Problem z napędem , regulatorem i akumulatorem... help me :)

Witam wlasnie jestem w trakcie budowy pierwszej łódki RC z planów ze strony :

widac na stronie posiada ona speed 500 race 7,2 V i waży 1807 g przy dł. 600 mm

ja swoją powiekszylem do 900 mm , chce w niej zamontować silnik speed 400

7,2 V i akumulator 12 V 7 Ah (2500 g ) :) cała łódka bedzie ważyła do 4000 g nie musi plywać szybko i wydaje mi sie ze taki silnik wystarczy , jak myslicie ?

dodam tylko ze niemam jeszcze regulatora i niewiem jaki kupić , wiec jak sie ma taki akumulator do regulatora i silnika np. speed 7,2 V ?? czy mogą być takie różnice w napięciach ?

co powiecie o regulatorze

Regulator procesorowy jednokierunkowy klasy "Speed 400" lub 2xSpeed 280 a.. Prąd - 15Amper a.. BEC - 5V/1A a.. Cut-off - 5,8V a.. 6 - 8cell lub 2xLi-Poly 3,6V (7,2V ) a.. Wym - 25x25x8 mm a.. Waga - 15 g. czy można do tego powyższego podłączyć 12 V akumulator ? jaki regulator lepszy analogowy czy procesorowy , jakie są różnice,

Z góry wielkie dzieki

Reply to
Irc

| ja swoją powiekszylem do 900 mm , chce w niej zamontować silnik speed 400 | 7,2 V | i akumulator 12 V 7 Ah (2500 g ) :) cała łódka bedzie ważyła do 4000 g | nie musi plywać szybko i wydaje mi sie ze taki silnik wystarczy , jak | myslicie ? Chyba bedzie (prawie)stala w miejscu =) Ale nie jestem specem od lodzi i moge sie mylic.

> [...]

| co powiecie o regulatorze |

nie wytrzyma 12V i jest jedno kierunkowy. Analogowego regla trzeba ustawic a czipowy to automat =)

Reply to
Doman

Witaj !!! Myślę że dla tego typu kadłuba taka 400 powinna wystarczyć. Byłem z Mareckim na wspólnym pływaniu i wydaje mi się że Żabka pływa za szybko z silnikiem 500. Dziub modelu za bardzo wypychany jest ku górze a rufa znajduje sie poniżej lustra wody. Sytuacja taka powoduje nabieranie wody podczas wykonywania zwrotów. Myślę jednak że najlepiej będzie jak wypowie się sam Marecki (hello Marecki).

Reply to
Marek C

Witam,

SILNIK: Ja bym sugerowal jakis silnik 12 voltowy. Mozesz pewnie kupic jakis o rozmiarach 700 setki stosowany w osprzecie samochodowym. Mozesz go kupic za kilka zlotych na gieldach rupieci.

Silnik 400/7.2 na 12 voltach dlugo nie pozyje.

REGULATOR: Mozesz zastosowac tanie serwo i 20A mikroswtch. (system nieproporcjonalny) Jesli wolisz regulator to ten o ktory pytasz sie nie nadaje poniewaz maksymalne jego napiecie to 12V a Twoja bateria moze miec ponad 14V.

Pozdrowienia,

Marek

Reply to
Marek

Użytkownik "Irc" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btplh5$fio$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

To będzie pływająca cegła !

Słaby silnik będzie się przegrzewał w dodatku mała prędkość jeszcze bardziej pogorszy chłodzenie.

Uważam że powinieneś dać większy silnik niż Speed 400 !

Reply to
Marecki

Użytkownik "Marek C" <marek snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btr99t$ord$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ja jednak wsadziłbym coś większego !

Za szybko ? :)

Przydałoby się szybciej ! :)))

Faktycznie łajba nabiera wody , ale to wina nieszczelnego włazu :)

Podczas zwrotów zdarza się że fala przelewa się przez pokład co w połączeniu z nieszczelnym włazem powoduje nabieranie wody .

