schemat kabla instruktor-uczeń do Flasha 5 poszukiwany

Cześć!!

Poszukuję schematu kabla jak w opisie, potrzebny mi on do podłaczenia komputer-> aparatura, na PWM nie znalazlem, google tez nic nie znalazlo.

dziękuję !!!

pozdr

DreD

dred86 at poczta dot fm

Reply to
DreD

Słabo szukałeś :)

Robert 'Heyoan' Gadomski

Nie dostaniesz skierowania na bocznice skoro piszesz ze szukales w googlu. Jednak nawet w googlu trzeba umiec szukac:

(jezeli sie zlamal to sklej w notatniku)

Reply to
PJ

Użytkownik "PJ" snipped-for-privacy@bezadresu.pl napisał w wiadomości news:c4n111$1cc2$ snipped-for-privacy@mamut1.aster.pl...

nooo wlasnie, kable do FMSa to wszedzie jest, a mi chodzi o taki kabel, ktory podłacze do kompa i do aparatury i Z KOMPA przez aparature bede spetrowal modelem... a to chyba nie to samo... dlatego napisalem "komputer -> aparatura"...

no i proszę nie mowic, zeto nie mozliwe itd, ze to duze pieniadze itd, ze duzo roboty itd i nie pytac po co :)

ale oczywiście bardzo dziekuję!! :)

pozdrawiam

DreD

Reply to
DreD

Schemat masz na stronie Pitlaba. Wystarczy ze za pomoca PPM logera zobaczysz jakie sygnaly generuje Twoj nadajnik, a potem przez wtyczke bedziesz wprowadzal je do kompa - chociazby bezposrednio z gniazda COM'a. Pozostaje napisac program dzialajacy w druga strone.

Reply to
PJ

Kabel to jedno, rzecz technicznie wykonywalna. Mam na myśli RS232 -> PPM. Tak z ciekawości zapytam: czy masz jakiś soft, którym będziesz sterować model? Jak to miało by działać? Będziesz sterował kursorami, odtwarzał zapisaną sekwencję a może coś ambitniejszego? Skrobnij kilka słów.

Piotrek.

Pitlab

Użytkownik "Pitlab" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:c4ncei$j9n$ snipped-for-privacy@news.atman.pl...

Witam! dzięki za odpowiedź, być może jeszcze zgłoszę się po wskazówki. Na wstepie jest to pojazd gąsiennicowy, dwa silniki jak w czołgu no i takie też sterowanie.Soft będzie, sterowanie poprzez port LPT, z klawiatury, poźniej może dżojstikami od commodore :). Narazie chcemy tylko nim sterowacz komputera, poźniej jakis program do wykonania no i rozwój :)

pozdr

DreD

Reply to
DreD

masz problemy z czytaniem czy ze zrozumieniem tekstu???

K.

Reply to
h22a5

Napiszcie krotko, ze budujecie robota :) Rozumiem, ze bedzie zaopatrzony w kamere i dlatego to sterowanie z kompa :) .Jezeli chcecie dowiedziec sie wiecej o sterowaniach robotow to poszukajcie na googlach jest tam kilka ciekawych ukladow.

Reply to
Dariusz Marek

Użytkownik "Dariusz Marek" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

no właśnie ;] doszlismy do wniosku, ze chcemy z komputera sterowac "robotem" poprzez aparaturę Flash 5, pomyslalem, zeby zrobic to na podobnej zasadzie jak dziala system "instruktor-uczen", czyli kablem podobnym polaczyc kompa z nadajnikiem, zeby sygnal z kompa przecodzil do aparatury no i dalej do odbiornika. ale po co ja to pisze to nie wiem, bo kazdy chyba wie o co mi chodzi ;) no i wszystko sie tłucze o to, ze myslalem, ze moze ktos ma schemat kabla tego :| zeby to chodzilo o cos tak prostego jak kabel do FMS to bym nie pytal ;)

więc poki sam nie znajde moze ktos i pomoze?

pozdrawiam

DreD

Reply to
DreD

Z glebin modelarni ...

D> no właśnie ;] doszlismy do wniosku, ze chcemy z komputera sterowac "robotem" D> poprzez aparaturę Flash 5, pomyslalem, zeby zrobic to na podobnej zasadzie D> jak dziala system "instruktor-uczen", czyli kablem podobnym polaczyc kompa z D> nadajnikiem, zeby sygnal z kompa przecodzil do aparatury no i dalej do D> odbiornika. ale po co ja to pisze to nie wiem, bo kazdy chyba wie o co mi D> chodzi ;) no i wszystko sie tłucze o to, ze myslalem, ze moze ktos ma D> schemat kabla tego :| zeby to chodzilo o cos tak prostego jak kabel do FMS D> to bym nie pytal ;)

> [...]

W tej chwili troszke szczelam, nie wiem jakie poziomy sygnalow sa na wejsciu treneta w paraturze. Ale jak to bylo by TTL To spokojnie mozna by zastosowac uklad MAX323 Jest to konwerter TTL<->RS232 Na tym procku wiekszosc kabli do komorek sie opiera. Tutaj potrzebujesz jedynie przslac dane z kompa do aparatury, czyli transmisja jednokierunkwa. W razie niekompatybilnosci z TTL mozna by cos dopasowac tranzystorkami. Oglem radze zainteresowac walsnicwosciami tej kostki. Konstukcja jest prtosta jak budowa cepa. Praktyczne potrzebne sa 4 kondenstory i kostka i caly tor masz gotowy (Max to cena okolo 8-10zl przynajmniej u mnie).

Pozdrawiam MarCiu.

Reply to
Marciu11 - Viper

Nie miałem najmniejszego problemu, ani z jednym, ani z drugim. RG

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski