jak toto lata?

Witam
na allegro znalazlem helikopterek
dwa silniczki akku i lata przez 2-3 minuty
jak dla mnie bomba - za tą cenę
Mam tylko pytanie - jak on lata do przodu jeżeli
nie ma pochylanego wirnika nośnego . czy też jest
zrobiony tak że leci cały czas do przodu
i nie może zawisnąc czy jest w tym jakiś trik?
Reply to
marcin
. czy te¿ jest
sadzac po rozkladzie masy to lata tylko do przodu, o ile wogole lata ;-) w sumie to fajna zabawka, ja sie czesto zastanawialem zeby zrobic maly smiglowiec, ktory zamiast mechanizacji wirnika ma zmienny srodek ciezkosci.

Reply to
tomla
Sterowanie jest proste. Moc jest sterowana 3-pozycyjnie(0%, 60%, 100%), obroty wokol osi: w lewo, w prawo i tyle. To, to tylko wisi w powietrzu wznosi sie(na 100%) a na 60% opada(podobno za szybko) no i mozesz sobie nim pokrecic w lewo lub prawo. W zalezonosci od wywazenia mozesz go zmusic by lecial do porzdu.
Mozna go nieco przerobic: zmienic aku na np. 2xLiPoly, wywalic elektronike podpiac 2 regulatory(jeden pod silnik glowny, drugi pod ogonowy - tylko potem trzeba bedzie eoperowac "ogonem" by utrzymac model prosto przy wznoszeniu/opadaniu) i juz masz plynne sterowanie gora/dol, lewa/prawa moc pewnie wieksza a i czas lotu dluzszy. Do tego wywazasz go tak by lecial do przodu(nie za szybko) i juz masz "w pelni" sterowany model heli RC ;)
Reply to
Doman
Witam
Zastanawiałem się czy nie wymienić akku na li-poly (tak jak piszesz) ale nie wiem jakie są ceny takowych (a pewnie droższe niż ten model :-( Ze zdjęć wynika że jest wsadzony NimH 7,2V 180mAh. Co do strownia przód/zwis to zastanawiałem się nad trzeciem kanałem "binarnym" i siłownikiem który przesuwałby akku przód-tył. Po jednak głębszym zastanowieniu chyba sobie odpuszcze- dużo eksperymentowania a wynik niepewny.
Reply to
marcin
~130zl, ale mozna by kombinowac z takimi z odzysku(np. z baterii od laptopa).
Z tego co pamietam to NiCd, ale moge sie mylic.
Ja myslalem podobnie, ale nie silownikiem a silnikiem krokowym ze slimiakiem, albo poprostu serwo.
Reply to
Doman
Na oko to to nie ma sensu. To nie jest model latajacy tylko tania zabawka :-) Utandecona do granic mozliwosci i z serii jak sporo podobnych zabawek - chocby ta nieproporcjonalna aparatura 2 kanalowa. Zywotnosc pewnie zadna .. o - silnik sie przegrzewa.
A jestes pewien ze to nie kondensatory ? Czas ladowania 5 minut ... te zabawki tak jakos maja ..
J.F.
Twoje oko sie myli:
=)
Owszem =)
W sumie to nawet niezla.
NiCd. Kondziorki to by chyba musialby byc wieksze od helikopterka(duzo pradu ssie) =)
Reply to
Doman