Dziób może odrobinę za mocno się podnosi, ale chyba da się to poprawić wyważeniem łajby :)

Reply to
Marecki

Witam! Użytkownik "Irc" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btplh5$fio$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

400

Według mnie silnik conajmniej silnik z serii 600 12V. Poza tym najprawdopodobniej będzie potrzebna przekładnia. Aby jakoś to wyglądało trzeba dać srubę proporcjonalną do skali modelu.

....i nie będzie. Warunkiem szybkiego pływania jest wejście w ślizg. Szybko sam dojdziesz do wniosku że "to" za wolno pływa. Jesli chodzi o regulator, to ja, kupiłbym procesorowy, dwukierunkowy, 50 A, z możliwością podłączenia 10 cel Ni-Cd. Pozdrawiam Mariusz.

Reply to
Mariusz

Pisząc że wystarczy 400 miałem oczywiście na myśli rozmiary łódki Mareckiego

----------

No to raczej musisz spłodzić coś nowego ( innego) ;o)) Moim skromnym zdaniem taki kadłub nie jest po prostu przystosowany do szybszego pływanka

----------

Tak, tak - ja też chwalę swoje modele :o)

Reply to
Marek C

Witam Jeżeli potrzebujesz tani silnik to kup kompresor samochodowy (25zł). Masz silnik 500 na 12V ,jest też przekładnia , może coś wykorzystasz. Silnik speed 400 7,2V to za mało a zasilany z accu 12V to trochę za dużo,może zrobić się grzałka. Silnik można przewoltować o 1-2 cele Ty mu proponujesz o 4 -za dużo. Regulator dwukierunkowy i może bez BECa. Przy takiej masie pakiecik 4,8V nie zaszkodzi. Pozdrawiam

A.Bodzioch

Dziekuje wszystkim za pomoc,

Reply to
Irc

A jakiej średnicy zastosować śrube zastosować? 35 czy 40 mm ?,

Reply to
Irc

Witaj !!! Śrubą śr 35 mm napędzam swój (dużo mniejszy) model Hydromite, więc uważam że te 40 mm powinno być OK dla Twojego okazałego modelu. Myślę jednak że najlepiej dobrać śrubę doświadczalnie biorąc pod uwagę obciążenie (nagrzewanie się) silnika Śruby z tworzyw sztucznych nie są drogie więc proponuję Ci żebyś kupił kilka (2 - 3 szt) różnych i sprawdził jak zachowuje się łódka i jak ma się silnik przy każdej z nich. Nie zapomnij o chłodzeniu silnika ! Ja zapomniałem w Hydromite i nowiutki silnik (około 3 minuty pracy) poszedł z dymem Powodzenia w dalszej pracy !!!

Reply to
Marek C

Skoro jesteśmy przy śrubach... Jakiej uzyłeś do swojej łodzi Syntetyk? Planuję zacząć od ok. 40mm. Zbudowałem takie cudo, wsadziłem silnik 550 i czekam aż lody na okolicznych sadzawkach stopnieją.

Reply to
=?windows-1250?Q?Micha=B3?=

Dzieki :)

Reply to
Irc

Syntetyk pływał tylko jeden raz na œrubie 35 mm. Niestety nie bardzo spełniał moje oczekiwania i po prostu oddałem go w dobre ręce Kształt kadłuba łódki Syntetyk wyklusza œlizga tak więc dalsze prace nad tym modelem ostały wstrzymane

Oj te czekanie na sezon !!! KataMarek został opływany w zeszłym roku podczas opadów œniegu :o)

********** Byle do wosny **********
Reply to
Marek C

A jaki silnik zdecydowales uzyc? Silnik 400 na 12V i w pelni zanurzonej srubie 35mm spali sie zanim przeplyniesz 2m.

Do sruby 35mm mozesz zastosowac silnik SPEED 700/8.4V.

Pozdrowienia,

Marek

Reply to
Marek

Obyœ miał rację Poworzenia !!!

No tak - przymusowa kšpiel przy takich temperaturach - dzieki bardzo (brrrrr) Musiałbyœ się zaprzyjaŸnić z kimœ kto należy do klubu morsów bo im nie jest straszna zimna woda (hi hi)

Reply to
Marek C