Nowy model, pierwsze loty i problemy

Witam,
Poczynilem taki model :
byly pierwsze loty. generalnie model pieknie mknie do przodu, ma
zapas mocy, ale mam problemy z jego sterowaniem.
Jak zmniejsze obroty silnika i lece przez chwile proste to model w pewnym
momecie ma tendencje do ustawiania sie pionowo. Walczylem z trymowaniem
sterem wysokosci ale po wyrownaniu znowu staje deba i trzeba sie niezle
namachac drazkami aby nad nim zapanowac. Sprawdzalem kilka razy srodek
ciezkosci zgodnie z opisem i jest ok. Ogolnie model jest odporny, 3 krety,
raz drzewo i byl kompletnie caly. Niestety piaty lot zakonczyl sie strasznym
kretem i pekla skrzydlo w okolicach kadluba (troche kleju i bedzie jak
nowy).
Co moze byc z tym modelem ze tak dziwnie sie zachowuje. Po tych kliku
probach nie widze najmniejszych szans abym potrafil tym modelem normalnie
wyladowac.
Pozdrawiam
Robert W.
Reply to
Witek
"figlowac", sprobuj o jakis 5mm-1cm do przodu SC przesunac i zobacz jak sie zachowuje. Takie sa moje przypuszczenia...
Reply to
Doman
Proponuje zywice 5 min to jest EPP a ona dobrze klei ale na sztywno. Ja calego N-energi kleilem tylko zywica. Podwozie to daruj sobie. Ono jest troche bardziej dla ozdoby albo do hali (chyba ze ladujesz na asfalcie i ma duzo wprawy albo siadasz na plasko prawie jak heli)
Armand
Reply to
Armand Olejko
U¿ytkownik "Armand Olejko" ...
Mo¿esz jeszcze zerkn±æ, jakie masz ¶mig³o. Je¶li "podwieszanie modelu" nastêpuje przy locie na niepe³nym gazie, to byæ mo¿e powiniene¶ daæ nieco wiêkszy skok.
Golenie g³ównego podwozia faktycznie s± miêciutkie, ale dziêki temu dodatkowo amortyzuj± l±dowanie. (nie resoruj±, tylko amortyzuj± :) Generalnie co 2-3 l±dowania (trawa) muszê je podprostowaæ. Natomiast nie mam uwag do mocowania podwozia do kad³uba w "prosiaku". Jest na razie wystarczaj±co mocne i sztywne.
mój "prosiak":
(jak nie widaæ fotki to kilka jest te¿ tu:
Janusz
Reply to
Kaper
Smiglo 10 x 4.7
Robert W.
Reply to
Robert W.
U¿ytkownik "Robert W." ...
Kontrpropozycja - 10x7 (i ew. pilnowanie gazu, ¿eby nie zagotowaæ silnika).
Kaper
Reply to
Kaper