Flatter

Nie wiedziałem, że aż tak wyraźnie jest to widoczne. Czy to filmowano stroboskopowo?

Tu piszą, że Iryda miała z tym problem.

WM

Dnia Sun, 24 Sep 2017 16:28:00 +0200, WM napisał(a):

Nie - za duze oswietlenie stale, zeby stroboskop wykorzystac. No chyba ze skorzystano migawki samej kamery - przy odpowiednich czestotliwosciach tworzy sie podobny efekt.

te pod koniec byc moze - ale nie wygladaja. moze tylko przyspieszony film.

W dniu 2017-09-24 o 19:33, J.F. pisze:

Ale o czym piszecie? Telepoce się na wietrze. :-) Dla mnie to 1:1 w czasie. To nie foliowa reklamówka, ale jednak kawałek sztywnej konstrukcji.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2017-09-24 o 19:33, J.F. pisze:

Pamiętam jak pierwszy raz oglądałem ten film rezonującego kieliszka. Zadziwiła mnie duża amplituda drgań, której nie widać bez stroboskopii.

WM

Reply to
WM

Może i tak, ale są pewne wątpliwości, które warto wyjaśnić.

Skrzydło ogonowe ma wielkość flagi. Wymuszenie jest takie samo jak we fladze, lub nawet o większej częstotliwości. Odzywają się rezonansowo zapewne wyższe mody drgań.

Dla porównania drgania w kieliszku.

Nie widać drgań normalnie bo to 330 Hz.

Widać za to w zwolnionym tempie

WM

Reply to
WM

Dnia Sun, 24 Sep 2017 19:47:42 +0200, WM napisał(a):

Powinno byc widac. Tzn nie zobaczysz takich drgan, ale powinienes zobaczyc takie rozmycie. Niestety - ja mam za slabe glosniki ... albo zle kieliski :-)

To mi nawiasem mowiac tez nie wyglada na stroboskop, tylko na szybka kamere. Ale stroboskopy coraz lepsze

... stroboskop, czy zlozenie czestotliwosci kamery i struny ?

?v=RwxIg7YkaLc

A to ... dziwne

?v=ttgLyWFINJI

P.S.

Dnia Sun, 24 Sep 2017 20:27:03 +0200, WM napisał(a):

IMO to we flatterze wymuszenie zalezy od deformacji. W efekcie czestotliwosc sie sama dopasowuje ... statecznik swoja mase ma, i szywnosc, i moze wlasne drgania akurat tak wolne.

W dniu 2017-09-24 o 21:09, J.F. pisze:

Widać flażolety

WM

Reply to
WM

W dniu 2017-09-24 o 21:18, J.F. pisze:

Wymuszenie drgań powstaje od spływających wirów Karmana

WM

Reply to
WM

Dnia Sun, 24 Sep 2017 22:54:22 +0200, WM napisał(a):

watpie

-instrument jest szarpany a nie smyczkowy,

-kamera ma czestotliwosc niska, 30 lub 60 FPS, dzwiek wysoka.

-wszystkie struny ladnie drgaja, stroboskop by zwalnial tylko pasujace dzwieki

To jest pewnie skutek tego, ze linie obrazu w takiej kamerze sa odczytywane kolejno, z drobnym opoznienieniem pomiedzy. Mamy wiec przesuniecie w czasie i w przestrzeni.

?v=3vH_5XUW8zo Tylko te poczatkowe filmy nadal dziwne.

a skrzypce drgaja tak

ale kto moze wiedziec czy tu nie ma efektu linii obrazu :-)

W dniu niedziela, 24 września 2017 23:28:01 UTC+9 użytkownik WM napisał:

W starszych (z 20 lat temu) Boeingach 747 w czasie startu skrzydła przez moment wpadały w takie drgania. W tych nowych już tego nie ma.

Kamery do zdjec poklatkowych nie zapisuja po lini. Z matrycy do pamieci zrzucana jest cala klatka.

Reply to
4kogutek44

W dniu 2017-09-25 o 01:14, Konrad Anikiel pisze:

Pasażer widział to z okna? =================================================================== Amatorzy budują czasem samoloty, lub wiatraki. Czy są w stanie przewidzieć wszelkie niebezpieczne cechy swojej konstrukcji?

WM

Reply to
WM

W dniu poniedziałek, 25 września 2017 14:20:02 UTC+9 użytkownik WM napisał:

Tak, skrzydła Jumbo Jetów wymachiwały podczas startu bardzo wyraźnie. Nie dało się tego nie zauważyć. Dużo większe A380tki tego nie mają. Dzisiejsze B747mki też już nie.

W dniu 2017-09-25 o 00:59, J.F. pisze:

Pójdę do sąsiada, bo on posiada gitary i sprawdzę co się dzieje jak obrócę kamerę o 90°. Oscylografy powinny być inne. :-)

Ostatnie sekundy wyglądają jak skakanka. "Efekt linii obrazu"? Co pod tym się kryje? Taki efekt ja zdjęcie torów kolejowych z niskiej wysokości, gdzie widać ich pofalowanie?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Tu już nie widać tego efektu. Mają lepszą kamerę?

8 minucie pokazali jak wibruje talerz perkusji w zwolnionym tempie. Amplituda drgań jest niewiarygodnie duża.

WM

Reply to
WM

Użytkownik kogutek napisał w wiadomości

Ale tu mamy kamere z telefonu, a nie do zdjec poklatkowych. I latwo sie przekonac, ze zapisuje po linii - wystarczy poruszac aparatem w trakcie robienia zdiecia.

Tak nawiasem mowiac to w kazdej kamerze "zrzut do pamieci" bedzie robiony sekwencyjnie, tylko sama matryca ma cos w rodzaju pamięci analogowej, z pewna mozliwoscia sterowania co i kiedy zapamietuje. No i niestety - zazwyczaj jest to liniami.

Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59c88f58$0$15200$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2017-09-25 o 01:14, Konrad Anikiel pisze:

No przeciez wiesz gdzie szukac

Hm, wczoraj widzialem lepsze...