Jak ustawi? silnik??? Prosz? o porady.

Witam! Mam nieduży górnopłat 120 cm rozpiętości z silnikiem OS MAX
15. Nawet przy niedużych obrotach, już przy starcie strasznie
ściąga mi go w lewo, a zaraz po oderwaniu się od ziemi obraca się
wokół własnej osi na grzbiet i spada. Problem w tym, że nie mam
lotek, a skręcanie w prawo nic nie daje. Doświadczony modelarz
stwierdził, że model jest zbudowany prawidłowo i jedyne co moge
zrobić to zmienić ustawienie silnika. Z planów modelu wynika, że
silnik powinien być ustawiony zgodnie z linią samolotu i tak obecnie
jest. Proszę o udzielenie mi wskazówek co zrobić i jak naprawić
problem.
Reply to
michal-poland
Zwieksz wychylenie silnika w prawo 2-3 st. Sprawdz czy jest zachowana symetria konstrukcji, zobacz jaki jest wznios skrzydla (moze za maly lub nie mo go wcale...) co skutkuje brakiem statecznosci poprzecznej.
Reply to
alehar
przedewszystkim silnik skłon w dół ok 3 stopnie i w prawo tyle stopni aby jadąc po pasie jechał prosto patrząc od tyłu.sprawdz wyważenienie modelu tzn środek ciężkości i zrównoważenie masy modelu w symetri wzdłużnej(czy któreś skrzydło nie jest cięższe lub wichrowane).I ważny kąt natarcia skrzydeł wzgledem symetri poziomej modelu.No i ciąg zespołu napędowego conajmniej 50% wagi startowej
Reply to
Marian