jakie blaszki do pakietowania

Chce zrobic pakiet z akymulatorow. Ogniwa beda laczone jedno za drugim na dlugosc ( === === ). Nie chial bym ich lutowac bezposrednio do siebie, tylko przez zgieta blaszke. === v === lutujac ja najpierw do minusa jednego ogniwa, a pozniej do plusa sasiadki. Uwazam, ze tak jest bezpieczniej. Pytanie tylko - jakich blaszek najlepiej uzyc?

Reply to
sector
pilotkr<wytnij>

Problem jest nie tyle z cyną, co z kalafonią, która łatwo migruje w oplotce i ją usztywnia. Ocynowane kawałki ekranu można potraktować acetonem, by wypłukać kalafonię i będzie OK. Często promowałem robienie mostków z ekranu, ale przerzuciłem się na odcinki przewodu w otulinie silikonowej - połączenie elastyczne, a przy tym z izolacją.

Reply to
PiotrP

Cześć,

no to coś tą kolejność pokręciłeś :-)

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Witam. W sklepach z metalami kolorowymi. W Warszawie np. przy ulicy nomen-omen Miedzianej;)) Pozdrawiam. Marek

Reply to
mores3

Dnia 2005-04-20 22:27, Użytkownik PiotrP napisał:

E, dla mnie jednak z cyną. Jak oplot jest nowy (bez nalotów), z drobnych drucików, a izolacja świeżo ściągnięta, to wciąąąąga cynę aż (nie)miło :) I oczywiście robi się biały i sztywny. Nawet 2-3 cm od punktu lutowania.

Reply to
Jakub Witkowski

AS, bo to trza umieć ;)

Reply to
PiotrP

Dnia 2005-04-21 10:24, Użytkownik PiotrP napisał:

Jak wciągnęło za duzo cyny, to znaczy że lutowałeś za długo i przegrzałeś ogniwo ;)

Reply to
Jakub Witkowski

Jakub Witkowski napisał(a):

A na to jest prościutki sposób. Ja też używam siatek ekranowych z przewodów, bo to i łatwo znaleźć i łatwo lutować, a o elastyczności nie wspomnę. Na wsiąkanie cyny mam taki patent, że chwytam klemami (chwytaki chirurgiczne z zatrzaskiem, wygladają jak nożyczki) i cyna nie wędruje dalej. A że siatki takie chłoną cynę niech stanowi przykład, że właśnie w ten sposób odcynowuje się elementy z płytek drukowanych. To stary patent z elektrotechniki.

Pozdro (>Gmeracz

Reply to
Gmeracz