Trener/uczeń MPX CpcpitMM

Witam wszystkich Będę miał możliwość podłączenia 2 x Cocpit MM przez orginalny kabelek Trener /Uczeń. W instrukcji jest to skąpo opisane .Niby można ale jakich zasad sie trzymać ??/ Czy taka sama częstotliwość i kwarce .Czy uczeń może być bez kwarcy itd.Jak poustawiac aparatury i czy to w ogóle zadziała ???? Dzięki za każde info . Pozdrawiam

Reply to
DraGon

Witaj

Wlasnie wczoraj przerabialem ten temat. Chyba musze Cie zmartwic, bo przynajmniej w mojej niemieckiej instrukcji pisze wyraznie, ze Cockpit moze sluzyc jako nadajnik UCZNIA, a nie nauczyciela (ja laczylem MC Profi i Cockpit MM) Sama procedura jest prosta, laczysz oba nadajniki kablem, wlaczasz nadajnik ucznia (wtedy nadajnik ucznia zasilany jest z nadajnika nauczyciela) i w nadajniku nauczyciela definiujesz jakie kanaly i jakimn przelacznikiem bedziesz przekazywal

Pozdrawiam

Alex

Reply to
rcflight

sie trzymać

Nie wiem jak wygląda oryginalny, Multiplexowy kabel trenera, ale według mojej wiedzy nie ma żadnych przeciwskazań aby Cockpit nie mógł być nauczycielem. Gniazdo trenera ma zarówno wejście i wyjście sygnału jak i wyłączanie w.cz. nadajnika. Natomiast rozwiązanie z zasilaniem jednej aparatury z drugiej wydaje mi się niezbyt rozsądne ze względu na możliwość zwarcia i ewentualnego pożaru - taki kabel podlega przecież znacznym mechanicznym stresom zwłaszcza gdy leje się adrenalina. Co do zaleceń. Jeżeli kabel od strony ucznia ma zworę między pinami 3 i 5 to nie potrzeba wyjmować kwarca. Włożnie wtyczki spowoduje że nadajnik w.cz. ucznia nie będzie pracował a sygnał będzie nadawany z aparatury nauczyciela, bez względu na to kto będzie sterował. Oczywiście kwarce w odbiorniku i nadajniku nauczyciela muszą być na ten sam kanał. Jeżeli aparatura może pracować w kilku trybach np PPM i PCM to wszystkie 3 elementy: odbiornik i dwa nadajniki musza pracować w tym samym trybie. Wszystkie elementy softwareowe take jak miksery, rewersy, trymery itp powinny być tak samo ustawione. To zresztą może zależeć od typu aparatury. Nie wiem jak z tybami pracy (mode 1 / mode 2), ale to chyba bez znaczenia. Ważne żeby lotki u nauczyciela były lotkami u ucznia itp. Generalnie jeszcze na ziemi należy sprawdzić czy model tak samo reaguje na wychylenia drążków w obu aparaturach już spiętych w układzie treningowym. To chyba podstawa. Jeżeli to będzie dobrze to powinno latać.

Reply to
Pitlab

:) Wielkie dzięki wam za pomoc , wiele to mi rozjaśniło.

I co do pracy Cocpita jako Nauczyciel . Mam soft w najnowszej wersji i dodano dobrą rzecz a mianowicie jako uczeń cocpit będzie miał zablokowane trymery i mixery .(wszystko reguluje TRENER .) I mam nadzieję że będzie działał jak kolaga napisał jako trener . W manualu na stronie multiplexa jest dopisany cocpit i royal evo wiec może coś się zmieniło :) Postaram się jeszcze cos nabazgrolic do servisu multiplexa może coś ciekawego mi odpiszą !! Pozdrawiam

Użytkownik "Pitlab" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:c8t948$2m33$ snipped-for-privacy@news.atman.pl...

Reply to
dragon

Jeszcze ja na chwile :-) Zasilanie ucznia z nadajnika nauczyciela to pomysl Multiplexa, nie moj :-) Do tego co pisal Pitlab nalezy dodac ustawienie w Cockpicie Multiplexowego standartu impulsu serwa (w menu Servo - drugie ustawienie ma byc MN) Fabryczny kabel wylacza nadajnik trenera. Potwierdzam tez, ze z nowszym Cockpitem przejmowane sa trymery nauczyciela

pozdrawiam

Alex

rcflight

cze..

nasuwa mi sie jedno pytanko. a jak cocpit nauczyciel odetnie cocpita ucznia gdy ten usilnie bedzie probowal upolowac takie male zwierzatko mieszkajace w ziemi? przeciez obaj wytwarzaja sygnaly sterujace ktore to wysyla nauczyciel. w moim cocpicie nie znalazlem zadnego przycisku za pomoca ktorego mialbym mozliwosc przekazania sterowania uczniowi. pozdrawiam rafal

Reply to
Rafa³ Pêkala