jak toto lata?

Witam

na allegro znalazlem helikopterek

dwa silniczki akku i lata przez 2-3 minuty jak dla mnie bomba - za tą cenę Mam tylko pytanie - jak on lata do przodu jeżeli nie ma pochylanego wirnika nośnego . czy też jest zrobiony tak że leci cały czas do przodu i nie może zawisnąc czy jest w tym jakiś trik?

Reply to
marcin

Sterowanie jest proste. Moc jest sterowana 3-pozycyjnie(0%, 60%, 100%), obroty wokol osi: w lewo, w prawo i tyle. To, to tylko wisi w powietrzu wznosi sie(na 100%) a na 60% opada(podobno za szybko) no i mozesz sobie nim pokrecic w lewo lub prawo. W zalezonosci od wywazenia mozesz go zmusic by lecial do porzdu.

Mozna go nieco przerobic: zmienic aku na np. 2xLiPoly, wywalic elektronike podpiac 2 regulatory(jeden pod silnik glowny, drugi pod ogonowy - tylko potem trzeba bedzie eoperowac "ogonem" by utrzymac model prosto przy wznoszeniu/opadaniu) i juz masz plynne sterowanie gora/dol, lewa/prawa moc pewnie wieksza a i czas lotu dluzszy. Do tego wywazasz go tak by lecial do przodu(nie za szybko) i juz masz "w pelni" sterowany model heli RC ;)

Reply to
Doman

Witam

Zastanawiałem się czy nie wymienić akku na li-poly (tak jak piszesz) ale nie wiem jakie są ceny takowych (a pewnie droższe niż ten model :-( Ze zdjęć wynika że jest wsadzony NimH 7,2V 180mAh. Co do strownia przód/zwis to zastanawiałem się nad trzeciem kanałem "binarnym" i siłownikiem który przesuwałby akku przód-tył. Po jednak głębszym zastanowieniu chyba sobie odpuszcze- dużo eksperymentowania a wynik niepewny.

Reply to
marcin

Na oko to to nie ma sensu. To nie jest model latajacy tylko tania zabawka :-) Utandecona do granic mozliwosci i z serii jak sporo podobnych zabawek

- chocby ta nieproporcjonalna aparatura 2 kanalowa. Zywotnosc pewnie zadna .. o - silnik sie przegrzewa.

A jestes pewien ze to nie kondensatory ? Czas ladowania

5 minut ... te zabawki tak jakos maja ..

Twoje oko sie myli:

=)

Owszem =)

W sumie to nawet niezla.

NiCd. Kondziorki to by chyba musialby byc wieksze od helikopterka(duzo pradu ssie) =)

Reply to
Doman