[RC] SC raz jeszcze

Cześć,

"elektryki" to pojęcie względne. Jak myślisz motoszybowce z napędem elektrycznym, to co innego ;-) Elektrykiem może być i 3 metrowy model Extry

300 na 64 (taki widziałem) i do niego mój opis oblatywania nie będzie już pasował. :-))

Gdy chodzi o modele "elektrykowych-szybowców" to oblatujemy je wpierw bez silnika. To znaczy testy przeprowadzamy jak w opisie bez włączonego silnika! Dopiero gdy model jest oblatany w locie szybowym przystępujemy do sprawdzenia właściwego ustawienia kątów silnika. I tak po włączeniu silnika na pełen gaz model z lotu poziomego powinien przejść na lekkie wznoszenie bez tendencji do skręcania.

Pozdrawiam Piotr

Piotrp_de

Co do ustawiania SC w szybowcach mam pełną jasność, informacje ze strony Piotra o regulacji szybowców przyswoiłem ze zrozumeiniem :)

Podobnie wywałażem moje elektryki, z tym zastrzeżeniem, że zamiast lotu szybowego badałem lot ze średnią mocą, taką aby model utrzymywał lot poziomy. Nie zmieniając położenia drążka gazu pochylałem model w nurkowanie, z którego powinien wychodzić samoczynnie, lecz powoli i bez pompek.

Niestety po wyłączenia silnika i przejścia do lotu szybowego model zanadto opada, wymaga trymowania w górę. Czy to jest normalne, czy raczej świadczy np. o złych kątach silnika?

Innymi słowy: czy model dobrze wyważony i wytrymowany do lotu silnikowego powinien zachowywać się równie przyzwoicie w locie szybowym i na odwrót?

Reply to
Jakub Witkowski

Dnia 09/18/2003 10:55 AM, Użytkownik Piotrp_de napisał:

Mój deproniak jako-tako szybuje, z doskonałością wystarczającą aby nazywać to lotem (pewnie około 8-10)

Tak też podejdę do temtu następnym razem Dzięki

Reply to
Jakub Witkowski