Mały pomysł ...

Hej,
Tak sobie pomyślałem, że można by było zmontowac przed lotami modeli
samolotów taki maszt z rękawem jak na lotnisku, pokazujący siłę i kierunek
wiatru. Wygladało by to tak - maszt z wędki teleskopowej z włókna (chyba
węgiel) no i rekaw z materiału. Maszt wbijany w glebe ... Co o tym śadzicie ??
Pozdrawiam
Tomek
Reply to
Tomek
Użytkownik "Tomek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
na zawodach swobodnielatających to podstawa od lat, tylko zamiast rękawa używa się bardzo lekkiej długiej taśmy. Sygnalizuje ona nie tylko kierunek wiatru bardzo ważny przy starcie ale również termikę. Tu pierwsze zdjęcie które znalazłem z Mistrzostw Świata F1:
ą drogą w jakich warunkach człowiek musi startować czasami, to widok pola startów po przejściu totalnej ulewy, urwanie chmury. Pozdrawiam Andreas
Reply to
Andrzej
Tak z praktyki wspinaczkowej na wieże telekomunikacyjne, to mogę dodać, że zwykle do kilku metrów od ziemi wiatr wieje ze znacznie mniejsza siłą niż powyżej 30-40m i niekoniecznie w tym samym kierunku. Najczęściej jest tak, że stoję pod wieża, jest flauta, kompletny bezruch powietrza. Wchodze na 50m. i z trudem słyszę własne myśli ;-) Tak więc taki wskaźnik to raczej tylko do startu i lądowania.
Sebastian
Reply to
artmedia2WYTNIJTO
Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał: [..]
no wlasnie start i ladowanie to sa najniebezpieczniejsze manewry
Reply to
AlexY
No oczywiście, tylko ktoś wspominał o wznoszeniu czy termice...
Reply to
artmedia2WYTNIJTO
Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:
no tu sie juz wlasciwie nie znam ale na chlopski rozum to termika jest przydatna chyba tylko przy bezwietrznej pogodzie
Reply to
AlexY