To już było....

Zastanawiam się nad jedną rzeczą..Otóż modele latające nawet te najprostrze
mogą z powodzeniem osiągać wysokość kilkuset metrów. Te większe jak
doczytałem mogą latać nawet na pułapie przekraczającym 1000m. Czy nie ma
zagrożenia dla "normalnych" samolotów ze strony modeli? Przecież kraksa
modelu nawet niezbyt ciężkiego modelu z awionetką może mieć bardzo poważne
konsekwencje. Mi ostatnio zaświtał taki pomysł w głowie co by napompować
helem balonik (z 80-100 cm średnicy) i podwiesić do niego np telefon z
aparatem cyfrowym i porobić zdjęcia jakiś fajnych miejsc w okolicy ale z
powietrza. Ale istnieje ryzyko, że np. balonik się zerwie. Balonik
oczywiście nie ma prędkości poziomej i jest "lekki". Więc ewentualne nie
powodzenie chyba nie przyniosłoby jakiś przykrych skutków. Można się tak
bawić? Wymagane są jakieś pozwolenia? Czy wy jak latacie na jakiś łakach
macie szczególne pozwolenia na to?
Pozdrawiam Gadget
Reply to
Gadget
Witam.
Raczej nie. Biorąc pod uwagę mase modelu, i to z czego jest zbudowany, to nie jest zagrożenie dla samolotów. Za to dla paralotniarzy owszem. Kilka dni temu niedaleko mojego pola latał sobie koleś na paralotni z napędem. Kiedy tylko wyciągnąłem skrzydło, zawrócił i odleciał czym prędzej w przeciwnym kierunku. I wcale się nie dziwię. Model wplątany w te wszystkie sznurki...
Sebastian
Reply to
artmedia2WYTNIJTO
Modele są różne, od małych do takich po kilka-kilkanaście kg a to już rozwali silnik odrzutowego pasażera.
zbyszek
Reply to
Zbyszek
Tylko po co wieszać tam telefon którego już nigdy nie zobaczysz :) Wiaterek powieje na małej lub dużej wysokości i szukaj komórki nad Bałtykiem lub w górach, a jeśli balonik pęknie to i tak go nie znajdziesz:)
zbyszek
Reply to
Zbyszek
Kolega ma rację:)))
Starałem się jak mogłem :)))
PS: Powyższy tekst składa sie tylko z "wybranych" fragmentów szerszej wypowiedzi, skróconych na potrzeby redakcji :)))
zbyszek
Reply to
Zbyszek
Witam
"Jarosław Hajduk" wrote
Jakis czas temu (dawno to bylo) ogladalem na DC program, jak testowano wytrzymalosc napedow "odrzutowych", poprzez "wrzucaniu" kurakow, w silniki znajdujace sie w tunelu aerodynamicznym :). silniki ulegaly kompletnemu zniszczeniu. Dopiero po kilku dniowej analizie doszli do wniosku, ze chyba trzeba najpierw rozmrozic nieloty, bo zamrozone twarde sa jak skala :)
wniosek: nie zamrazajcie swoich modeli.
Pozdrawiam Marcin Strzelecki - Szczecin
Reply to
Marcin Strzelecki
Czy modelarzy obowiązują jakieś przepisy? Tzn lata się legalnie czy pojawia się duży model na radarze i przylatują po niego chłopaki na F-16? Ktoś to kontroluje?
Reply to
Gadget