Lekko puchnące li-pole?

Cześć! czy normalnym zjawiskiem jest to że, po nagrzaniu się lipolki lekko puchną, a po ostygnięciu wracają do normalności? W jednym z pakietów minimalna opuchlizna została nawet po wystygnięciu. Mowa o pakietach Dualsky 2250 mAh

3S1P.

Dzięki!

Reply to
Vex

Dodam że w mniejszych pakietach 1320 mAh tej samej firmy tego efektu nie ma.

Reply to
Vex

Vex napisał(a):

Witam, mój pakiet kokam 2000 zaczął puchnąć tak jakiś miesiąc temu, towarzyszy temu spadek wydajności prądowej - kiedyś dawał 20A a teraz tylko 10. Poza tym napięcia na balanserze wyraźnie bardziej rozjeżdżają się niż kiedyś. Uznaję to za początek jego końca.

pozdr.

Remigiusz Żukowski

Reply to
Remigiusz Zukowski

Niestety w moich wystapil, mimo dobrego traktowania :-/

Pozdrawiam, Mariusz.

Reply to
Doman

Witam dokładnie tak , początek końca . Mnie jakąś nie udało się dłużej eksploatować pakietu niz. 1 sezon miąłem Xpower i wszystkie 3 pakietu padają . Ładuje specjalna ładowarka która balansuje pakiety a właściwie to 3 in 1 , czyli trzy ładowarki lądujące jedno ogniwo . Co sadzicie o Ytong ? ktoś je eksploatował dłużej ? Marek S

Reply to
Marek S

Marek S napisał(a):

Świetnie, mamy już jedną miarodajną opinię o Xpower, tych nie zamierzam kupować

Przypomina mi się, że jakiś czas temu ktoś pisał, że padły mu po kilku cyklach, ale w tej chwili ta informacja ma wiarygodność plotki. Nawiasem mówiąc bardzo przykro, że kiedyś na post o ocenę akumulatorów Li-Pol był tak mały odzew. Kupuje się tego sporo, każdy niejeden już pakiet zajechał, fajnie by było te informacje zebrać do kupy i udostępnić ku dobru publicznemu. Sam wkrótce stanę przed wyborem mocnego pakietu (4 albo 5S, co najmniej 3Ah) i nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto. Jak na razie nie słyszałem tylko złego słowa o PolyQuest. Może przynajmniej są jakieś zagraniczne testy akumulatorów?

pozdrawiam

Remigiusz Żukowski

Reply to
Remigiusz Zukowski

Moje doświadczenia: kupione używane 2 pakiety Kokam 3S 2000 mAh, jeden

10C, drugi 15C, w moich rękach:

-Ten słabszy 10C - dawał tylko 10A, więc używam go do latarki

-Ten mocniejszy 15C - dawał 22A, po około 40 cyklach zaczął puchnąć i wydajność spadła mu do 10A. Wydaje mi się, że zajechałem go w zimie, kiedy chwyciły naprawdę silne mrozy to po solidnym wychłodzeniu silnik przez minutę 'wchodził' na obroty. Po kilku takich lotach zaczął puchnąć. Teraz jak są słabe warunki to latam na obydwu tych pakietach i sprawują się całkiem dobrze (da się z nich wyssać po ok. 1800 mAh z każdego)

pozdrawiam

Remigiusz Żukowski

Reply to
Remigiusz Zukowski

Witam myślę ze powinniśmy porozmawiać na temat pakietów bo szkoda kasy na badziewie . Do ładowarki zamierzam zrobić kontroler wartości ładowanie tzn. pomiar prądu . Zastanawia mnie to jak maja to rozwiązane inne ładowarki bo chyba mierżą wartość prądu w czasie rozładowywania. Na razie ładowarka jest na etapie użytkowej i sprawuje się doskonale w trzech egzemplarzach . Marek S

Reply to
Marek S

Wracając z pracy pomyślałem o zrobieniu ankiety użytkowników akumulatorów (na stronie www jako formularz do wypełnienia). Oczywiście dane były by publicznie dostępne. Myślę, że taka forma zintensyfikowała by dyskusję w tym temacie a już na pewno dała by praktyczny przegląd możliwości ogniw różnych marek. Jeśli w tym wątku pojawią się głosy poparcia tego pomysłu (jego krytyka też mile widziana) to w weekend postaram się uruchomić taką statystykę.

Moja ładowarka to Shark 20 z wyjściem USB, na komputer można zrzucać wszystkie dane ładowania i prezentować w postaci wykresu. To działa, ale jestem zbyt leniwy, żeby każde ładowanie zapisywać i później analizować te wykresy. Przydaje się, gdy muszę na szybkiego naładować paluszek AAA do mp3 playera - zapuszczam 2 A i wypatruję pierwszych oznak delta peak-u. Ponadto zauważyłem, że pakiet nadawczy (8 x Sanyo 2500) ma znacznie bardziej rozmyty delta peak niż odbiorczy (4 x Sanyo - dokładnie te same ogniwa). Czyżby to nierównomierność tych 8 ogniw wpływała na to rozmycie ?

pozdrawiam

Remigiusz Żukowski

Reply to
Remigiusz Zukowski

Ja jestem jak najbardziej za, tylko czy się będzie chciało ludziom rozpisywać, no i Tobie robić, bo też chwilke to pewnie zajmie. Póki co mogę u siebie na stronce zmienić sondę właśnie na taką dotyczącą li-poli, z funkcją prostych komentarzy ??

Reply to
Vex

Witam i ja jestem za !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Marek S

Reply to
Marek S

Czemu nie! Jeśli zrobi się jakieś poruszenie to można by pomyśleć o czymś bardziej wyrafinowanym

pozdr.

Remigiusz Żukowski

Reply to
Remigiusz Zukowski

Użytkownik Remigiusz Zukowski napisał:

[..]

Sugeruje dolozenie info jaki silnik byl napedzany lub jesli samorobka to ile zwojow jakiego drutu nawinieto oraz czy pakiet byl uzywany w niskich temp. (Li-xxx to szkodzi)

[..]

tak, pajaczek powinien pomoc

Reply to
AlexY

Jak na razie uzywam aku. Yuntong od poczatku sezonu halowgo i sprawuja sie naprawda niezle. Na PolyQuescie tej samej pojemnosci latam krocej a podczas ladowania do PQ wchodzi mniej niz ma na etykiecie a do Ytonga jak na razie tyle samo. Dodam jeszcze ze Ytong jest chyba z nowej serii (czerwona koszulka i bialo-niebieska naklejka). Mialem kiedys Ytonga z zielona naklejka ale dlugo nie pozyl.

Pozdrawiam Jakub_RC

Reply to
Jakub_RC

Użytkownik "Jakub_RC" <jakub_rc@_ciach_interia.pl> napisał w wiadomości news:erl4sg$1vu$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

A no wlasnie - ja pisalem o tych z zielona naklejka.

Reply to
Ladziak

Użytkownik "Remigiusz Zukowski" snipped-for-privacy@epf.pl napisał w wiadomości news:eri1h0$m6v$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Zgodnie z tym co pisaliśmy, zmieniłem sondę na stronce, na prościutką dotyczącą pakietów li-poly. Jeśli macie jakieś przejścia i kategorycznie odradzacie którąś z marek, to zapraszam do oddania głosu. Komentarze również mile widziane.

Reply to
Vex