Marzenia z dzieci艅stwa

Zawsze mia艂em sentyment do kolei. Pierwsze lata prze偶y艂em mieszkaj膮c 100 m od tor贸w i stacji WKD. Potem mieszka艂em blisko kolejki w膮skotorowej, na
kt贸rej jeszcze je藕dzi艂y za parowozem sk艂ady osobowe. Tata kole偶anki z przedszkola by艂 zawiadowc膮. Dwa razy na kilka dni tata po偶yczy艂 od znajomego kolejk臋 PIKO. Dwie lokomotywy: parowa i elektryczna, du偶o wagon贸w towarowych i osobowych oraz sporo szyn i rozjazd贸w. Pr臋dko艣膰 regulowa艂o si臋 pokr臋t艂em na zasilaczu. Nie mia艂em ochoty i艣膰 spa膰 przez kilka nocy. Budowa艂em z klock贸w stacje, tunele i wiadukty. Ci膮gle uk艂ada艂em nowe trasy z szyn. Istne szale艅stwo. Potem ca艂e dzieci艅stwo marzy艂em o takiej kolejce, ale nie by艂o nas sta膰. Raz na jaki艣 czas bywali艣my w Warszawie i obowi膮zkowo musia艂em zaliczy膰 ogl膮danie wystawy w Centralnej Sk艂adnicy Harcerskiej na ul. Marsza艂kowskiej, bo tam by艂a spora makieta (czy kto艣 to pami臋ta ?). Postanowi艂em, 偶e jak b臋d臋 mia艂 syna to kupi臋 mu tak膮 kolejk臋 i przy okazji sam si臋 pobawi臋, czym zrealizuj臋 swoje marzenia z dzieci艅stwa. No i kilka miesi臋cy temu urodzi艂 mi si臋 syn. Szybko si臋 rozwija bawi膮c si臋 coraz to bardziej skomplikowanymi zabawkami i przypomnia艂o mi si臋 o kolejce. Czy w obecnych czasach to ma sens? Ja od 10-ciu lat nie jecha艂em poci膮giem opr贸cz jednego razu do W-wy po odbi贸r samochodu z salonu. Mieszkamy co prawda kilometr od stacji kolejowej, ale czy obecnie dla malucha poci膮gi to atrakcja? Czy po jednym dniu zabawy nie kopnie tego w k膮t? Czy kolejki PIKO s膮 jeszcze produkowane, czy pozostaje tylko odzysk np. z Allegro? A mo偶e s膮 jakie艣 nowe generacje? Na razie jak rzuci艂em w Allegro has艂o "kolejka elektryczna" to prawie wszystko to prymitywne zabaweczki: dwa byle jakie wagoniki, i dwa metry toru bez rozjazd贸w. Tak my艣la艂em 偶eby si臋 powoli przygotowywa膰 do odpowiedniego wieku malucha i stopniowo dokupowa膰 r贸偶ne elementy 偶eby zrobi膰 potem z synem prawdziwa makiet臋, z budynkami, szlabanami, drzewkami i tunelami. Czy dzieci chc膮 si臋 teraz tym bawi膰? Czy jest tu jaki艣 zorientowany w temacie? Czy jest jaki艣 specjalista od kolejek elektrycznych?
Opowiedzia艂e艣 to w taki bezpretensjonalny spos贸b, 偶e wzruszy艂e艣 mnie. Serio.
Miewa艂em podobne odczucia i "odchylenia"
Artur(m)

Oj sa , sa produkowane Ale przygotuj sie na duza kase jesli chcesz wspaniala makiete zrobic........zobacz tu jakie rzeczy robia. http://woodlandscenics.woodlandscenics.com/ ........i tu: i tu: http://as.rumia.edu.pl/tt / http://www.entraker.pl / http://k3nski.prv.pl / http://www.lokomodele.republika.pl/index.html http://www.techno-hobby.pl/index.html na allegro tez pelno tego: http://www.allegro.pl/1063_modelarstwo_kolej_dioramy_makiety.html
Pozdro
--

snipped-for-privacy@post.pl gg: 207344
http://picasaweb.google.pl/Jacek23333
Darkac pisze:

