Do budowlańców

Czołem.

Pytanie do kolegów z branży budowlanej: jak ustalić w istniejącym budynku ( mieszkany, Spółdzielnia Mieszkaniowa ) grubość stropu ? Gdzie ew. szukać planów ? Wolałbym nie przewiercić sąsiadowi z góry podłogi :)

Reply to
PeJot

Ja nie jestem budowlaniec, więc pewnie się nie znam, ale na klatce schodowej pomiędzy odcinkami idącymi w przeciwnym kierunku jest taka szpara (fachowo chyba "dusza")- jak się spojrzy z góry to widać do samego dołu. No i tam widać grubość stropu.

Konrad

Reply to
KA

Widać, ale grubość płyty spocznika.

Reply to
Maciek

KA napisał(a):

Problem w tym że jej nie ma. Ale wiem o co Ci chodzi.

Reply to
PeJot

Użytkownik snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@o2.pl...

przeważnie wielka płyta żerańska i to ma grubość 24cm. Darek

Reply to
Akaj" <Adi50(wytnij

Akaj napisał(a):

To nie wielka płyta, tylko nowe budownictwo, stropy lane z gruszki. Ile toto może mieć minimalnie grubości - blok 3 kondygnacje.

Reply to
PeJot

Na przemian spocznika i stropu.

Konrad

Reply to
KA

Fragment stropu w klatce schodowej może być akurat inny niż w reszcie budynku (np nad większością budynku gęstożebrowy, na klatce schodowej - płyta żelbetowa).

W tym przypadku nawet, gdy nie ma duszy na kilka cm, to taśma między biegami i tak się przeciśnie. Można w ten sposób zmierzyć wysokość kondygnacji. W mieszkaniu zaś można zmierzyć wysokość w świetle i odjąć ją od wysokości kondygnacji (uwzględniając ewentualną różnicę poziomów posadzek między mieszkaniem a klatką schodową) - otrzyma się wtedy grubość stropu wraz z w-wami posadzki.

Quis

Reply to
Quis

Tasma miernicza - zmierzyc od parapetu do parapetu, odjac odleglosc od sufitu do podlogi.

Albo od progu drzwi do progu - nie bedziesz musial zakladac ze sasiad ma takie same mieszkanie, a mozna posumowac schody [uwaga - nie musza byc poziome..

J.F.

"J.F." napisał(a):

Nie, to nie przejdzie; szukam grubości stropu pomiędzy piwnicą a parterem. Chyba po prostu wykonam "próbny odwiert" w miejscu gdzie ew. mogę przebić się na klatkę schodową. A czy biorąc pod uwagę technologie wykonania stropu można cokolwiek powiedzieć o *minimalnej* grubości ? 15 cm wystarczyłoby.

Reply to
PeJot

A rury tam jakies nie biegna ? Moze widac ?

15 cm .. hm, co kombinujesz ? W wielkiej plycie strop w calosci moze i grubszy, ale to sa dwie ciensze plyty. Na 15 cm solidnego materialu raczej nie masz co liczyc.

J.F.

"J.F." napisał(a):

O, to jest pomysł. Trochę będzie liczenia, ale da się zrobić.

Potrzebuję w suficie piwnicy założyć kilka kotew, które będą pracowały na ścinanie ( coś w rodzaju zabezpieczenia przeciwwłamaniowego ). Dlatego zależy mi na grubości kotew, co implikuje ich długość.

Ale to nie jest wielka płyta - strop zbrojony wylewany na miejscu. Widziałem jak to robili ale nie przyszło mi do głowy żeby wtedy ustalić jego grubość.

Reply to
PeJot