Pierwsze loty - BOBMA

Dzisiaj zrobi³em pierwsze loty (czytaj kilka razy po kilka kó³eczek) moim
szybowcem - REWELACJA, TO LATA !!!!!!! odg³os szybowca (powietrza) jest
niesamowity. Narazie uda³o mi sie go wyholowaæ na 30 - 40 m, ale i tak jest
nie¼le, straty niedu¿e :)), troche poobijany, lekko kad³ub napêkniêty, ale
nie wiem dlaczego podczas lotu uleg³o uszkodzeniu serwo w lotce (tryby).
By³o s³ychac odg³os i ma³ym korkociagiem prosto w dó³. Czy zbyt du¿e si³y
dzia³aj± na serwo ?? (mam je chyba zbyt blisko zawias bo zbyt duzy ruch
maja lotki, aparatur± musia³em zjechac do min 50 %). Zabieram sie za naprawe
aby jak najszybciej trenowac :))))
W ka¿dym razie REWELACJA !!!!!!!!!!
Pozdrawiam
Conti
Reply to
Conti
Rozumiem twoja rado¶æ :) Ja co prawda jeszcze nie lata³em moim motoszybowcem ale dzisiaj op³ywa³em moja ¿aglóweczkê. Tylko szkoda ¿e wiaterku tak ma³o. Ech , jak samolocik wyci±gam to za oknem huragan rw±cy domy a jak ¿aglóweczka rusza do boju to zero wiaterku :D I jeszcze raz przepraszam wêdkarzy za poplatana ¿y³kê , naprawdê nie mog³em omin±æ tych sp³awików ;)
Pozdrawiam i udanych lotów macio11
Reply to
Maciej Kujawa
A nie mówi³em ,¿e to jet TO !
Ja stary koñ a pysk mi sie ¶mieje jak norce kiedy toto loto w powietrzu !
Reply to
invalid unparseable
Bardzo możliwe, jak do pełnego wychylenia używasz 50% wychylenia serwa, to na serwo przykładasz siłę o 100% większą niż w normalnych warunkach. Najlepiej przyczep bowden blizej osi serwa i/albo dalej na lotce - to powinno temu zaradzić.
Pozzdrawiam, Michał Kuc
Reply to
invalid unparseable
przy lekkim skrêcaniu w prawo (posz³o lewe serwo), prêdko¶c tez raczej nie du¿a (drugi zakrêt po wyholowaniu),
Jakie jest przelozenie na popychaczach (stosunek ramienia dzwigni
wtedy mia³em 11,8mm serwo (hs81) i 9mm na lotce (wed³ug programu to przy 20 m/s i wycheleniu lotki 23 st servomoment 6,3Ncm, przy 40m/s by³oby 25Ncm a wg danych to serwo wytrzymuje 26Ncm) a raczej chyba nie mia³em 40 m/s
Jakiej wielkosci (rozpietosc, waga)
2m, 1300 g
swobodnie mog³a sie lotka wyhylac na 100% ale programowo zmniejszy³em na 50% podczas pierwszych prób
Teraz pozmienia³em mocowania i wysz³o mi ze przy predko¶ci 40m/s i max wychyleniu lotki 13st servomoment jest 7,2 Ncm a Rudermoment 13,30
http://81.15.150.110/lotka/corel019.jpgConti
Reply to
Conti
No nie. To 144km/h, to juz by ci raczej skrzydlo sie polamalo i to by raczej musial byc spadek swobodny kadluba, a nie lot poziomy :) Jesli to byl lekki zakret to zadne przeciazenia nie graja roli. To rzeczywiscie dziwne. Jesli producent podaje graniczny dopuszczalny moment 26Ncm to zgodnie z zasadami jest to wartosc pewna, ktora musi wytrzymac kazdy egzemplarz i jest jeszcze pewien margines bezpieczenstwa (pewnie jakies 10%, juz nie pamietam, bo Mechanike Precyzyjna konczylem dosc dawno). Musial sie trafic bubel. Niestety uszkodzenia mechaniczne raczej nie podlagaja reklamacji. Nikt nie uwierzy w sklepie, ze nie przeciazyles serwa. Wada materialu jest do ustalenia, ale w przypadku serwa nikt sie w to nie bedzie bawil. Ale sprobowac reklamacji zawsze mozna. Swoja droga ja stosuje krotsze ramie sily przy serwie niz przy lotce. Uzywam tych samych mikroserw co Ty ale w modelu 1.5m. W ten sposob mam baaaardzo duzy margines bezpieczenstwa :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert Gadomski