Jakie skrzydła lepsze...

Pisałem już wczęsniej, że jestem początkującym wśród początkujących i
spodobał mi się przy przeglądaniu ofert motoszybowiec ACCIPITER BADIUS.
Zastanawiała mnie rozbieżność podawanych danych na różnych stronach o
aparaturze dwu- i trzy- kanałowej. Okzało się, że najprawdopodobniej model
ten występuje nie tylko w dwóch ale w czterech wersjach. Po pierwsze,
rzeczywiście do wyboru są apatratury dwu i trzykanałowe (przy dwukanałowej
nie ma sterowania sterem wysokości) ale jak wynika z opisu można wybrać
różne skrzydła: jedno i dwuczęsciowe (na stronie są to wersje oznaczane jako
3380-2 oraz 3380-4, obrazki można powięszyć). Cena ta sama. Które lepsze?
Czy to tylko kwestia gustu czy ma to jakieś znaczenie w lataniu?

Gadget
Użytkownik Gadget napisał:
Witam Myślę,że lepsza będzie wersja 3380-4. skrzydła tego typu zapewnią modelowi lepszą stabilność w locie.
Pozdrawiam Zbyszek
Reply to
Zbigniew Janusz
bardzo duzo o nim przeczytasz tu:
tam "polyhedral wing" czyli skrzydlo lamane jako to z lepsza nosnoscia. Jak pisalem w innym watku mam Flying Dragona i model ten ma identyczne wyposazenie (silnik, smiglo, aparatura itd.), a jest lzejszy i ma wlasnie lamane skrzydlo. W danych zacnego chinskiego producenta SDM 3381 okreslany jest jako latajacy 2x dluzej i to mnie przekonalo...
Reply to
Ukiel
Niestety niemogê wys³aæ prywatnie wiadomo¶ci na Twój adres wiêc piszê poprzez grupê:
Skoro posiadasz pdobny model to mo¿e by¶ mi móg³ doradziæ czy warto kupowaæ modele tej klasy i tej firmy? Ja muszê powiedzieæ, ¿e mam zakodowany sceptycyzm do czegokolwiek chiñskiego. Czy warto wy³o¿yæ w koñcu ju¿ nie takie ma³e pieni±dze? Czy model ten jest dobry jako pierwszy i czy jest w miare g³upotoodporny? Czy ma jakie¶ s³abe punkty? Rozumiem, ¿e nie ma co oszczêdzaæ i nie warto kupowaæ modelu z aparatur± 2-kana³ow±. Wcze¶niej rozwa¿a³em zakup Dragona ale nie podobaj± mi siê szybowce, które maj± pomiedzy kad³ubem a ogonem tylko belkê ³±cz±c± a nie s± w pe³ni 3D. A Ty czemu wybra³e¶ Dragona?
Pozdrawiam Marcin U¿ytkownik "Ukiel" <datalink@usunto_tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:chfm4l$6fq$ snipped-for-privacy@sklad.atcom.net.pl... > > rzeczywi¶cie do wyboru s± apatratury dwu i trzykana³owe (przy dwukana³owej > > nie ma sterowania sterem wysoko¶ci) ale jak wynika z opisu mo¿na wybraæ > > ró¿ne skrzyd³a: jedno i dwuczêsciowe (na stronie s± to wersje oznaczane jako > > 3380-2 oraz 3380-4, obrazki mo¿na powiêszyæ). Cena ta sama. Które lepsze? > > bardzo duzo o nim przeczytasz tu: >
polecaja tam "polyhedral wing" czyli skrzydlo lamane jako to z lepsza > nosnoscia. Jak pisalem w innym watku mam Flying Dragona i model ten ma > identyczne wyposazenie (silnik, smiglo, aparatura itd.), a jest lzejszy > i ma wlasnie lamane skrzydlo. W danych zacnego chinskiego producenta SDM > 3381 okreslany jest jako latajacy 2x dluzej i to mnie przekonalo...
Reply to
Gadget
Witaj, otoz jest to moj drugi model i w zasadzie druga zabawka - pierwsza to byl dwusilnikowy szybowiec sterowany na zasadzie czolgu (flying fox z mikrozabawki.pl). Nie mi wiec odpowiadac czy model jest dobry jako pierwszy. Wydaje mi sie ze jest wyjatkowo glupoodporny, tyle kretow co on poczynil bez najmniejszych zniszczen i bardzo efektownych upadkow na skrzydlo budzi respekt. Nie musialem go nawet nigdzie kleic, nie polamal tez smigla. Lata naprawde bardzo ladnie i przy niskich obrotach silnika starcza to na kilkanascie minut zabawy bez przerwy.
Czy ma jakieś słabe punkty? Rozumiem, że nie ma co
Mysle ze najslabszy punkt to aparatura. Po pierwsze drazki chodza tylko lewy: gora-dol, prawy: lewo-prawo, a sterowanie silnika potencjometrem z tylu. Na pewno lepsze i "bardziej modelarskie" byloby sterowanie drazkiem w plaszczyznie. Poza tym w moim przypadku mam problem z niezawodnoscia sterowania. Importer tego na Polske twierdzil ze to rzadkosc i wymienil mi kwarce po reklamacji, ale klopoty zaczely sie znowu. Podejrzewam kwarce ktore moga cierpiec przy twardym ladowaniu, nie jest to chyba domena jedynie tanich konstrukcji AM 27mhz...
Wcześniej
Wlasnie dlatego ze belka mi sie podoba! Samolot jest lekki i wlasnie tak tez wygladal (i wyglada dalej) moj pierwszy model z ktorym mialem duzo dobrej zabawy. Co ciekawe z zabawka za 200pln nigdy nie mialem problemu z zasiegiem. Poza tym Dragon ma standardowo lamane skrzydlo ktore jak ktos juz stwierdzil zapewnia bardziej stablny i dluzszy lot. Jako ciekawostka dodam, ze aby sprawdzic jego nosnosc dociazylem go 80g i latal, co prawda jak krowa ale jednak. Za tydzien mam zamiar wyprobowac nowe kwarce, bo latam nim w Olsztynie i wtedy tam bede.
Reply to
Ukiel
Chyba powoli wyczerpuje ju¿ limit pytañ Na pocz±tku te¿ ogl±da³em te dwusilnikowe "cacka" ale pewnie róznica jest spora pomiêdzy Dragonem a tymi "potworami". Ostatnie pytanka czy model jest naprawde do z³o¿enia (chodzi mi o trudnosc) dla ka¿dego? Rozumiem, ¿e pomimo tych trudno¶ci nadal warto go kupiæ a 500m zasiêgu aparatury to chyba ju¿ ma³o nie jest. Jaki jest faktyczny czas latania? Chyba siê zdecyduje. Jesli znasz jakies tanie sklepy z nim to napisz do mnie na maila (zeby nie robic kryptoreklamy) ;-)
Reply to
Gadget
różnica jest ogromna, ale dwusilnikowcem też zabawa przednia
tam nie ma nic do składania prawie! Jest arcyłatwy.
pod warunkiem że działa. Był czas że działała idealnie, teraz mam chyba znowu problem z kwarcem po ostrym upadku. Za tydzień sprawdzę na nowych kwarcach.
na niskich obrotach kilkanaście minut/jeden pakiet. Zrobiłem sobie sam dodatkowy pakiet z 7 paluszków 800mAh AAA kupionych po 4pln na allegro.
e tam, już pisałem że kupiłem w "zabawkowcu" miki.com.pl - byli najtańsi, obsługa bardzo dobra. Ale importer to ten sam gość do którego sam podawałeś linki (ww-model).
Reply to
Ukiel