Licencja operatora modelu lataj─ůcego

witam., Ostatnio b─Öd─ůc na lotnisku dowiedzia┼éem si─Ö, ┼╝e wedle prawa modelarze nie moga "lata─ç" modelami bez takowej licencji.Czy kto┼Ť z Was posiada
tak─ů licencj─Ö? Czy zdarzy┼é si─Ö komu┼Ť przypadek, ┼╝e zosta┼é skontrolowany i zap┼éaci┼é mandat? Pozdrawiam ┼üukasz Grabowski

Ôťľ
Ja mam tak─ů licencj─Ö , wydan─ů przez , wtedy jeszcze ( 1980 rok ) Ludowe Wojsko Polskie . Uprawnia┼éa do obs┼éugi zdalnie sterowanych celi lotniczych . kugel
Add pictures here
Ôťľ
Nie ma takiego prawa w Polsce. Jedynie niekt├│re lotniska wymagaj─ů od modelarzy licencji, b─ůd┼║ nale┼╝enia do Aeroklub├│w, ze wzgl─Ödu na zwarte w op┼éatach do tych dokument├│w ubezpieczenie OC.
-- Geralt
Jeżeli chcesz do mnie napisać e-mail, usuń z adresu słowo spamnie If you want send to me e-mail, delete from adres word spamnie.

Add pictures here
Ôťľ
Poczytaj dobrze...

Ôťľ
napisał: snipped-for-privacy@as1-99.swic.dialup.inetia.pl...

Wygrzebane z niebytu archiwum: pl.rec.modelarstwo Re: Grupa Paralotnie wita Modelarstwo http://www.mag-loop.net/html.polish/roznosci/projekt_badania_22.12.2002.html ROTFL!! 1. Do os├│b ubiegaj─ůcych si─Ö o ┼Ťwiadectwo kwalifikacji zgodnie z art. 95 ust. 2 Ustawy z dnia 03.07.2002 r. "Prawo Lotnicze" (Dz.U. nr 130, poz.1112) nale┼╝─ů: e. pilot - operator modelu lataj─ůcego,
2. Kobiety, o kt├│rych mowa w ust.1, z powa┼╝nymi zaburzeniami cyklu miesi─ůczkowego, nie poddaj─ůcymi si─Ö leczeniu, mog─ů zosta─ç uznane za niezdolne.
Kolegom RC wspo┼éczuj─Ö.... Nied┼éugo mo┼╝e trzeba b─Ödzie mie─ç koncesj─Ö na sklejanie plastik├│w? A z moim p┼éaskostopiem raczej si─Ö nie za┼éapi─Ö... :`-( ==================== Karol Szupryczy┼äski snipped-for-privacy@poczta.wp.pl Bumar-┼üab─Ödy-Plastik ====================-- pozdr. Renart odpowiadaj─ůc usu┼ä z adresu "nospam" zobacz www.aviatarnow.gex.pl
Add pictures here
Ôťľ
W┼éa┼Ťnie o to mi chodzi┼éo, czyta┼éem to przy okazji nauki do LKE, ale nie pamieta┼éem miejsca, w kt├│rym si─Ö to znajduje. Teraz wiemy, ┼╝e co┼Ť takiego jak ta licencja isntnieje, ale mam dylemat czy isniteje po to, zeby istnie─ç, czy jednak wypada┼éoby si─Ö tym zainteresowa─ç i takow─ů wyrobi─ç, bo z tego co pami─Ötam (te┼╝ czyta┼éem) nie by┼éo to wcale strasznie drogie. Pozdrawiam ┼üukasz Grabowski www.lotniczerc.prv.pl

Ôťľ
Użytkownik Aftermath napisał:

Witam !
Czy kto┼Ť m├│g┼éby napisa─ç kiedy to rozporz─ůdzenie wesz┼éo w ┼╝ycie? Zdaje mi si─Ö, ┼╝e to co jest w linku: http://www.mag-loop.net/html.polish/roznosci/projekt_badania_22.12.2002.html to dopiero projekt, a moze o czym┼Ť nie wiem?
Pozdrawiam snipped-for-privacy@wp.pl
Add pictures here
Ôťľ
napisał:bvsm93$28km$ snipped-for-privacy@news.atman.pl...

[...]

Te same ustawy okre┼Ťlaj─ů w Rozdz.1, Przepisy Og├│lne, paragraf 1: modele lataj─ůce oraz latawce, takie jak statki powietrzne o masie startowej nie przekraczaj─ůcej 25 kg niezdolne do uniesienia cz┼éowieka, kt├│re s─ů przeznaczone do cel├│w rekreacyjnych, sportowych, pokazowych i naukowych; nastepnie: Statki powietrzne, okre┼Ťlone w ust.1 pkt 1 nie podlegaj─ů w┼éa┼Ťciwo┼Ťci Urz─Ödu Lotnictwa Cywilnego oraz nie s─ů wpisywane do rejestr├│w i ewidencji. Zatem, koledzy, nie istnieje ┼╝adne prawo lotnicze nakazuj─ůce posiadanie takiej licencji.

Ôťľ

nie

przeznaczone

takiej

Dok┼éadnie tak jest. Takie same dyskusje by┼éy ju┼╝ tu kilkakrotnie i kilkakrotnie o tym pisa┼éem. W Niemczech jest te┼╝ tak samo i na latanie modelami powy┼╝ej 25 kg (do 150 kg) trzeba mie─ç odpowiedni─ů licencj─Ö. Na modele powy┼╝ej 150 kg - licencj─Ö pilota. Tak samo modele powy┼╝ej 25 kg podlegaj─ů przegl─ůdowi technicznemu i dopuszczenu do ruchu. Przegl─ůdy i licencje wydaje odpowiednio przeszkolony rzeczoznawca powo┼éany przez Aeroklub lub zrzeszenie modelarzy i podstaw─ů jest wykonanie lot├│w kwalifikacyjnych bez bada┼ä lekarskich czy innych utrudnie┼ä. Licencja jest wa┼╝na do┼╝ywotno, i badanie techniczne modelu wykonywane jest r├│wnie┼╝ jednorazowo.
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Ôťľ

modele

Je┼╝eli kto┼Ť chc─Ö zobaczy─ç czy to prawo w og├│le kogo┼Ť dotyczy, prosz─Ö spojrze─ç tu ;-) : http://www.michel-concorde.com/index2.html
Pozdrawiam, Szymon

Ôťľ
Ludzie czytajcie. Nic w tym projekcie nie pisze, ┼╝e taka licencja jest obowi─ůzkowa. Jest to jakoby jaki┼Ť wycinek, co do kt├│rego nie ma sensu odpowiedz na pytanie napisane poni┼╝ej. W Aeroklubie bywam kilka razy do roku. Latam RC na lotnisku. Nie jestem cz┼éonkiem Aeroklubu, tylko stowarzyszenia maj─ůcego podpisan─ů "umow─Ö wsp├│┼épracy" z AP. Je┼╝eli by┼éy by wymagane licencje do latania RC rekraacyjnego to jest to pewnie niezgodne ze zdrowym rozs─ůdkiem. Licencja wymagana jest tylko do startu w zawodach i to i tak nie wszystkich. Nie wiem w jakim wieku jeste┼Ťcie, ale ja pami─Ötam jeszcze czasy gdy na zakup radia trzeba by┼éo mie─ç specjalne zezawolenia. Te czasy miejmy nadziej─Ö nie wr├│c─ů.