Pomocy !! Poszukuje serwa !!

Czy ktos z Obecnych tu wie gdzie kupiæ w polsce serwo, które:
wygl±da identycznie jak GWS Naro ( waga ok 9 g)
ale obraca siê od dowoln± ilo¶æ obrotów w prawo lub lewo...???
Mam to w malej lodce przywiezionej z Canady,
Jak to pomoze to moge jutro przslac oznaczenia co jest na nim napisane...
Dzieki i pozdrawiam
Reply to
Sterowce
"Sterowce" snipped-for-privacy@epf.pl wrote in news:d82a9h$8nb$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl:
jesli chcesz zrobic serwo ktore sie kreci w lewo lub prawo( tzn, jak wychylisz drazek aparatury w jedna strone to sie w ta strone caly czas kreci serwo) to opis zrobienia takiego serwa jest na stronie :
pozdrawiam
jacek
Reply to
Jacek
Z glebin modelarni ...
J> "Sterowce" snipped-for-privacy@epf.pl wrote in J> news:d82a9h$8nb$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl:
J> jesli chcesz zrobic serwo ktore sie kreci w lewo lub prawo( tzn, jak wychylisz J> drazek aparatury w jedna strone to sie w ta strone caly czas kreci serwo) J> to opis zrobienia takiego serwa jest na stronie : J>
pozdrawiam J> jacek
Jest to dosc dobry sposob na zalatwienie sobie zilnika z przekladnia. Ale mamay wtedy zwykly silnik DC z przekladnia, odpada sterowanie z aparatury RC. Zeby sobie z pym fantem poradzic i miec pelnosprawne sero sterowane z odbiornika RC a obracajace sie stane w danym kierunku przeba postapic ciut inaczej. Minowicie pozostawiamy silnik poclaczony orginalnie do sprawnej elektorniki. A odlaczamy elektonike od potencjimetru, ktory jest osia najwiekszego kola zebatego. Najczesciej ten pocentiometr jest zarazem osia tej zebatki i z tym musimy sobie poradzic. Zamiast tego odlutowanego potenciometru dolutowujemy zesnetrzy potencjometr (najczesciej jest to potenciometr o wartosci 4,7k). Po podlaczeniu tak zmowyfikowanego serwa do elektroniki otrzymujemy serwo krecoce sie stale w danym kierunku. Na poczatku moze serwo sie zaczac obracac samoistnie w ktoryms z kierunkow. Wtedy musily tym dolutowanym potenciometrem ustawic neutrum, gdzie serwo bedzie stalo w neutrlnej pozycji draga (tak samo elektonika w serwie orietuje sie kiedy drac jest w keutrum) Gdy bedziemy wychylac drac aparatury to serwo bedzei sie obracac tym szybciej in bardziej bedzie wychylony drag w danym kierunki. Dobrze zeby potenciometr bym dobry jakosciowo, ulatwo to znalezienie neutrum i weliminuje drgania serwa. Poza tym tak ja w opisie trzeba pozbyc sie dzydzla na zebatkach i poradzic sobie z osia najwiekszego kola zebatego, janczesciej jest to os potenciometru. Musimy zapewnim any zebakta obracala sie swobodnie na osi w pelnym zakresie.
Takie wykorzystanie serw zauwazylem na stone PWM przy opisoe wykonanego czolgu RC. Sprawdzilem to osobiscie Dziala. Sam tez przybieram sie do wykonania takiego czolgu, z takim napedem. Szukam tylko tanich, malych serw.
MarCiu
Reply to
Marciu11 - Viper