Podsumowuj膮c - urodzi艂 ci si臋 syn i z tej okazji chcesz sobie kupi膰 kolejk臋 :D Mam jedn膮 rad臋: Kupuj stary i to od razu! Syn owszem, jest dobr膮 wym贸wk膮, ale to ty b臋dziesz mia艂 najwi臋ksz膮 frajd臋. 呕ycie jest po to 偶eby spe艂nia膰 swoje marzenia.
Mi urodzi si臋 za miesi膮c, te偶 syn, nie dostanie kolejki tylko model lataj膮cy ;)
Darek
Jasny gwint !!! To nadal jest cholernie drogie. Kilkaset z艂 lokomotywa, ka偶dy wagonik w okolicach st贸wy ! No nie wiem. Chyba nie b臋d臋 w to wchodzi艂 na za艣, tylko poczekam 偶eby wyczu膰, czy potomek poczuje bluesa. Na pocz膮tek kupi臋 mu rzeczywi艣cie co艣 prostego i taniego i zobacz臋 czy b臋dzie go kr臋ci艂o. Jest to na tyle kosztowne, 偶e nie mog臋 sobie pozwoli膰 na ryzyko, 偶e przez lata b臋d臋 zbiera艂 np. po jednym elemencie na miesi膮c, a on po tygodniu zabawy zajmie si臋 czym艣 innym i zostawi mnie z ca艂ym rozgrzebanym majdanem i marudz膮c膮 偶on膮 na karku. Ja mimo ch臋ci, nie b臋d臋 m贸g艂 po艣wi臋ci膰 si臋 tej pasji na tyle, ile trzebaby w to w艂o偶y膰 kasy, bo opr贸cz tych... no tam... obowi膮zk贸w, mam te偶 r贸偶ne inne czasoch艂onne hobby i ju偶 teraz doba jest dla mnie o wiele za kr贸tka. Ale jakby syn odwala艂 wi臋kszo艣膰 roboty, to ch臋tnie bym si臋 z nim pobawi艂.

No niestety..... Za czas贸w PIKO ceny by艂y przyst臋pne. I tak np: Wagon towarowy 2 osiowy 35,- z艂 Wagon towarowy 4 osiowy 55,- z艂 Cysterna 2 osiowa 48,- Cysterna 4 osiowa 60,- Osobowy / rest/kuszetka etc 65,-z艂 WARS 105.- z艂 BR 55 280,- BR 120 290,- BR 130 450,- Przy cenie 18,- za Carmeny, 75,- z艂 za 0,5 l Jarz臋biaku czy 110,- za Ciociosan ....:) By艂 czas gdy za miesi臋czn膮 moje wynagrodzenia mog艂em 100 wagon贸w kupi膰....kupowa艂em ...jeden. A teraz ile trzeba by zarabia膰 aby osi膮gn膮膰 podobn膮 zdolno艣膰 "zakupow膮" przy dzisiejszych cenach ?
A co do celowo艣ci kompletowania. To my艣l臋, 偶e powiniene艣 si臋 wstrzyma膰. Ja razem z dzie膰mi (c贸rka i syn) bawili艣my si臋 kolejk膮 do艣膰 sporo. Mia艂em po艂o偶ony sta艂y tor za wersalk膮, piecem dalej tunel do kuchni i domontowywa艂em tor przez 艣rodek kuchni i pokoju + stacje na kawa艂ku dykty z peronami i jazda. Zabawa by艂a przednia. Potem po przeprowadzce do blok贸w wyku艂em du偶ym nak艂adem pracoch艂onno艣ci (beton) tunel z pokoju do 艂azienki i podobne jak na starych 艣mieciach zabawa sz艂a. Ale dzieci ros艂y, pojawi艂y si臋 kompy, kom贸ry, TV SAT, + VHS potem internet, nast臋pnie PR i samoch贸d etc. ( w my艣l has艂a: sk贸ra fura i kom贸ra:) i kolejka posz艂a w zapomnienie. Teraz tylko ja od czasu do czasu uruchamiam i czasami co艣 dokupi臋 (ostatnio wagon PULLMAN Orient Expresu "Argus") i raczej cieszy oko stoj膮c za szk艂em w segmencie w formie diaporamy....... Mo偶e wnuczek kiedy艣 zrobi mi remanent w tych zbiorach...:) Tak 偶e "daj se na wstrzymanie" a偶 do czasu gdy np. syn po艂knie bakcyla...... Mam co prawda koleg臋, buduje w艂a艣nie makiet臋 nie zwa偶aj膮c na zainteresowania c贸rki i syna.... w艂a艣ciwie buduje dla siebie realizuj膮c marzenia z dzieci艅stwa. Wyb贸r nale偶y do Ciebie.
pozdrowienia Piotr W. (H0)

