czym sie roznia te silniki ...

witam
Czy ktos moze mi wytlumaczyc czym roznia sie silniki w wykonaniu Ex
(przeciwwybuchowym) i zwykle?
Mam przed soba 2 identyczne silniki 3 Kw, jeden w obudowie Ex a 2 zwykly. Po
rozebraniu do "srubek" niczym sie nie roznia procz puszek przylaczeniowych.
Czy roznica moze polegac na elementach uszczelniajacych/izolacyjnych ? Moze
sa w wersjach antystatycznych?
W sieci nic na ten temat w dyrektywach atex nie znalazlem :(
Moze zle szukalem ...
z gory dzieki za przyblizenie sprawy
GT
Reply to
gt
Róznią się tym, że producent za certyfikat tego silnika zapłacił dużo pieniędzy. Więc musi to włożyć w cenę. Więc sprzedaje te silniki z naklejką ex (za którą kasuje ciebie tyle, żeby mu się zwrócił certyfikat) i bez naklejki (czyli w takiej wersji i cenie jak sprzed certyfikowania). I często bywa tak, że konstruktorzy unowocześnią wyrób, ale nie mogą tego z EX-em zmienić bez ponownej certyfikacji. Efekt jest taki, że wesja bez EX może być lepsza :-)
Niech żyją mądre dyrektywy, normy i certyfikaty! W nich jedyna nasza nadzieja na nadejście stanu powszechnej szczęśliwości! Konrad
Reply to
KA
A obudowa jest taka sama ? Te puszki tez kosztuja ...
Wolisz miec nowoczesny silnik i wielki wybuch ? :-)
J.F.
Co wolę?? Ja mówię, że producenci EX-owych urządzeń zwykle sprzedają je także bez znaczka EX, taniej. I są to zazwyczaj te same urządzenia. Konrad
Reply to
KA
KA napisał(a):
Co wiecej, ten w wersji Ex juz nie jest Ex, bo kolega rozebral go nie bedac autoryzowanym do napraw/przegladow maszyn Ex ;p
Reply to
Jaroslaw Berezowski
U¿ytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@4ax.com...
wlasnie obudowa jest identyczna... sama puszka ma tylko inny dlawik na wejsciu przewodow wiem, ze kosztuja ale to nie tlumaczy roznicy w cenie nowego silnika (670 vs 1800 zl)
GT
Reply to
gt
U¿ytkownik "KA" snipped-for-privacy@b.c napisa³ w wiadomo¶ci news:e56pu6$31k$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Z tego wniosek, ze jesli producent urzadzenia zastosuje silnik z Ex to dadza mu certyfikat a jesli zwykly, to go nie dostanie. Jesli do uzywanego urzadzenia zastosuje identyczny motor jak silnik z oznaczeniem ex i cos sie stanie to odpowiadam ja w innym przypadku producent urzadzenia
czyli roznica na papierze :)
GT
Reply to
gt
Nie. Tak, czy siak, odpowiadasz ty. Tyle, że jak kupisz Ex- to masz kogo pozwać.
Konrad
Reply to
KA