Aircraft-world - Pierwsze kontakty z US

Witam,
Dzisiaj dostałem awizo, na którym napisane było, że przyszedł do mnie "pakiet"
za 58 zł. Ponieważ nie oczekiwałem na nic innego uznałem, że jest to przesyłka
i że niestety cło tym razem zapłacić przyjdzie.
Okazało się, że to nie cło tylko VAT i to 22%.
A dokładnie:
Zamawiałem silnik:
(wersja 4 zwoje)
UC wycenił mi go na 234 zł i w opisie (co mnie najbardziej zdziwiło)
napisali: "Silnik do modeli redukcyjnych". Vat na to jest 22%, cła nie
naliczyli (ufff). Dodatkowo doliczyli 5.5 zł kosztów obsługi przez pocztę - w
sumie musiałem dopłacić te 58 zł.
W sumie i tak mi wyszło taniej - w Polsce podobny silnik kosztuje koło 340zł.
Piszę o tym, ponieważ wydaje mi się, że zamawianie silników za granicą już nie
będzie takie tanie :-( Mam tylko nadzieje, że LiPoli nie ovatują - ale coś
czuję, że to marzenie ściętej głowy ;-)
Pozdrawiam,
Aragorn
P.S.: jeszcze silniczka nie uruchamiałem, ale wygląda SUUUUUPER :)
Reply to
Aragorn
Swego czasu, za LiPole te¿ zap³aci³em 22% VAT-u niestety. Przez to wysz³o prawie na to samo, gdybym je kupi³ w Polsce, tyle ¿e straci³em dodatkowo czas w urzêdzie celnym :( Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
U¿ytkownik "Aragorn" napisa³ :
A to dlaczego??? Zlotowka poki co trzyma sie mocno
Kojarze z pewnego forum twoj awatar - wygladasz na osobe dorosla, troch wstyd nie miec pojecia o otaczajacej cie rzeczywistosci "prawnej". Li pole jak wiekszosc towarow w Polsce byla, jest i niestety bedzie "ovatowana". Zapraszam na
kojot
Kojot, kto Ci robi³ grafikê na stronkê? Pytam, bo szukam zdolnego grafika do tego i owego.
Reply to
Lukasz Stela
Użytkownik Aragorn napisał:
Jeśli wartość paczki z przesyłką nie przekracza 60$, Poczta (ich celnicy) się nie czepia. Nie takie rzeczy się ściągało (wielokrotnie przekraczające te 60$), tylko w papierach muszą być odpowiednie sformułowania ;) Wtedy UC NIE_MA_PODSTAWY do naliczenia cła i podatku VAT. Niestety kiedy się kupuje ze sklepu, który ma wielki przerób, to trudno osiągnąć, albo się wręcz nie da.
Reply to
A.Grodecki
Myśle że ton Twojej odpowiedzi jest nie na miejscu - jako osoba dorosła nie mam obowiązku orientować sie we wszystkich dziedzinach życia i Ty jako osoba dorosła powienieś zdawać sobie z tego sprawę.
Mój post był jedynie wrażeniami na temat zakupów a nie instrukcją obsługi i jako taki ma prawo zawierać moje odczucia jeśli nawet nie pokrywają się one z "rzeczywistością prawną".
Pozdrawiam, Aragorn
Reply to
Aragorn
Dokładnie tak jest w Aircraft-world - tam wręcz się zastrzegają, że nie będą podawać mniejszej wartości przesyłki.
Pozdrawiam, Aragorn
Reply to
mczerwinski
Lukasz Stela napisał(a):
Niestety nie pomoge, wszystkie moje cztery serwisy zrobilem sam, tylko kojota na zakupach narysowala moja zona. A grafik ze mnie zaden :-(((
pozdrawiam,
Kojot
Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko