pomiar ciągu statycznego

Czy ktoś zna ciekawą metodę na taki pomiar dla elektryków 280-480? Waga elektroniczna, na niej silnik ze śmigłem i dmuchamy do góry??? A może inaczej??

Reply to
ski2000

Kiedyś potrzebowałem zmierzyć ciąg a nie miałem wagi. Opracowałem wtedy metodę obliczeniową, opartą na zasadzie dźwigni. Na jednym końcu dźwigni wykonanej z kilku listewek na sztywno zamocowany jest silnik ze śmigłem ciągnącym w dół a na drugim końcu odwżnik o znanej masie. Pomiar polega na znalezieniu punktu równowagi takiego układu sił (puktu podparcia w którym dwignia jest w stanie równowagi). Nastepnie mierzy się ramiona dźwigni i podstawia do układu równań w którym są znane długości ramion i jedna masa. Należy tylko pamiętać aby od tak uzyskanego wyniku odjać masę silnika. Proste, prawda?

Piotrek.

Pitlab
Reply to
Marek Jankowski