[RC] Jeszcze raz ZEFIREK - chwila radosi i lyzka dziekciu

Z glebin modelarni ...

Witam zgromadzona brac. Dzis udalem sie na pierwsze oblory Zefirka. A ze byly to wogole moje pierwsze chwile w powietrzu, zetem adrenlina po pachy i czerwony nos. Wrazenia super. Wprawdze majtalem ni na wszelkie manki :) Ale to niestety brak doswiadczenia. W powetrzu modelik spisywal sie niezle, moim skromnym zdaniem. Niestety po paru minutach lotu zszedlaem za nisko i jedyne co urodzilo mi sie w glowie to ladawac. Niestety nie tak fortunnie, i lekko przyziemilem. I... No wlasnie zlamala sie bekla ogonowa. Niestety bledy mlodosci, nauka wymaga ofiar :D Ale tu wlasnie chcialem naponknac o tej nieszczesniej belce ogonowej. Na zwezajacym sie konu jest twarda i gluba, ale niesety w miejscu pekniecia (5cm od laczenia z kadlubiem) jest cienka jak papier. Wiedac producentowi bardzo zalezalo na oszczednosciach. I tu jest wlasnie ta lyzka dzekciu :( Niesety bela ta nie miala prawa wytrzymac mocniejszega tapniecia. W tej chwili wlasnie sie skleja. Owinolem ja w mejscu penkiecia wluknem weglowym i zalalem zywica. Wsztko sie ladnie przesiaklo i zapackalo. Na wierch obwinolem papierowa tasma klejaca, ktora tez pieknie sie przemokla zywica. Mam nadziejze ze ta konstrukcja wytrzyma jutrzejsze dalsze obloty. Mam nadzieje ze juz szczesliwsze. Czy to miejsce mam jeszcze jakos dodatkowo wzmocnic? Niestyt belka na dosc dlugim odciku jest miekka i predzej czy pozniej peknie dalej. Choc mam nadzejze ze pozniej niz predzej :)

Pozdrawiam z wypiekami na polikach po pierwszym brym brym :D

MarCiu

Reply to
Marciu11 - Viper

hmmmm... w swojej recenzji Roman pisał, że belkę próbował w dłoniach lekko wygiąć. Znam ręce Romana :) ale czy nie dostałeś przypadkiem bubla???? Bo ta część chyba jako ostatnia powinna strzelić? czy mylę się?

pozdrawiam,

Tomasz (tomiiRC)

Reply to
tomii

Z glebin modelarni ...

tcp> hmmmm... w swojej recenzji Roman pisał, że belkę próbował w dłoniach lekko tcp> wygiąć. Znam ręce Romana :) ale czy nie dostałeś przypadkiem bubla???? tcp> Bo ta część chyba jako ostatnia powinna strzelić? czy mylę się?

tcp> pozdrawiam,

tcp> Tomasz (tomiiRC)

Witam!

No mi sie tez tak wydawalo, ze to powinno byc mocniesze od blachy. Widzilem tylko jak sie zlozyl, w trawie, odrazu mysle sruby w piach. Ale kuzym poszedl po niego. Jak przyniusl i mowi ze szczelila bealka ogonowa to wywalilem takie oczy na niego. Ze niby co on mowi. Ale fakt poszla ona. Poszarpala sie cala w miejscu pekniecia, rowniutkiego na okolo. W okolicach pekniecia pomiedzy splotami wlokien widac swat. Czyli tak jak by sie sito zalalo zywica. Pojedyncza warstwa wlokien i zywica. Po prostu tak jak piszesz dla mnie DUBEL. Ale nic to skleilem i jutro w gore. Teraz i ja dolaczam sie do opinii kolegow. Firme MM omijac z daleka!!! Materialy maja nawet przywoitej jakosci (czytaj slejki balsa itd). Ale oszczedzaja na czym sie da. I pozniej takie klocki wychodza. Osobiscie na modele tej firmy ja juz nie spojze.

Choc i tak chwala jednemu koledze za niego!!!!

MarCiu

ps. Opije o ich modelach potwierdzil chlopak mojej siostrzenicy. Z nad moze przywiuzl sobie skladajke szybowca. Takie male bzidziewko za 30zl. Ale okazal sie wielkim nielotem. Jak przeci 10m to sukces.

Reply to
Marciu11 - Viper