NiCd - maksymalne napięcie ładowania

Do jakiego napięcia/ogniwo należy ładować akumulator NiCd ?

W archiwum znalazłem dyskusje o rozładowywaniu (0.9 - 1,1V na ogniwo) ale nic konkretnego o drugim krańcu.

Również specyfikacja producenta milczy :(

mowa o pakiecie 8 ogniw (9,6V)

PMK

Reply to
PeKlesyk

hejka!

Z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) to max. napięcie na ogniwo wynosi

1,55V x 8 = 12,4 V Jeśli coś pomyliłem, prosze o korektę

Dzozi

| Do jakiego napięcia/ogniwo należy ładować akumulator NiCd ? Nawet do 1.7V przy wolnym ladowaniu - C/10. A co do szybkiego ladowania to juz tylko Delta Peak wie...

Reply to
Doman

tyle znalazłem dla NiMH - być może jest tak samo...

pakiet doładował mi się do 11,6V przez 18 h - odłączam go i rozładowuję - zobaczę jak będzie się kształtowało napięcie na ogniwach - niby sa nowe, ale może któreś nie jest do końca sprawne

PMK

Reply to
PeKlesyk

| Nawet do 1.7V przy wolnym ladowaniu - C/10. Acha, jak by co to, to jest dla NiCd...

Reply to
Doman

ja ładowałem nawet wolniej - 0.85 C bo nie jestem w stanie przerobić ładowarki w weekend

PMK

Reply to
PeKlesyk

oczywiście 0,085 C

PMK

Reply to
PeKlesyk

Użytkownik "PeKlesyk" napisał...

Witam Wg mnie nie ma określonego dokładnie napięcia końcowego - wiem to z doświadczenia. Wszystko zależy od prądu ładowania i kondycji akumulatorów. Mój pakiet 8 x 500AR dzisiaj ładował się prądem 3A do napięcia trochę poniżej 15 V !!! Krzysiek

Reply to
Krzysiek

mam żródło prądowe 55mA/400mA - tak ustawiłem, bo takie miałem kiedyś pakiety, teraz będę musiał nieco przerobić bo pojemność nowych akumulatorów wzrosła

Ale nie o tym...

pakiet naładował mi się przez 18h do nie najwyższego napięcia - jakieś 11,61 pod ładowarką

po obciążeniu (135 mA) po godzinie napięcie wynosiło 10,06V po trzech 9,69V a potem poleciał na ryj do 6,5V

okazało się, że dwie cele juz są rozładowane aż do przebiegunowania

odłączyłem je i rozładowywałem resztę dalej - tamte dwie bez obciązenia wróciły do siebie

cele bardzo nierówno sie rozładowywały - dopiero teraz rozładowałem ostatnią z pozostałych sześciu

sprawdzę jeszcze raz napięcie na nich pod małym obciążeniem (jakieś 35mA) i jak nadal szybciutko poleca do ,9 to zaczynam ładowanie od początku - znów w pakiecie

zobaczymy jak się zachowają ładwane od pełnego rozładowania

PMK

Reply to
PeKlesyk

jak kupujesz pakiet, to nie masz już jak sprawdzić jakie są napięcia na celach...

póki go nie złoże w całość i nie zaskurczybykuję to mam możliwośc lepszego doboru ogniw

kupiłem dzisiaj na wszelki wypadek jeszcze sześć sztuk AA 650 mAh i będę z nich dobierał - z 14 to już na pewno wybiorę 8 bardzo podobnych.

to pakiet do nadajnika - walcze o przysłowiową pietruszkę - 3h pracy mam zapewnione tak czy siak

PMK

Reply to
PeKlesyk

Użytkownik "PeKlesyk" napisał...

Do nadajnika ? A nie lepiej dać większej pojemności np. NiMH i mieć zamiast

3h co najmniej drugie tyle ??? Krzysiek
Reply to
Krzysiek

można, ale do łódki musiałbym chyba wsadzić akumulator od malucha :)

PMK

Reply to
PeKlesyk

3h to dla mnie dośc i ciut - nie drapmy tam gdzie nie swędzi ;)

co do napędowych - zawsze wymieniałem pakiety zamiast je ładować w plenerze, takie przyzwyczajenie, może kiepskie

PMK

Reply to
PeKlesyk