Balancer Shark PB-5 - Tryb u艣pienia ??

Witajcie! mam pytanie do u偶ytkownik贸w balancer贸w Shark'a PB-5 w wersji 2.0/2007. Chodzi mi o przypadek kiedy balancer jest podpi臋ty do pakietu podczas ca艂ego
procesu 艂adowania. U mnie na pocz膮tku 艂adowania wyr贸wnuje jakie艣 drobne r贸偶nice i przechodzi w stan u艣pienia. Pod koniec 艂adowania, gdy zaczynaj膮 si臋 zn贸w pojawia膰 r贸偶nice na celach nie uaktywnia si臋 i tak 艂adowanie ko艅czy si臋 z napi臋ciami 4.14, 4.16, 4.18. Czy u Was te偶 tak jest, 偶e jak ju偶 przejdzie w stan u艣pienia, to na amen, a偶 do ponownego pod艂膮czenia ??
Pozdrowienia, Tomek

Niestety, normalka... Podobno (podkreslam: podobno) spieta z ladowarkami Shark 20/30 dedykowanym laczem monitorujacym dziala non-stop. Ja pod koniec ladowania (ladowarka Prodigy II) odlaczalem balanser i wlaczalem ponownie, ale wreszcie mi sie znudzilo i go sprzedalem. Kupilem Fullymaxa i jestem hepi.
-- Pozdrawiam, 艁adziak

O Matko! jak mo偶na takie co艣 pu艣ci膰. Chyba ostatni raz pr贸bowa艂em firm臋 Shark. Co艣 mi si臋 wydaj臋, 偶e jutro wybiore si臋 do sklepu i go po prostu oddam.
Tomek
Vex wrote:

Mozna. Jedna z najwiekszych naszych firm komputerowych tak zlozyla mi niegdys PII na slocie. Wytrzyma艂 wprawdzie 4 lata, ale niesmak pozostal.
--
pozdrawiam,
Lukasz Spychalski
艁adziak pisze:

Dementuj臋, posiadam Shark 20, PB-5 pod艂膮czony kablem transmisji danych usypia si臋 po jakim艣 czasie.

Potwierdzam, ju偶 dwukrotnie opisywa艂em to na grupie: http://groups.google.com/group/pl.rec.modelarstwo/browse_thread/thread/a90dfd6ef38fd88c/246c3afe2bab61df#246c3afe2bab61df w skr贸cie: http://tinyurl.com/372sy2 Dodatkowo dwa miesi膮ce temu mia艂em awari臋 艂adowarki Shark 20, po kt贸rej zamierzam trzyma膰 si臋 z dala od produkt贸w "Shark". Co si臋 dok艂adnie sta艂o ? Roz艂adowywa艂em du偶y pakiet 4S LiPo 5000mAh, po jakiej艣 godzinie roz艂adowywania pe艂n膮 moc膮 艂adowarka przerwa艂a ten proces, okaza艂o si臋, 偶e 艂adowarka zepsu艂a si臋 i nie potrafi ju偶 roz艂adowywa膰 akumulator贸w. Jako 偶e zawodowo jestem informatykiem/elektronikiem wepcha艂em tam 艂apy i moim oczom ukaza艂 sie taki oto widok:
http://www.roland.twojemiejsce.pl/temp/shark20.jpg
Tak wygl膮da kontakt tranzystora oddaj膮cego 10W z radiatorem, oczywi艣cie 艂atwo si臋 domy艣li膰, 偶e tranzystor uleg艂 przegrzaniu i spaleniu, po jego wymianie i poprawieniu kontaktu z obudow膮-radiatorem 艂adowarka dzia艂a poprawnie, jednak偶e kultura wykonania tego sprz臋tu zawiod艂a mnie. Z tego te偶 miejsca ostrzegam wszystkich przed d艂ugotrwa艂ym roz艂adowywaniem pe艂n膮 moc膮 - grozi to niehybn膮 awari膮.
pozdrawiam
Remigiusz 呕ukowski
wiadomo艣ci

http://groups.google.com/group/pl.rec.modelarstwo/browse_thread/thread/a90dfd6ef38fd88c/246c3afe2bab61df#246c3afe2bab61df
Ano w艂a艣nie poczyta艂em...dziwne podej艣cie do elektroniki maj膮 ci Czesi. U偶ywa艂em kiedy艣 艂adowarki Shark 10, kt贸rej si臋 pozby艂em, gdy偶 notorycznie prze艂adowywa艂a mi pakiety ( jaki艣 ma艂o czu艂y delta-peak czy co ). Czytaj膮c sporo pozytywnych opini w sklepach internetowych o PB-5 zaoszcz臋dzi艂em par臋 groszy ( chcia艂em kupi膰 MGM BLCR - 4F ) i zn贸w si臋 przejecha艂em... :( Mo偶e jestem po prostu zbyt wybredny ??!!
Tomek

Jedynym czeskim akcentem w wyrobach sharka jest napis na obudowie pozdr Darek_J

Balancer uda艂o si臋 na szcze艣cie zwr贸ci膰. W drodze jest ju偶 do mnie BLCR-4F MGM'a. Mam nadziej臋, 偶e teraz ju偶 b臋dzie cacy ;-)
Pozdrowienia!

Te wszystkie balancery to namiastka. To tylko ograniczniki napi脛聶c. Pr脛聟d wyr膫艂wnywania to kilkadziesi脛聟t mA max.Jedynym dobrym rozwi脛聟zaniem sa balancery np.Schulze.Tam stosowane sa osobne przetwornice do ka墓藕dego kana墓聜u.Pr脛聟d wyr膫艂wnywania oko墓聜o 1A.

Shark z opis贸w wygl膮da raczej ju偶 na ballancer z pr膮dem wyr贸wnywania 500 mAh. Gdyby si臋 nie usypia艂, to by艂by ca艂kiem dobrym rozwi膮zaniem za rozs膮dn膮 cen臋. W MGM wygl膮da to ju偶 zdecydowanie lepiej. Wyr贸wnywanie pradem do 2A przez ca艂y proces 艂adowania.
Tomek
Witam ju偶 kilka razy si臋 wypowiada艂em na grupie na temat balancerow . Moim zdaniem to pomy艂ka w tej chwili b臋d臋 ju偶 sk艂ada艂 moja wersje balancera kt贸ry w za艂o偶eniu ma balansowa膰 do 6 ogniw i mie膰 mozliwoasc 艂adowania do 5 A .Tak ja poprzednio dziele napi臋cia 艂adowania i pr膮d 艂adowania na okre艣lona ilo艣膰 藕r贸de艂 pr膮dowych kt贸re d膮偶膮c do r贸wnowagi b臋d膮 jednocze艣nie balansowa艂y akumulatory. Marek S