[RC] Potrzebna pomoc expertów :]

mcINEK wrote: ....

To znaczy, ze za wczesnie kupujesz model. Poczytaj jeszcze troche. Konstrukcyjny - czyli skrzydla z zeberkami (zwykle z balsy) i pokryciem (zwykle) z folii termokurczliwej. Platy z AH wykonane sa w technologii - styropianowy rdzen oklejany fornirem topolowym/olchowym

Wiem za to (dziêki poleceniu

Sam raczej lubie sklepik AH - przygotuj sie jednak na mozliwosc, ze twojego wymarzonego modelu nie bedzie na polce - warto zadzwonic wczesniej i ew. zamowic. A co do zakupy aparatury Hiteca, to chyba najlepsze miejsce w Warszawie.

Jak chcesz oszczedzic troche pieniedzy zainteresuj sie takze modelami Blejzyka

Np. riku.com.pl modele swensona. Takze IRL w CSM na Bitwy Warszawskiej .....

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

Co wiecej, jesli zdecydujesz sie na tego z Art Hobby, oferuje korespondencyjna/telefoniczna pomoc na temat jak to zmontowac. Ja niedawno bylem w podobnej sytuacji i przy montazu wykonalem wiele telefonow do doswiadczonego kolegi z cyklu, "jak to najlepiej zrobic". Mam wobec niego duzy dlug wdziecznosci. Najlepiej to splace przekazujac wiedze dalej :) Oczywiscie nie bede cie przekonywal na sile do Art Hobby, zwlaszcza, ze wiekszosc bardziej doswiadczonych tu osob sugeruje raczej inne rozwiazanie, a moja wiedza z ich sie nie rowna. Jedynie polecam rozwiazanie przez ktore sam przeszedlem, nie twierdzac, ze jest na pewno najlepsze. Pozdrawiam, R

Reply to
Robert Gadomski

To jeszcze zadam, raczej fundalentalne pytanie: na ricu.com.pl jest parę kategorii modeli: SlowFlayer, Samoloty do budowy, ARF, ze styropianu i jakbyś mógł to teraz przyporządkować do tego o czym wcześniej mówiłeś, czyli skrzydeł żeberkowych i rdzenia ze steropianu...

Pozdrawiam Marcin

Reply to
mcINEK

mcINEK wrote: .....

Ja cie nie chce zniechecac, ale moze to hobby jest dla ciebie zbyt trudne?

Nie ma funkcji wiazacej jednoznacznie kategorie modelu z technologia jego budowy. Ww. kategorie sa z roznej bajki: Slow Flyer opisuje ogolnie charakter modelu (wielkosc, predkosc) do budowy/ARF stopien prefabrykacji zestawu a kategoria modeli ze styropianu nie wymaga chyba opisu? riku ma pomieszana klasyfikacje modeli, ale czytelna.

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

Za trudne, to znaczy co? Ograniczony umysłowo to chyba nie jestem. Tylko potrzeba mi minimalnej wiedzy. A skądś ją muszę posiąść... Nikt nie urodził się (chyba) wiedząc co to jest ARF, a niestety nie mam jeszcze kolegi modelarza, który by mi wszystko pokazał.

Dzięki, tego mi było trzeba.

Pozdrawiam Marcin

Reply to
mcINEK

Ale akurat wiedza co oznacza skrot "ARF" jest trywialna do zdobycia, wymaga gora 30 sekund pracy, ktorych ci sie nie chcialo wlozyc. Czesc twoich pytan nawet nie podpada pod kategorie banalne. Zacznij od wlozenia troche pracy w zdobycie wiedzy podstawowej. Z twoich pytan wynika, ze nawet nie przeczytales opisow modeli w sklepach o ktorych dyskutujemy. Stad zadnie o "zbyt trudnym hobby" - bo wymaga odrobine zapalu do pozyskiwania wiedzy i zupelnie sporo pracy.

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

A na PWM zagladales ? a na stronie Kojota czytales ? Nie ma lekko... jesli chcesz zasiasc do modelarstwa to musisz wpierw duzo czytac i czytac i czytac....... ja tez zaczynalem jakis czas temu moje modelarstwo, ale od ksiazek,

Potem jak moja wiedza sie uporzadkowala zaczalem zadawac pytania...

Reply to
Arcimek

Witam!

********

Tutaj sie zgodze z Kojotem . Co do nazw ARF itp, to wystarczylo nawet na riku poogladac kilka zdjec pokazujacych co jest w zestawie. Odpowiedz sie sama nasunie. Opisy sa bardzo skromne ale przy odrobinie dobrej woli mozna sie domyslic, nawet bedac poczatkujacym - zielonym.

Nikt nie posadza Ciebie o to ze jestes ograniczony, ale jak bedziesz Sam skladal samolot na podstawie instrukcji, skoro miales problem juz z rozszyfrowaniem skrutu ARF? No chyba ze kupisz gotowca.;o)

Pozdrawiam Mariusz Pulkowski RC,plastik, karton - Catalina, M-15 Warszawa

PS Sam mam wiele watpliwosci, jak ich nie moge rozwiazac szukajac w necie, to dopiero pytam precyzyjnie kolegow.

