LiPol-e z llegro

Cześć Kupiłem na Allegro od gościa o niku CZOPENDOZ z Iławy pakiet LiPol-i firmy Loong-max o znamionowej pojemności 2250mAh/11V.
Po pomierzeniu Pulsaem okazało się że pakiet przyjmuje i oddaje 1750mAh. Po reklamacji gostek raz odpisał że nie wie co to jest PULSAR i że jak on wysyłał to pakiet miał 2234mAh. Jak teraz udowodnić mu że sprzedany towar jest niepełnowartościowy? Pozdrawiam Tomek
wiadomości news:fkf0k0

Zapomnij! rok temu tez zostałem oszukany na Allegro na dwa pakiety. Po pierwszym ładowaniu spuchły i rozjechały się cele. Gdy napisałem o tym sprzedającemu ten mi odpowiedział, że wysyłał super sprawne, a to ja swoimi testami pojemności je popsułem, bo jak to dodał "lipole jest niezwykle łatwo uszkodzić". Skończyło się na negatywnych komentarzach w których gośćiu napisał, że to ON jest ofiarą oszustwa. Jeżeli to nie sprzedaje firma to niewiele możesz zrobić. Co najwyżej możesz wystąpić do Allegro o zwrot kosztów z "programu ochrony kupujących", ale jednym z jej wymogów jest zgłoszenie sprawy na policję. Niestety na oszustów w polskim internecie jeszcze niewiele można poradzić.
P.S. Ku przestrodze osoba od której ja kupowałem ( sprzedaje troche gratów modelarskich ) ma nick PawelRzed.
Pozdrowienia! Tomek
A może tak zrobić na kilku forach wątki a nikami sprzedawców z Allegro które oszukują swoich klientów coś na wzór listy osób niespłacających kredytów.

Witam no ogólnie z lipolami są jaja i jak się kupuje tanie no- name to tak może być .Mnie padły 2 pakiety fullymax kupione w sklepie ale tu sprzedający przynajmniej dosłał ogniwa . (uważam ze jest OK ) ale w sumie pod koniec sezonu mam komplet złomu lipoli . Zresztą mnie praktycznie wystarczaj na jeden sezon , zobaczę jak z pakietami Ytong będzie . Marek S
Marek S pisze:

Faktycznie, też coś takiego u mnie występuje, jednak znalazłem ciekawy sposób na "utylizację" takich LiPoli, zauważyłem, że poza dość długim procesem ładowania (z wysokim zaangażowaniem balancera) działają dość sprawnie przy niskim poborze prądu (mniej niż 1C). Używam ich do zasilania moich latarek (czołówka i lampa rowerowa) i sprawdzają się bardzo dobrze, także w niskich temperaturach.
pozdrawiam
Remigiusz Żukowski

Pewnie bedą mocne jak beton ;-)
wiadomości

Normalna sprawa-zajmuję się aku do telefonów kom. normalnie na rynku aku maja na przykład po 700mah Li-ion(dobrych sprawdzonych firm)na alledrogo podobne ogniwa są juz o poj 2000-3000mah i juz oczywiście naklejki Li-pol,do tego taniej niż kupuję w hurcie litowe(polimery są sporo drozsze)czyli po prostu smieci. Trzeba kupować aku sprawdzonych firm,cena często jest wyznacznikiem jakości
Monster

Z li-pol do celów modelarskich jest dokładnie jak z li-pol do telefonów komórkowych oryginalna bateria do komórki wytrzymuje np. 10 dni a o wiekszej pojemnosci innej firmy nie wytrzyma nawet 4 dni.I tak twój zakup nie jest taki zły.Pulsarowi bym nie wierzył bo to sprzet przereklamowany na Twoim miejscu naładowałbym pare razy ogniwo i rozładował do wartosci 3V/1 cele i poddał ocenie rozładowując poprzez opór i wpinajac amperomierz i voltomierz.To najpewniejsza i najprostrza metoda pomiaru

Marian pisze:

Kiedyś przeglądając rcgroups.com trafiłem na artykuł traktujący o napięciu na ogniwach vs ich stopniu rozładowania. Zapamiętałem, że napięcie 3.6 V na ogniwo to 0% ich pojemności, to by też się zgadzało z tym co sam przeprowadzałem, czyli rozładowanie ładowarką shark 20 z wykreślaniem napięcia na ogniwach, od 3.6 do 3.0 V jest ledwie kilka % pojemności znamionowej (rozładowanie wykonywałem w programie NiMh, gdyż w programie LiPol ładowarka rozładowywuje do 3.6V). Nie uważam więc rozładowywania małym prądem (małym = nie więcej niż 1C) do 3V na celę za bezpieczne.
pozdrawiam
Remigiusz Żukowski
Czołem ! Dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji o Lipol. Przyoszczędziłem i kupiłem Wow 3s 20c 1300mAh, przez 3 m-ce spisywały się bardzo ładnie, potem zaczęło mi brakowac mocy, aż wreszcie regulator odłączał je w najmniej oczekiwanym momencie mimo pozornego naładowania. Okazało się, że pakiet "zmiękł" prąd rzędu 4 A dawał przez 14 min, a 10 A tylko kilkanaście sek. Nie wiem jak jest z innymi akumulatorami, bardziej renomowanych firm ale ten mój pakiet do latania już się nie nadaje po ok 40 cyklach, a zawsze był ładowany przez balancer i nigdy nie dawał więcej niz 11A trochę to smutne Pozdrawiam Tomek

