czym sie roznia te silniki ...

witam

Czy ktos moze mi wytlumaczyc czym roznia sie silniki w wykonaniu Ex (przeciwwybuchowym) i zwykle? Mam przed soba 2 identyczne silniki 3 Kw, jeden w obudowie Ex a 2 zwykly. Po rozebraniu do "srubek" niczym sie nie roznia procz puszek przylaczeniowych. Czy roznica moze polegac na elementach uszczelniajacych/izolacyjnych ? Moze sa w wersjach antystatycznych? W sieci nic na ten temat w dyrektywach atex nie znalazlem :( Moze zle szukalem ...

z gory dzieki za przyblizenie sprawy

GT

Reply to
gt

Róznią się tym, że producent za certyfikat tego silnika zapłacił dużo pieniędzy. Więc musi to włożyć w cenę. Więc sprzedaje te silniki z naklejką ex (za którą kasuje ciebie tyle, żeby mu się zwrócił certyfikat) i bez naklejki (czyli w takiej wersji i cenie jak sprzed certyfikowania). I często bywa tak, że konstruktorzy unowocześnią wyrób, ale nie mogą tego z EX-em zmienić bez ponownej certyfikacji. Efekt jest taki, że wesja bez EX może być lepsza :-)

Niech żyją mądre dyrektywy, normy i certyfikaty! W nich jedyna nasza nadzieja na nadejście stanu powszechnej szczęśliwości! Konrad

Reply to
KA

A obudowa jest taka sama ? Te puszki tez kosztuja ...

Wolisz miec nowoczesny silnik i wielki wybuch ? :-)

Co wolę?? Ja mówię, że producenci EX-owych urządzeń zwykle sprzedają je także bez znaczka EX, taniej. I są to zazwyczaj te same urządzenia. Konrad

Reply to
KA

KA napisał(a):

Co wiecej, ten w wersji Ex juz nie jest Ex, bo kolega rozebral go nie bedac autoryzowanym do napraw/przegladow maszyn Ex ;p

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Nie. Tak, czy siak, odpowiadasz ty. Tyle, że jak kupisz Ex- to masz kogo pozwać.

Konrad

Reply to
KA