcie proszę cokolwiek - jak to cholerstwo namierzyć. Ciesz ma bardzo dużą gęstość (nie ciężar właściwy ;) ) i na dodatek sakramencką lepkość - jak sądzę. Szukanie po omacku kieruje mnie na wszystko, tylko nie to co potrzebuję. A może ktoś stosuje i wie co to jest? Gdzie to zanabyć?

Irek.N.

Reply to
Irek N.

Dnia Wed, 03 Apr 2013 23:29:18 +0200, Irek N. napisał(a):

Ale to to samo. Popularna "gestosc" to fachowo lepkosc.

high viscous/viscosity ?

Albo po prostu smar ... silikonowy ? Wazelina tez niezla :-)

W dniu 2013-04-03 23:29, Irek N. pisze:

A konkretniej to co kombinujesz ?

Reply to
PeJot

Użytkownik "Irek N." snipped-for-privacy@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości news:kji6vc$341$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl... Mam pytanie, jak nazywa się, albo co to jest (żeby dało się wygooglać w jakikolwiek sposób). Smar/ciecz/cokolwiek, czym wypełniane są sprzęgła/piasty w celu spowolnienia ruchu (najczęściej obrotowego).

Olej silikonowy do dyferencjałów modelarskich masz do wyboru lepkości aż do gęstego miodu (>100 tys. "cps").

Reply to
Ukaniu

Czyli tysiąc puazów. To już chyba tyle co jeden gad :-)

"Irek N."

- kieszeń kaseciaka otwiera się spokojnie, bez uderzeń - jedna z piast

Może w instrukcji serwisowej będzie napisane?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

[...]

A nie osiagniesz tego na zwykłym oleju przeciskanym przez mały otwór? Jak tak myślę, to i powietrze mogło by być. O ile pamiętam, to samozamykacze były wypełnione olejem. Wojtek

Reply to
wowa

Jarek, masz rację, toć to to samo jest :)

Nie, smary, wazeliny to nie to. To ma nie smarować, wręcz przeciwnie - zacierać :)

Irek.N.

Reply to
Irek N.

No przecież wiesz, że zawsze coś :) Tutaj temat gorszy, bo wiadro miesięcznie będzie potrzebne, może dwa.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

Wszelkie oleje,silikony to nie ta substancja. Może i lepkość by stykła, ale to cholerstwo jeszcze się ma kleić do wszystkiego. Próby z silkonami nie mają sensu - najbliższy budowlany nadal jest za ... hmm... mało lepki :) No i ilości - w modelarstwie to zupełnie inne są, cena za wiadro takowego z butów by mnie pewnie wyrwała :(

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

Konrad, to ja poproszę takiego legwana - od razu :) A na serio, coś chodzi Ci po głowie? Kurde, mnie z tego kierunku nigdy nie dokształcali... pustka Panie, pustka w czaszce :(

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

Robert Wańkowski pisze:

Robercie, jak ją napisze, to pewnie będzie :)

Irek.N.

Reply to
Irek N.

To co piszesz jest bardzo dobre, ale wymaga pewnej hermetyczności obiektu, a ja tego nie dam rady osiągnąć :(

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości

Zebys sie nie zdziwil. W kaseciakach byl wlasnie smar.

Kiedys byly takie sprzegielka do wentylatorow w samochodach - i tam wypelniaczem byl rzekomo olej silikonowy. Ale jakis dziwny, bo w miare wzrostu temperatury mu lepkosc wzrastala ( i wentylator sie krecil szybciej i chlodzil lepiej).

Podobnie bylo w jakiejs serii VW - takich z napedem na 4 kola (system "Syncro")

Tez rzekomo czule na temperature ... tylko dziala w ulamku sekundy.

A smar ma te zalete ze nie wyplywa samoczynnie.

P.S. no chyba ze konstrukcja rodem z tarczy telefonu - tam dwa ciezarki niczym w regulatorze Watta tarly o zewnetrzna tulejke jak sie za bardzo rozpedzily.

J.F

Użytkownik "Irek N." snipped-for-privacy@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości news:kjki3p$52h$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

[...]

//// Najpierw sprawdź ;-) Ten olej jest stosowany we wspomnianych tłumikach suwu (wspomniane gramofony, magnetofony) w samochodowych sprzęgłach wiskotycznych wentylatora (sam dolewałem w swoim). A lepki jest jak wspomniany miód i tak samo czepliwy ;-)

Reply to
Ukaniu

Nic mi nie chodzi po głowie, bo nie wiem co Tobie chodzi po głowie. Manometr jest zalany gliceryną żeby strzałka nie drgała (rurka Bourdona to w końcu świetna sprężynka), ale nie wiem czy to jest kierunek w którym poszukujesz. Powiedz chociaż jaki ruch chcesz spowolnić: posuwisty czy obrotowy. Zwortny? Szybki? Duży skok? Konrad

Ruch posuwisty zamieniony na obrotowy - wieloobrotowy. Konstrukcja typu talerz z talerzem na smarze (oczywiście wielorowkowe). Banalne i tanie, tylko ten cholerny wypełniacz niewiadomy.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

Najwyraźniej trzeba będzie sprawdzić :) THX.

Irek.N.

Reply to
Irek N.

Użytkownik "Konrad Anikiel" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com... Manometr jest zalany gliceryną żeby strzałka nie drgała

Gliceryną lub jeśli potrzeba niższy zakres temepratur pracy - olejem silikonowym, ew. "fluorolube" jeśli jeszcze niższy.

Reply to
Ukaniu

"Irek N." Banalne i tanie, tylko ten cholerny wypełniacz niewiadomy.

Tak mi przyszło do głowy... Poxipol. Mam podziurawioną tubkę od kilku lat, to nie wysycha. Zawsze ciężko odkręcić zakrętkę. Ten szary składnik. Ale wiadro to pewnie 1k zł. ;-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski