Domowe sposoby na utwardzenie narzędzi

Czy można w jakiś prosty domowy sposób "poprawić" jakość chińskich kluczy imbusowych, czy torxów, śrubokrętów? Jakieś hartowanie albo podobne? A może nawęglanie?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Składu chemicznego im nie zmienisz, więc cudów nie osiągniesz. A co możesz osiągnąć obróbką cieplną, zależy właśnie od tego składu, czyli zanim go nie znasz- nie zgadniesz czy w ogóle warto. Natomiast obróbka powierzchniowa to po mojemu "kosmetyka". Równie dobrze możesz wodą święconą skropić. Konrad

Reply to
KA

ogniu kilka minut i wrzuć do wody. potem sprawdz przy pomocy pilnika czy twardsza się zrobila niz byla poprzednio. Jest duża szansa ze takie narzędzia są robione ze stali w gat 45. Jakby się zrobiło twardsze to będzie znaczyło ze nie z klamkowj stali jest zrobione tylko zapomnieli obrobkę cieplna zrobić i wystarczy taką obrobkę pzreprowadzić samemu. Tomek

Reply to
Tomek

"Zygmunt M. Zarzecki" napisał(a):

Szkoda się męczyć. Lepiej się wydać parę złotych na narzędzia dobrej jakości, przynajmniej te najczęściej używane - firmowy inbus 5 czy 6 majątku nie kosztuje. Chyba że lubisz śruby z rozwalonym gniazdem :>

Reply to
PeJot

Chodzi o to, że mam kilka kluczyków, które są przeze mnie zmodyfikowane (odpowiedni kształt i długość ramienia), bo inne się nie mieszczą.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

"Zygmunt M. Zarzecki" napisał(a):

Potrakuj je jako prototyp, produkcję zrób z markowego materiału :)

Reply to
PeJot

Rzadko ich używam. A wydawanie 30zł mija się nawet z celem.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Dobry sposób. Wiertła, które się prostowały, zahartowałem i odpuściłem. Teraz są bardzo dobrej jakości. Do odpuszczania można użyć termometru, za kilkadziesiąt zł można kupić z termoparą. Albo użyć cyny jako wskaźnika temperatury. Barwy nalotowe to niepewny towar, zależą od materiału, czasu.

Reply to
WT