jakie blaszki do pakietowania

Chce zrobic pakiet z akymulatorow.
Ogniwa beda laczone jedno za drugim na dlugosc ( === === ). Nie chial bym
ich lutowac bezposrednio do siebie, tylko przez zgieta blaszke. === v ===
lutujac ja najpierw do minusa jednego ogniwa, a pozniej do plusa sasiadki.
Uwazam, ze tak jest bezpieczniej.
Pytanie tylko - jakich blaszek najlepiej uzyc?
Reply to
sector
U¿ytkownik "sector" snipped-for-privacy@osw.NOSPAM.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:d4523n$m7f$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Na poczatek trochê ¿artem: najlepiej z³ot±, pó¼niej srebrn±, mo¿e byæ miedziana lub aluminiowa - kolejno¶æ wg oporu w³asciwego danego metalu :-)))))
A na serio jak masz dostêp do blachy ( blaszek ) miedzianych to hurra - grubo¶æ: nie za cienka, ale i nie za gruba bo bêdzie problem ze zgiêciem - jakie¶ 0,5 - 0,7 mm by³oby OK. W zastêpstwie mo¿na u¿yæ blaszek mosiê¿nych - dobrze pobieliæ cyn±, przylutowaæ, zgi±æ, dolutowaæ odpowiednie kabelki dwa lub kilka ( w zale¿no¶ci jakie akku ), zapakowaæ w odpowiedniej ¶rednice koszulkê termo, przypiec ( fajne s³ówko :-)) ), do modelu i lataæ, ³adowaæ, lataæ, ³adowaæ i t.d.
buwi777
ps. szeroko¶æ blaszki taka, jak ¶rednica bieguna ( + ) , ps2. je¿eli w pakiecie bêdzie ko³o siebie kilka rzêdów ogniw to nie zapomnij zaizolowaæ dodatkowo wystaj±cej czê¶ci blaszki - co by¶ nie mia³ zwarcia miêdzy ewentualnymi blaszkami - bolesne i szkodliwe dla zdrowia
Reply to
buwi777
[..]
[..]
Dzieki za odpowiedz. Zastanawiam sie skad te blaszki wziac... W tej chwili jedyne co mi przychodzi do glowy to zuzyta baterie plaskie ;o)
Reply to
sector
U¿ytkownik "buwi777" napisa³ : ........
Tam nic nie wystaje. Lutuje/zgrzewa sie blaszke do jednego ogniwa, zagina, zbliza do drugiego ogniwa i lutuje/zgrzewa. W ten sposob mozna uzyc blaszki o takiej dlugosci, ze po jej zlozeniu na pol nie wystaje poza obrys ogniwa. Ja polecam takze sklejenie bokami ogniw rzadkim klejem CA.
Reply to
kojot
U¿ytkownik "sector" snipped-for-privacy@osw.NOSPAM.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:d456t1$1b0$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Spróbuj tam, gdzie przewijaj± silniki - maj± tam ró¿nej ¶rednicy druty ( dobre dla "Producentów" bezszczotek z CD ) i mog± mieæ jakie¶ kawa³ki miedzi w formie blaszek - mo¿e trochê u¿ebrzesz - gdzieniegdzie siê udaje :-)))
buwi777
Reply to
buwi777
U¿ytkownik "kojot" napisa³ w wiadomo¶ci...
Takiego czego¶ nigdy bym nie poleca³. Przy ew. wymianie ogniwa rozwala siê na nich izolacjê - sprawdzone ! W zupe³no¶ci wystarcza folia termokurczliwa. Pozdr Krzysiek
Reply to
pilotkr<wytnij>
U¿ytkownik "@poczta.onet.pl>" <pilotkr<wytnij> napisa³ w wiadomo¶ci news:d4593i$i4i$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
termokurczliwa.
Jak kto¶ siê "upiera" przy klejeniu ( choæ osobi¶cie te¿ uwa¿am, ¿e folia termo wystarcza ) to u¿yæ "glutownicê" i klej na ciep³o - trochê trzyma a ³atwo rozci±æ czy rozkleiæ
buwi777
Reply to
buwi777
Kto¶ kiedy¶ wspomnia³ na grupie, ¿e mo¿na u¿yæ "ekranu" z kabla koncentrycznego - najlepiej grubego (s± takie u¿ywane do krótkofalarstwa). Ucinasz kawa³ek kabla i wyci±gasz na niego wnêtrzno¶ci, oddzielasz ekran od rdzenia i ju¿ masz ³±cznik. Takie zastosowanie ma jeszcze jeden plus - ³±cznik jest elastyczny, co w przypadku "kreta" nie powoduje dodatkowych naprê¿eñ pomiêdzy ogniwami.
pozdrawiam,
peTer
Reply to
peTer
U¿ytkownik "peTer" snipped-for-privacy@maila.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:d45b37$8a0$ snipped-for-privacy@korweta.task.gda.pl...
Witam W przypadku ekranu to elastyczno¶æ zale¿y od osoby lutuj±cej. Z do¶wiadczenia wiem, ¿e taki ekran jest bardzo ch³onny i ³akomy na cynê. Jak siê przesadzi z ilo¶ci± cyny to bêdzie do¶æ sztywne.
Reply to
prezesik
Problem jest nie tyle z cyną, co z kalafonią, która łatwo migruje w oplotce i ją usztywnia. Ocynowane kawałki ekranu można potraktować acetonem, by wypłukać kalafonię i będzie OK. Często promowałem robienie mostków z ekranu, ale przerzuciłem się na odcinki przewodu w otulinie silikonowej - połączenie elastyczne, a przy tym z izolacją.
Reply to
PiotrP
Cześć,
no to coś tą kolejność pokręciłeś :-)
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Witam. W sklepach z metalami kolorowymi. W Warszawie np. przy ulicy nomen-omen Miedzianej;)) Pozdrawiam. Marek
Reply to
mores3
Dnia 2005-04-20 22:27, Użytkownik PiotrP napisał:
E, dla mnie jednak z cyną. Jak oplot jest nowy (bez nalotów), z drobnych drucików, a izolacja świeżo ściągnięta, to wciąąąąga cynę aż (nie)miło :) I oczywiście robi się biały i sztywny. Nawet 2-3 cm od punktu lutowania.
Reply to
Jakub Witkowski
AS, bo to trza umieć ;)
Reply to
PiotrP
Dnia 2005-04-21 10:24, Użytkownik PiotrP napisał:
Jak wciągnęło za duzo cyny, to znaczy że lutowałeś za długo i przegrzałeś ogniwo ;)
Reply to
Jakub Witkowski
Jakub Witkowski napisał(a):
A na to jest prościutki sposób. Ja też używam siatek ekranowych z przewodów, bo to i łatwo znaleźć i łatwo lutować, a o elastyczności nie wspomnę. Na wsiąkanie cyny mam taki patent, że chwytam klemami (chwytaki chirurgiczne z zatrzaskiem, wygladają jak nożyczki) i cyna nie wędruje dalej. A że siatki takie chłoną cynę niech stanowi przykład, że właśnie w ten sposób odcynowuje się elementy z płytek drukowanych. To stary patent z elektrotechniki.
Pozdro (>Gmeracz
Reply to
Gmeracz