Napięcie w nadajnieku ! ?

Witam !

Mam pytanie czy można zastosować w nadajniku zamiast 8 cell AA, 3 celle li-ion? Tak aby go nie spalić ? będzie to skok z 12.0 V do 12.6 czy jest to niebezpieczne?? w sumie to tylko różnica tylko 0.6 V.... Nadajnik Flash 5 .

Pozdrawiam Andrzej D.

Ajek6

Mylisz napięcia maksymalne jakie uzyskują ogniwa w procesie ładowania, z napięciem uzytkowym w trakcie rozładowywania. Dla 8 NiCd lub NiMH to będzie

8x1.2V=9.6V, natomiast jak włożysz 3 ogniwa Li-Ion to uzyskasz napięcie 3x3.6V=10.8V. Osobiście wydaje mi się, że nie powinno to stanowić zagrożenia ale lepiej żeby wypowiedział się elektronik. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

A moge zapytac po co chcesz to zrobic? Jak latam np. caly dzien to mi nigdy nie koncza mi sie baterie (uztywam AA

2100mAh)...zawsze ponad 50% zostaje.

MM

Reply to
mifau

Ja latałem na 3 celkach liion. bardzo ciekawa opcja, w zasadzie jedyne co przestawiłem to alarm w nadajniku z 8V na 9V by nie zużyć liionek za szybko :) Acha nadajnik Flash 4.

Reply to
Skazoo Bemowo ErCe

Użytkownik Ajek6 napisał:

Nie jest, tylko po co? NiMH Sanyo 2100 są po 15zł. Cały dzień latania i można SZYBKO podładować jakby co.

Reply to
A.Grodecki

Witam !

Chcia³em zastosowaæ z 2 wzglêdów: po pierwsze nie posiadam ¿adnej inteligentnej ³adowarki (ni-cd ni-mh) i aku nigdy raczej nie bed± porz±dnie na³adowane, li-ion mam ;-) po dugie jest to tañsze rozwiazanie ;-)

Pozdrawiam Andrzej D.

U¿ytkownik "A.Grodecki" napisa³ w wiadomo¶ci news:c857np$gp8$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
Ajek6

To chyba z takiego wzglêdu, ¿e te ogniwa ju¿ masz, a inne musia³by¶ kupiæ :) Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Witam !

No powiedzmy ¿e tak ! ale chodzi tu te¿ o t± nieszczêsn± ³adowarkê ! ;-)

Pozdrawiam Andrzej D.

U¿ytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" napisa³ w wiadomo¶ci news:c85dvm$5cg$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl...

Reply to
Ajek6

| No powiedzmy ¿e tak ! ale chodzi tu te¿ o t± nieszczêsn± ³adowarkê ! ;-) Ladowarke do NiCd/NiMH mozna zrobic za pare zlotych z paru elementow, tyle ze "nocna" - znaczy sie: czas ladowania bedzie wynosil ponad 14h. Co w przypadku nadajnikow nie jest uciazliwe.

Reply to
Doman