zima i podgrzewacze swiec

Witam Czy szanowni koledzy przypadkiem nie natrafili na schemat z programem jakiegoś podgrzewacza siec żarowych ? googlalem ale nic nie znalazłem :(
Pozdrowienia Marek S
Ja kiedyś trafiłem ..w swoim mózgu ! To była krańcówka załączająca aku 1,5 Ah od żądanej pozycji dźwigni gazu(gaźnika)

Roh pisze:

No to banalnie proste ale mi chodzi o coś z procesorem . Marek S
AAA! No to nie ma sprawy . Mam procka 215478963 generacji na kryształach z Księżyca. Katalog ROH 2007/2008 na pomarańczowych stronach w dziale -Realistic brain .Już daje ci 42 % zniżki jako koledze po fachu ale koszt przesyłki musisz poniesc . Żadna sprawa. Do tego kilka płytek z softem i już przy 4000obr/min świeca będzie podżarzona. Nie będzie to przerost formy nad treścią ? Chyba nie .. Ja jak potrzebuję przeciąć listewkę na pół to po prostu piszę program dla mojej laubzegi i jazda. Jeszcze tylko kilku specjalistów z branży drzewnej ,kredycik z banku i gotowe. Cięcie listewki 8x3 mm to banał mając takie wsparcie.Prawda?

Użytkownik Roh napisał:

Roh, jak wiemy, jajcarzem jest :) Ale Ty Marku chyba też.
Ciągłe żarzenie świecy z akusa 1,5V jest banalne i posiada wady (zwłaszcza zmniejszenie żywotności świecy) ale działa. Można powyższe rozwiązanie zmodyfikować dając w szereg ze świecą rezystor ok. 1 Om i zrównoleglić go włącznikiem. Do odpalania wyłącznik zwiera opornik co daje pełny prąd żarzenia, do lotu opornik ogranicza prąd żarzenia.
Bardziej skomplikowane rozwiązanie to wykorzystanie popularnego żarzenia na 12 V opartego na generatorze fali prostokątnej. Wystarczy regulacją "wypełnienia" do odpalania ustawić prąd c.a. ~ 1,5A i do lotu skręcić do np. 0,5A. Można by poeksperymentować z wykorzystaniem termistora, tak aby wypełnienie zależało od temperatury silnika.
Myślę, że inne rozwiązania będą przerostem formy na treścią.
W sklepach widziałem podgrzewacze świecy, ale nie wiem, czy tam wykorzystuje się mikroprocesor. Przy produkcji seryjnej może i miało by to sens?

Trochę się chyba zanadto natrząsasz z kolegi Marka S ale generalnie przyznaję Ci rację. Sam założyłem w 2 m modelu Corsaira fabryczny układzik podżarzania. Reklamowany jako "inteligentny". I faktycznie jest inteligentny aż za bardzo albo właściciel za mało. Przed każdym lotem procedura jak przed wystrzeleniem promu kosmicznego. Jedyna widoczna zaleta, że można odpalić silnik bez podłączania świecy do skrzynki startowej. Wywaliłem cholerstwo i zakładam na cięgnie przepustnicy włącznik, który poniżej zadanych obrotów włączy w obwód świecy akumulatorek. Pisałeś, żeby dać 1,5 Ah. Napisz jeszcze czy wystarczy napięcie z pojedynczego ogniwa NiCd lub NiMh. Jakiego prądu podżarzania (w przybliżeniu) mogę się spodziewać np. ze świecą chłodną F4 Model Technics?
Pozdrawiam serdecznie Marek
Toz napisałem !! Szpejo na ciegle z mozliwością regulacji położenia . Albo odwrotnie ale ten taniec kabli ... Bezwzglednie podłączenie do świecy musi byc pewne .
Tutaj: http://www.webx.dk/rc/glow/onboardglow.htm Gościu podaje schemat podobnego urządzenia na PIC, zbudowanego z przerobionego regulatora silnika DC. Schemat regulatora wraz z programem jest tu: http://www.infolaser.net/franpr/tecnica/esckit/esckit.html
Pozdrowienia PP

Witam Ja uwielbiam przecinanie listewki wiązką lasera na CNC z odpowiednim programem pozwalającym na ciecie z holokladiach 0,001 inch :)(to do kolegi ROH ). Ja chce całość zasilać jednym Li-po czyli zostaje PWM . Te układy z regulatora to można zrobić pewnie parę godzinek roboty ale mnie sie to nie podoba . Mam tu na myśli jakąś charakterystykę a nie przełącznik
Te holocoś przypomina mi holokaust a nie zabawę z modelami. A lamelowanie poszło w kąt ? No to dla charektyrystyki proponuje na początek czujnik Hala i oczywiście analizator spalin jako początek i koniec. To wszystko w sprzężeniu zwrotnym . Pomiędzy to wrzuc garść krzemopochodnych dupereli i działa.
Masz parcie na sztukę jak nic !

A nie wystarczy założyć cieplejszą świecę ??? Maniek
Marek S pisze:

I koniecznie nauszniki !!
maniek pisze:

szkoda tu na ten temat gadać grupa zeszła na psy