blaszki fototrawione i ich klejenie

Witam, zadam moze kretynskie pytanie, ale jakim cudem udaje sie Wam skleic blaszki do kupy z modelem? Ja usiluje zrobic Pz. IV H z blaszkami bodajze Parta i w momencie, kiedy trzeba skleic kilka (chyba 6) warstw tego smiesznego, podnosnikopodobnego czegos, co niemieckie czolgi woza jako osprzet (no takie, wiecie, nie wiem do czego to sluzy), to ja sie poddaje. Jak udaje sie Wam dopasowac poszczegolne elementy? Bo mi klej prawie natychmiast wysycha i ... nic sie nie da dosuwac/przesuwac. No porazka totalna.

Macie moze jakies sposoby? Moze uzywacie innych klejow CA?

Pozdrawiam, Klima

Reply to
Klima

Innych od czego?:) Ja uzywam Super Attack. W zelu, to wazne:) Schnie szybko, dlatego trzeba byc po paru wodkach, zeby sie rece nie trzesly;) A na powaznie, to jest krotka chwila, kiedy mozna elementy przesunac. Ale staram sie tego nie robic. Latwo powiedziec, ale trzeba trafic za pierwszym razem.

Pzdr, Pavvel

Reply to
Pavvel

Wlasnie teraz taki kupilem (loctite super attak gel), strasznie drogi,

2.5euro, poza tym slabo klei (kleilem nim plastikowy mebel oraz metalowe rurki) i obawiam sie, ze troche trudno go dawkowac. Nie bedzie wyplywal za bardzo spomiedzy warstw blaszek? (Sam moge sprawdzic najwczesniej za 3 miesiace). I jeszcze jedno - co robicie, zeby po pracy z CA nie widywac przyslowiowych "rozowych sloni" (...kazdy kokardke ma na ogonie...)?

Jak ja nie lubie tych forumow, no ale nic, zajrze.

Pozdrawiam, Klima

Reply to
Klima

Nie !!!! Wcale nie trzeba !!!!

Jeśli kleimy ze sobą dwie blaszki albo jeszcze lepiej kilka to wystarczy, że je dokładnie ustawimy i przytrzymamy.

Następnie maczamy wykałaczke w małej ilości kleju i dotykamy miejsca polączenia elementów.

Jeśli mamy dobry klej to sam on wpłynie pomiędzy dwa łączone elementy i je sklei. Tego sposobu nie da się zastosować z klejami w żelu !

A tak generalnie to trening, trening, trening, trening, trening, i jeszcze raz trening !! ;D

Reply to
Andrzej Hołowacz

No i juz z tym są problemy - te elementy sa male (skala 1/72) i dostawalem niemal atakow furii probujac je utrzymac w kupie. Moze ktos przy okazji wie, co to za element, co sie z nim tak meczylem? Do czego sluzy?

No tak tez probowalem, ale mi klej na wykalaczce wysychal i juz nie chcial nic wiecej skleic.

To ja czekam na propozycje - jaki klej. Bo z tymi, ktorych probowalem, takie numery nie wychodza.

No, 25 zl / blaszke, 25 zl / blaszke,... i jeszcze raz 25 zl / blaszke. To juz taniej wlasny projekt Manhattan zalozyc. Ale nic. To i tak jeszcze nie za drogo. Gumosil kosztuje 80 za wiadereczko. A do tego jeszcze jakis Epidian 52 i pieniazki leca.

:(

Pozdrawiam, Klima

Reply to
Klima