nietypowy temat:-) silnik wolnobrotowy o dużym momencie

Cześć
pomyślałem, że może będziecie mogli mi coś doradzić.
jestem opiekunem koła naukowego na Politechnice Gdańskiej.
Budujemy katamaran o długości około 6m, napędzany energią słoneczną.
Zainstalowane będzie sześć paneli po 125W szczytowej mocy, realnie można
uzyskać połowę tej mocy. Zinstalowany będzie układ do sterowania na 24V, ze
sterowaniem akumulatorem 24V 40Ah. ufff zainteresowenych zapraszam na stronę
organizatora
teraz prośba o radę
Potrzebny jest silnik na możliwie niską prędkość obrotową, może być
bezszczotkowy na 24V o mocy około 300W.
rozważamy silnik MEGA 22/45/3E z przekładnią planetarną 1:5
lub graupnera COMPACT 650 lub 850 z zintegrowaną przekładnią.
Co wazne pożądana jest wysoka niezawodność - łódź ma przepłynąć 210 km!! no
i wysoka sprawność.
Pozdrawiam
wojciech Litwin
Reply to
wl
Proszę bardzo
ślę że po przestudiowaniu tego wątku będzie wiadomo czego potrzebujecie.
Pozdrawiam
Skazoo
Reply to
skazoo
Witam "wl" snipped-for-privacy@wp.pl napisał:
Moim zdanie pierwsza pozycja to strzał w dziesiątkę. Wysoka sprawność, co w waszym projekcie jest nie bez znaczenia, duża trwałość i niezawodność. Moc nawet przekracza wasze potrzeby. Dokładne parametry tutaj
. Drugiego nie znam, ale jeśli to bezszczotkowiec graupnera też pewnie będzie dobry.
Pozdrawiam Marek Popów Latające RC. Polecam
Reply to
Marek Popów
do tego zastosowania wspomniana mega raczej się nie nadaje -co prawda sama mega ma wysoką sprawność -ale już z przekładnią jest gorzej -straty mocy na przekładni są dość duże -rzędu 8%. także niezawodność przekładni pozostawia wiele do życzenia... odradzam także wspomniane graupnery compact -głownie ze względu na cenę... poczytaj na forum alexrc.com -sporo wiedzy. Ja radziłbym silnik bezszczotkowy z wirujacą obudową -tzw. autrunner -duży moment i małe obroty -oraz dobre trwałość i sprawność . z fabrycznych mogłoby być coś z Axi np. AXI 41/30/16 lub axi 41/30/20. silniki dość drogie -i drogi regulator do ich zasilania. potrzebny silnik można zrobić także samemu -stosunkowo mały koszt -wykonać dość łatwo -ale spora pracochłonność -jak do pracy naukowej samodzielnie wykonany silnik mógłby podnieść jej wartość (i możnaby dokładnie dopasować silnik do wymagań) . zapraszam na priv -o napędach elektrycznych i silnikach wiem naprawdę dużo -temat najlepiej byłoby skonsultować telefonicznie -chętnie pomogę. pozdrawiam. Witek
Reply to
wit0
Witam
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:
Chyba nie do końca masz rację. Owszem, silniki AXI są potężne i na pewno dobre, ale zauważ, że Wojtek biorąc pod uwagę Megę i przekładnię 1 : 5 chciał zejść do ok. 160 obr/V (ta Mega ma stałą 800 RPM/V) co w jednostce pływającej jest zrozumiałe. Tak więc zastosowanie AXI 41/30/16 o stałej 385 RPM/V lub nawet 305 RPM/V jak dla AXI 41/30/20 i tak wymusi dodanie przekładni i Twój argument o oszczędności na sprawności przekładni upada, a jednak AXI jest cięższy i chyba droższy. Myślę, że Maga w tym zastosowaniu będzie OK. Jest jeszcze np AXI 5330/24 GOLD LINE o stałej 197 RPM/V i ten pewnie by sie nadał, ale to juz ogromny i zapewne drogi "byk". Dla innych grupowiczów - zobaczcie sobie na stronie Model Motors
do jakich modeli jest ten silnik dedykowany. Szczęka opada. Pozdrawiam Marek Popów Latające RC
Reply to
Marek Popów
Proszę bardzo
ślę że po przestudiowaniu tego wątku będzie wiadomo czego potrzebujecie.
Pozdrawiam
Skazoo
PS. Ten post zmuszony jestem wysłać na grupę po raz drugi ponieważ cudnym zdarzeniem zniknął z tej dyskusji, mimo iż rano na nią trafił bezproblemowo.
Reply to
skazoo