2.4GHz - nowy standard aparatur pełno-zakresowych ?

Witam Watek 2,4GHz ciągnie się już jakiś czas ale ja sadze ze należy z tym poczekać : - pasmo 2,4 GHz jest zapchane transmisjami internetowymi itp. z jednej
strony a z drugiej w tym paśmie można przesłać masę danych , co da pewnie większe bepieczenstwo lotu . - pokrycie pasma fala nośna każdy odbiornik zakłuci !! - stronę zdrowotna jakąś ostano się pomija ale w sumie pomija się zagadnienie wpływu w.cz na zdrowie człowieka w innych urządzeniach typu Wi-Fi , BT ect . - Ja nadal zostanę w paśmie 35 MHz ale z transmisja PCM futaby z PPM mam ciągle jakieś kłopoty :( Marek S

Muszisz uwzględnić rzecz, że w od 2008 roku w Unii Europejskiej nie będzie wolno legalnie używać nadajników na 2,4GHz o mocy powyżej 10mW lub 100mW, w zależności od systemu transmisji. Czyli - przykładowo - Spektrum DX7 odpada (niestety) bo przekracza 10mW, a FASST może mieć moc do 100mW legalnie, czyi np. Futaba 6EX sprzedawana w wersji na 2,4GHz może być.

Oznacza przejście - i to już teraz (rozejrzyj się uważnie po naprawdę dużych zlotach), ale jeszcze nie wszystkich.

Nie są one kompatybilne.
Uwaga do wszystkich: Nazwa firmy Spektrum ma "K" w środku :)
Pozdrawiam, Szymon

Dnia 29-11-2007 17:43, Użytkownik PL_(N)_umber_One napisał:

Reszta nie jest ważna! Czy ktoś rozpatrywał użycie tego pasma w związku z ubezpieczeniem jakim objęty powinien być trzeźwo myślący "operator" modelu latającego? Czy nieprzestrzeganie prawa (jakie by ono nie było)nie zwalnia ubezpieczyciela z obowiązku likwidacji szkody? To takie dwa podstawowe pytania dla "lotników". Pozdrawiam. Mariusz.