Czy na jedno wychodzi przy lataniu modelem 2,2m elektrycznym i spalinowym ????? Jakoś chyba nie za bardzo ;) Dolicz koszty dobrej ładowarki do pakietu 10S z dobrym balancerem.
--
ooZakS maiwardzoP
Lotnisko Modelarskie Koczargi

Ogniwa w technologi Li-pol sa jeszcze w fazie eksperymentów i tylko nieliczne firmy na swiecie opanowały w 100 % technologie produkcji, niech jako dowód na to swiadczy fakt że nie stosuje sie w ich w laptopach sa nadal nieprzewidywalne aczkolwiek przewyższaja parametrami Li-jon.My modelarze jestesmy królikami eksperymentalnymi z naszymi niskimi budzetami.Prawdopodobnie nie przyszłosc lezy w tych ogniwach tylko innych które już pomału pojawiaja sie na allegro.Osobiscie polecam firme i ogniwa fully max

Marian wrote:

Bzdura. Nie stosuje się, bo są droższe i łatwiejsze do uszkodzenia, natomiast Wh z objętości jest tyle samo. Co do ich 'przewagi', to jedyna odczuwalna w laptopach, to byłaby waga, ale dla oszczędzenia kilkuset gram żaden producent nie zaryzykuje puchnących i wybuchających baterii za wyższą cenę. I tak wystarczy afer z LiIon i wymianami całych serii akumulatorów.
> My modelarze

Raczej nietypowym klientem, który potrzebuje (bezsensownie) dużo prądu z jak najmniejszej wagi i jest w stanie za to zapłacić kilka razy więcej niż 'normalny' klient.
pozdrawiam
majek
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
Witam Ten pakiet kosztuje 20$. Co by za t cen chcia. Podejrzewam e po 10-20 adowaniach do niczego si ju nie bdzie nadawa.
Lepiej dopaci drugie tyle i kupi fullymaxa. polatasz cay sezon na pewno. a jeszcze lepiej przyinwestowa w kokama, flight power czy PQ
wrote:

Witam Ten pakiet kosztuje 20$. Co byś za tą cenę chciał. Podejrzewam że po 10-20 ładowaniach do niczego się już nie będzie nadawał. Lepiej dopłacić drugie tyle i kupić fullymaxa. polatasz cały sezon na pewno. a jeszcze lepiej przyinwestować w kokama, flight power czy PQ =============================== To co piszecie o LiPolach trochę mnie przeraża. Sam latam elektrykami od kilku lat, to jest od czasów, kiedy LiPole dopiero wchodziły. Tak się jakoś stało, że od samego początku używam tylko PolyQuesty, które kupowałem w japońskim sklepie Air Craft. Mam ich sporo i były bardzo intensywnie używane w kilku modelach. Prądy rozładowania zbliżone do maximum (wtedy max to było 10C - innych nie było). Ładowanie Pulsarem1 normalnie, i przez balancer co 4 - 5 cykl. Aku spisują sie znakomicie. Przez te 4 lata zrobiły setki cykli i żaden nie spuchł, chociaż zaczynam już odczuwać spadek pojemności. W swej naiwności sądziełm, że wszystkie LiPole są takie trwałe. Teraz po waszych wypowiedziach widzę, że następne też muszę kupić PolyQuesty. Szkoda tylko, że są prawie 2 x droższe od innych aku. Ale jeżeli tamte tańsze miałyby tak jak piszecie, starczyć na kilkanaście cykli, to lepiej kupić PQ i znowu używać ich przez 4 lata.
Marek Popów

=======> To co piszecie o LiPolach troch mnie przeraa. Sam latam

Marek powanie 4 lata??????????? Jeli tak to teraz kupuj tylko PQ.
Pacie jakie co czy vat z AirCraft?
Pozdrawiam Sawek
wrote:

[ ciach ]

Z AC Japan nie można zrobić tego co z UH Hongkong - walą na opakowaniu full cenę i bez dyskusji. Jak powyżej 50-70 Eur to smutni Panowie interesują się przesyłką - cło - 0% Vat normalny + ciut za dokumenty - płacisz na poczcie przy odbiorze.
pozdrawiam Świątecznie
buwi
ps. W moim przypadku wszystkie ParcelPost dotarły. Rekord ( ale mała wartość i bez tego co powyżej ) niedziela - order - czwartek - listonosz puk, puk, ....
wrote:
Marek poważnie 4 lata??????????? Jeśli tak to teraz kupuję tylko PQ.
Płaciłeś jakieś cło czy vat z AirCraft?
=========================Poważnie i nie przesadzam. Pierwszego elektryka na LiPolach miałem na drugim pikniku w Pile, więc to co najmniej 4 lata. I używam ich naprawdę intnsywnie. VAT i cło zapłaciłem za pierwszym razem, gdy kupiłem ich kilka i podałem adres do firmy. Celnicy na poczcie potraktowali to jak zakup na handel. Potem kupowałem pojedyncze sztuki, najwyżej po dwie i podawałem adres domowy, i od tamtego czasu nie płaciłem VAT i cła, a troche tych przesyłek było.
Marek Popów