[...]

hehe z okazji urodzin c膫艂rki kupi墓聜em sobie akwarium (troche inne hobby)
Piotrek
[ciach]
To jeszcze zobacz tutaj: http://www.forum.martel.pl/index.php http://forum.modelarstwo.info /
Jak si臋 odezwiesz na adres prywatny, to Ci przy艣l臋 jeszcze ciekawsze linki...
Pozdrowienia. Krzysztof z Tych贸w.

CZyli w zasadzie s膮 nielegalne, czy jakie艣 kopyrajty???

:-) Jak najbardziej legalne, tylko s膮 w plikach worda z opisami i nie nadaj膮 si臋 do przesy艂ania Usenetem.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tych贸w.

Aaaa,
bo jak kto艣 pisze, ze powie na priva, to ciekawo艣膰 podnosi ci艣nienie:)
Artur(m)

Ja nie pisa艂em o "m贸wieniu", tylko o "przesy艂aniu"...
Zastanawiam si臋 w jakiej skali by艂a ta kolejka kt贸ra by艂a u mnie. Mia艂a szyny jak mi si臋 wydaje tak mniej wi臋cej ze 2 cm odst臋pu.

Mo偶e 16.5mm, to wtedy http://en.wikipedia.org/wiki/H0_scale
a.
wrote:

raczej skala S 1:64 tor 22,5 mm. Mia艂em w dzieci艅stwie tak膮 kolejk臋 zanim przesiad艂em si臋 na H0. http://www.cn.com.pl/~di2/modele/epo.htm
Jak ju偶 jeste艣my przy skalach zastanawia mnie skala 00 na w/w stronie. (1:55 tor 26 mm). Co to za skala ? przez kogo stosowana i kiedy ? Obecie skala 00 jest powszechna na wyspach (UK Hornby, Bachmann) ale to jest 1:76 na znormalizowanym torze H0 16,5 mm. http://en.wikipedia.org/wiki/00_gauge
pozdrowienia Piotr W.

Zobacz LEGO City - kolejki - sterowane podczerwieni膮 - full wypas jak chodzi o zabawki tylko ta cena :-(
buwi
Mam na sprzeda偶 kilkana艣cie lokomotyw, tabun wagon贸w,sie膰 tor贸w,kilka transformator贸w, zabudowania itp. Je偶eli jeste艣 zainteresowany to pode艣l臋 zdj臋cia.Mo偶na podjecha膰 zobaczy膰 - mieszkam na 艢l膮sku. Pozdrawiam Andrzej.

Ja jestem zainteresowany tymi zdj臋ciami. Wy艣lij na adres prywatny.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tych贸w.

Marsza艂kowskiej,

He, he - ja pami臋tam. Mieszka艂em niedaleko i cz臋sto tam chodzi艂em. Makieta by艂a w szklanej gablocie i lepiej si臋 j膮 ogl膮da艂o od 艣rodka ni偶 z wystawy. To by艂a kolejka formatu TT. Zreszt膮 Sk艂adnica harcerska to by艂 wtedy jedyny sklep z w miar臋 sensownymi zabawkami mechanicznymi - g艂贸wnie z NRD. By艂a te偶 namiastk膮 sklepu modelarskiego, by艂y tam silniczki spalinowe, paliwa, proste modele do sk艂adania - g艂贸wnie lataj膮ce na uwi臋zi sterowane dwiema linkami. Ciekawe, czy kto艣 jeszcze wie , jak wygl膮da艂 silniczek "samozap艂onowy" - mia艂 tak膮 fajn膮 艣rub臋 w g艂owicy do regulacji stopnia spr臋偶enia. Mia艂em taki ( 2,5 cm), ale nigdy nie uda艂o si臋 go odpali膰. By艂em z nim nawet w modelarni ( w PRL-u by艂o ich wi臋cej ni偶 obecnie), ale r贸wnie偶 do艣wiadczonemu instruktorowi nie uda艂a si臋 ta sztuka ...
--
Wys艂ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /