[RC] pytanie początkującego poznaniaka ??

| Jest tam cos o "wylaczeniu grupy" spod praw i zwyczajow usenetowych? A jest tam cos o obowiazywaniu jakichkolwiek praw i zwyczajow?

Swoja droga pierwszy taz to widze =| Ta grupa na prawde potrzebuje stronki i FAQ...

Reply to
Doman

Poniewaz w twoim poprzednim watku zrobil sie OT, to troche tu nadrobie.

zestawienie masz tutaj -

mam Pulsara i na nic go nie zamienie. I zawsze mozna liczyc na wsparcie konstruktora i ew. update'y softu. I zadna inna ladowarka ci tego nie da. A W swojej podstawowej funkcji - ladowanie ogniw - jest znakomita.

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

Pacmann - a nie mowilem :>

Ale to zeczywiscie dobry wybor jak tylko ma sie $$$ =)

Reply to
Doman

Doman wrote: .........

Obawiam sie, ze ostatnia zasade musiales wymyslic samemu - mozesz podac zrodlo?. Tlumacze jak chlopu na miedzy. Netykieta jest uniwersalnym zbiorem zasad obowiazujacym KAZDEGO uzytkownika usenetu. Na roznych grupach istnieje rozna poblazliwosc dla nieprzestrzegania tych czy innych zasad. Zwlaszcza w hierachii alt. Posiedz troche na anglojezycznych grupach dyskusyjnych, sa w wiekszosci starsze niz polskie, zobacz jakie zasady tam panuja.

Podany przyklad byl brutalny ale przejrzysty. TLUMACZE DRUKOWANYMI LITERAMI. Netykieta obowiazuje bez wyjatków, podobnie jak Ustawa "prawo o ruchu drogowym" na drogach publicznych, a dobre wychowanie zawsze i wszedzie.

I zeby nie przedluzac watku mocno OT. Tak lubisz czytac posty z niewycietymi 30 liniami cytatu i dwoma zdaniami na gorze czy na dole? Przestrzeganie zasad usenetu jest w naszym wspolnym interesie.

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

Doman wrote: .......

To swiadczy, jak malo o sieci wiesz.

=| Ta grupa na prawde potrzebuje

I tak i nie. Za strone czesciowo robi PWM. Co do FAQ jest kilka prob, lacznie z moja. A i tak zwykle najlepsze jest archiwum grupy. Ale zawsze mozesz cos zrobic i poddac ocenie.

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

| Obawiam sie[...] Przeczytaj nizej moja odpowiedz na post Piotra. To Ci powinno wyjasnic.

| Podany przyklad byl brutalny ale przejrzysty. Byl chamski a nie brutalny, ale fakt ze przejzystry.

| I zeby nie przedluzac watku mocno OT. Tak lubisz czytac posty z | niewycietymi 30 liniami cytatu i dwoma zdaniami na gorze czy na dole? Nie nie lubie.

| Przestrzeganie zasad usenetu jest w naszym wspolnym interesie. I tak i nie, tak: jesli obowiazuje i chcemy miec "czysto i pieknie", nie: jesli nie obowiazuje na danej grupie i mamy porzadek w 4 literach.

No wlasnie, watek tu sie rozrasta i to OT, pomijajac fakt kto byl OT-dawca proponuje zrobic EOT, bo widze ze posiadamy odmienne zdania ktorych latwo nie mozna zmienic.

Reply to
Doman

> [...]

| Ale zawsze mozesz cos zrobic i poddac ocenie. Pewnie ze "moge", kazdy "moze". Pytanie: po mial bym sie tego podejmowac skoro jest wiecej bardziej doswiadczonych osob z wieksza iloscia czasu ktore mogly by to zrobic? A niektore nawet daklerowaly ze to zrobia a niewypaly wychodzily za kazdym razem? Zreszta to nie jest sprawa dla jednej osoby tylko projekt dla calej grupy.

Reply to
Doman

Kojot - czepasz sie. Lepiej powiedz czemu Twoja strona nie istnieje?

Reply to
PJ

Moj provider cos pomieszal w NASK-u. W tym tygodniu serwer powinien wrocic "do zywych". Tak wiec poki co nie przenosze sie na inny serwer, bo tamten adres juz sie troche utrwalil. A faktycznie sie czepiam, ale mam alergie na niewycinane cytaty.

Reply to
Krzysztof J. Choroszko

Powtórzę za samym sobą, że PWM i grupa są jak para kochanków, którzy z sobą współżyją, ale oficjalnie nawet się nie znają. :)))

Reply to
PiotrP

| A faktycznie sie czepiam, ale mam alergie na niewycinane cytaty. Alelrgie mozna w pewnym stopniu leczyc ;)

Reply to
Doman

Witam po raz pierwszy. Od jakiś 4 miesięcy czytam sobie forum. Chcę zabrać się za modelarstwo, jednakże kiedy tylko natrafiam na spory typu: "Czy ten post napisany był poprawnie czy nie, czy ktoś coś wyciął lub wyciął za mało, albo w zasadzie jak śmiał zadać takie pytanie", to dochodzę do jednego i tego samego wniosku, mianowicie, niektórzy powinni wypowiadać się nie na forum modelarskim, ale nowym np. jak korzystać z forum. Po jakiego grzyba pisać tyle zdań i przekomarzać się, jeżeli guzik to początkującemu poznaniakowi i innym początkującym dało? Nie szkoda wam czasu? Normalny człowiek boi zadać jakiekolwiek pytanie, bo albo zostanie odesłany na sławną bocznicę, co stało się już nudne, albo zostanie postawiony zarzut, że nieprzeglądało się archiwum. Otóż przeglądało się i na wiele nurtujących pytan odpowiedzi nie znalazło. Rozumiem, że łatwiej jest odburknąć i zakończyć temat, ale mnie, średnio inteligentnemu człowiekowi wydaje się że nie po to w ty wszystkim chodzi. Może Ci, których drażnią łatwe, podstawowe pytania niebędą na nie odpowiadać? I jeszcze jedna maksyma: Forumowcze!!!! nie musisz brać udział w każdej dyskusji, szczególnie jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia.

Pozdrawiam

PW

Reply to
trafka

Dnia 2004-02-22 20:12, Użytkownik Doman napisał:

Na stronie

jest oficjalne FAQ hierarchii *.pl, wprowadzone przez samego Tomasza Surmacza - załozyciela i naczelnego admina (czytaj: boga) hierarchii *.pl

W szczególności polecam ci rozdział "Reguły wysyłania artykułów w grupach pl.*" rozpoczynający się od słów: "Poniższe reguły oparte są na netykiecie obowiązującej wszystkich użytkowników sieci".

Tak więc sporne kwestie dot. polskich grup rozstrzyga: FAQ grupy, jeśli go nie ma lub brak zasady: FAQ hierarchii *.pl, jeśli i tu brak reguły, w netykieta ogólna.

Reply to
Jakub Witkowski

Dnia 2004-02-24 15:00, Użytkownik Jakub Witkowski napisał:

Aha, żeby nie było: tam nie ma nic o regułach cytowania. Ja tylko protestuję przeciwko twierdzeniu że gdy grupa nie ma faq, to juz jest "wolna amerykanka".

Reply to
Jakub Witkowski