Reply to
Mariusz Pulkowski

rozwiazanie,

Ja również byłem w tej sytuacji wiosna tego roku i bez wahania polece zestaw ARF ze "skrzydłami z forniru" typu Velvia z Art Hobby albo First od Blejzyka. Mimo ze modele sa prawie zrobione to dla mnie początkującego np wycięcie lotek było niezłym zadaniem (teraz wiem że zmontowanie modelu jest prostrze niz myślałem- wcześniej nie widziałem zmontowanego modelu, a dokładnośc którą operuje na codzień wyraza sie w mikrometrach, myśl o zawiasie z taśmy samoprzylepnej doprowadzała mnie do zawału :))) , dodatkowo jako nowicjusz interesowało mnie aby jak najszybciej zmontowac i latać , latać , latać :). Jakby był model zmontowany do kupienia to bez wahania kupiłbym wykonany 100 % a nie jakieś tam 60-80%. Teraz po pewnym czasie moge stwierdzić ze następny model bede próbował sam budować (szybowiec konstrukcyjny albo trenerka) i taką kolejnośc bym polecił. Chyba wiekszość osób która wypowiedziała się za zbudowaniem modelu konstrukcyjnego posiada juz przynajmniej 1 model latający i ma pewne doświadczenie. Conti

Reply to
Conti

Sorry, rzeczywiście. Teraz dopiero odkryłem że na PWM jest taki dział jak słownik. Jednak jestem ograniczony :)

Obiecuję, że następne ewentualne pytanie zadam dopiero po wizycie w sklepie już o konretne modele.

Pozdrawiam i przepraszam Marcin

Reply to
mcINEK

Ja niedawno

I jeszcze wiekszy dlug u Telekomuny :))) pozdr Darek_J

Reply to
Darek_J

mcINEK wrote: ....

Ja ci powiem inaczej - ty sie dobrze przygotuj do wizyty w sklepie, bo sie pozniej okaze, ze nie zwrociles uwagi na polowe istotnych drobiazgow. Starannie przejrzyj PWM, zobacz strone dla poczatkujacych w RC prowadzona przez Tower Hobbies. Zanim zaczniesz pytac o aparature, przeczytaj teksty wymienione na mojej stronie w tekscie prm dla poczatkujacych.

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

Teksty przeczytałem. Jeśli chodzi o aparaturę, to moim typem jest Hitec Flash 4x. Czterokanałowa, z mikserami, pamięcią na pięć modeli. Pewnie kupię zestaw, taki z Art Hobby: 3 serwa (chyba wystarczą do szybowca), nadajnik, odbiornik, ładowarka, akku odbiornika (potrzebny mi jeszcze do serw, czy tak?), oczywiście kwarce. Szkoda tylko, że tak cholernie droga... (750 zł)

Pozdrawiam Marcin

Reply to
mcINEK

mcINEK wrote: .....

..... to jeszcze przeszukaj archiwum grupy pod katem 5x - czemu jest sporo lepsza niz 4x i wcale nie chodzi o 5 kanal

no jednak nie odrobiles lekcji ......

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

Reply to
Robert Gadomski

Przylaczam sie do rad specjalistow. Najpierw jednak troche poczytaj i nie kupuj wszystkiego juz w przyszlym tygodniu. Pieniadze wydac jest bardzo latwo. Proponuje zrobic zakupy jak zapoznasz sie ze wszystkimi pojeciami dotyczacymi twojego modelu. Co do platowca to gwarantuje satysfakcje, jesli tylko nie boisz sie majsterkowania, ale szczegolnie na temat nadajnika mocno bym sie zastanowil. Zreszta i tak powinienes najpierw polatac jakis czas w symulatorze np. FMS. R

Reply to
Robert Gadomski

Robert Gadomski wrote: ......Na poczatek uzyjesz tylko 3

LUZ, mowa o SZYBOWCU. Jesli piszesz o motoszybowcu dorzucasz do rachunku: regler, silnik, przekladnie, smiglo skladane, pakiety napedowe, dobra ladowarke, mikroserwa a facet nie wie gdzie model ma przod...

regler 20A 150zl silnik 480 60zl przekladnia 90zl smiglo 60zl pakiet 80-160zl ladowarka 230 (nie warto) - 650 (warto) serwa mini +70zl/2 szt.

Jak wezmie tradycyjny kadlub szybowcowy, to wsadzi tam dwa serwa standard i nic nie bedzie musial dokupywac, oprocz holu gumowego ofkoz

PS. kadlub ageny to ginekologia - brrr /wiem bo mam/

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

Alez ja od poczatku mowilem o motoszybowcu :) Jak to tak mozna wogole bez silnika :) R

Reply to
Robert Gadomski

Bez silnika to jest najwieksza frajda :-) .... pod warunkiem ze ma sie SZYBOWIEC :-)

Pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

Tak wogole, to moze sprecyzuje swoj typ bo nie do konca jest zgodny z pierwotnym pomyslem Art Hobby: Kadlub i ogon Ageny Skrzydlo 1.5m Universal Silnik Speed 480 Race Przekladnia MPJet 3:33:1 Regulator Ripmax Xtra 22 (nie wiem czy jest w ofercie Art Hobby, ale powinien byc w CSM - polecam bo ma chyba wszystkie mozliwe zabezpieczenia) Smiglo skladane Graupner 12/6" (nie znalazlem odpowiedniego kolpaka - za duze srednice - i nie montowalem drugiego segmentu).

3 mikroserwa Hitec HS-81 Odbiornik Hitec HFS-04MI+ Pakiety zrobilem na bazie ogniw Ni-Cd Sanyo N-500AR (7 ogniw na pakiet) Nadajnik Hitec Laser 4FM (stanowczo odradzam, w Art Hobby tez odradzali ale sie uparlem ze ma byc ten :)

Z podanym napedem motoszybowiec jest w stanie wznosic sie pod katem

45stopni. Pakiet starcza na ok. 3min pracy silnika na max obrotach (mozna spokojnie wyciagnac na tym szybowiec 4-5 razy na ponad 100m - jak dotad latalem max ok. 15min na pakiecie, ale jestem poczatkujacy i pracuje nad tym :) R
Reply to
Robert Gadomski