"inny" gwint

Cześć. Co to może być za inny gwint, nie metryczny. Mocuję hak samochodowy w japończyku (Toyota Picnic).
4 z 6 śrub (metrycznych) normalnie wkręciłem i pasują a dwie nie pasują do otworu w podłużnicy. Otwory mają jakiś dziwny gwint. Co to może być?
--
____________________________________________________________MAT_______

W dniu 2012-06-20 14:07, Lagod pisze:

Moze byc cos z tego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gwint
:) Troche rodzajow jest. Jak to Toyota, to obstawiam, ze cos z gwintow calowych.
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Jakoś mało wierzę że do mocowania jednego podzespołu zastosowano gwinty calowe i metryczne, czy nie jest to raczej gwint np. drobnozwojny? Japońskie samochody (a miałem ich kilka) są dokładnie liczone nie tak jak nasze, z grubsza M6,M8,M10,M12, jak wynika z obliczeń to zastosują M7,M9, śruba M10 może mieć łeb 13 ale może i 12 jak wystarczy, to samo dotyczy skoku gwintu ale dalej jest metryczny. Kto nie miał japońskiego auta jest przyzwyczajony, że poza silnikiem i zawieszeniem reszta śrub będzie z "głównego szeregu".
W dniu 2012-06-20 16:04, Padre pisze:

Jeśli chodzi o łeb to faktycznie. Część śrub M12 ma łeb 17, a część 19.
Ale ostatecznie rozwiązałem problem wczoraj wieczorem. Uwaga: opis drastyczny: Śruby M12 w zestawie, które nie pasowały do otworów w podłużnicy były takie dziwne, ze stożkowym zakończeniem, co mnie zastanawiało. Przyłożyłem śrubę do otworu, lekko stuknąłem młotkiem (przepraszam) i wkręciłem ją. Było ciężko, może nawet bardzo ciężko. Skończyłem mokry, choć jeszcze nie padało. Wykręciłem, śruba przeżyła, otwór się nagwintował. To samo z drugim. A biedni japońce pewnie przez tydzień liczyli to połączenie by było optymalne...
--
____________________________________________________________MAT_______

Użytkownik Padre napisał:

ano gwinty

ie tak

, to samo

iego

rub

Nie "jak wynika z obliczeń" bo tańsza jest śruba M8 produkowana mas owo jak M7 produkowana na małą skalę. Tu oszczędności nie znajdzies z. Gwinty o średnicach i skokach niezalecanych stosuje się w celu uniemożliwi enia podmiany elementu gwintowanego nieznanej jakości normaliami - pasy masz na śrubach M11 i musisz specjalną, do pasów śrubę kupić, M10 z gównolitu nie wkręcisz.
--
Darek

Bardzo ciekawa teoria, tylko czy aby na pewno nie da się w miejsce śruby trzymającej prowadnice foteli która miała standardowy gwint M8 i łeb 12mm wkręcić takiej z łbem 13mm - da się bez problemu i jeszcze zostanie centymetr luzu.
Użytkownik Padre napisał:

masowo

iesz. Gwinty

iwienia

ruby

łeb

zostanie

Widać konstruktor uznał że użycie normaliów o najniższych par ametrach wytrzymałościowych nie stanowi zagrożenia bezpieczeństwa w tym wę źle mocowania. A łeb 12 jest również dopuszczalny dla śruby M8. Rzadz iej stosowany ale stosowany - zawsze trzeba się liczyć z tym że ósem ka może wymagać klucza dwunastki. Czternastki czasem również...
--
Darek

No to przecież ja o tym pisałem a szanowny raczył polemizować, jaki może być inny cel stosowania mniejszych elementów jeśli nie zmniejszenie kosztów, szczególnie jeśli rzeczony fotel fabrycznie mocowany jest na 4 śruby z czego dwie mają łeb 12mm a dwie 13mm. Jaki może być inny cel mocowania pompy wspomagania na czterech śrubach m7 o standardowym gwincie i wytrzymałości skoro bez problemu zmieściły by się m8. Widać skala produkcji śrub m7 w Japonii jest wystarczająca, żeby były tańsze niż m8.
Dnia Mon, 14 Jan 2013 22:54:44 +0100, Padre napisał(a):

M8 ma wiekszy skok, moze cos z tym.

lzejsze sa, to i tansze. A koszt obrobki ten sam.
Ewentualnie ... chcecie po tyle samo co M8, to musicie zamowic 10 mln sztuk. No i zaczyna sie kombinowanie - co by tu jeszcze przykrecic 7-ka, bo wstepnie potrzebowalismy 4 mln ...
Ale to nie jest japonski wymysl - Renault bardzo lubil M7 w Dacii, tzn w modelu 12, gdzies w latach 60-tych.
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 23:55:43 UTC+1 użytkownik J.F. na pisał:

jaki może

ie

t na 4

nny cel

8.

tańsze

Zaraz doktorat ze śrub zrobicie. W samochodach, jak ktos już napisał, często stosuje się dziwne gwinty zeby żaden fajansiarz śruby ze st ali klamkowej nie wkręcił jak zgubi oryginalną. ma iść do sklepu i kupić nową, taką samą jak była. Przemysł samochodowy jest ma ło wrażliwy na cenę nietypowych śrub. Zamawia tyle że jak będ ą mieli kaprys to im zrobią gwint wzdłuż a nie w poprzek. Na dodate k kiedyś można było kluczem nastawnym rozkręcić i skręcić sam ochód. A teraz łby śrub to same wynalazki. Chciałem sobie amortyzat or wymienić w renówce. Dojście do śrub dobre. Zero problemów. Oka zało się że musiałbym nabyć drogą kupna dwa specjalne klucze. R obienie gwintu na pręcie to jedna z najtańszych operacji. I na cenę p raktycznie nie ma wpływu rozmiar ani skok.
Dnia Mon, 14 Jan 2013 16:15:31 -0800 (PST), snipped-for-privacy@gmail.com

I myslisz ze taka dbalosc o klienta przejawiaja ? Cos watpie.

Owszem.

Musza sie wygodnie i szybko wkrecic ... w fabryce.
Dnia Tue, 15 Jan 2013 10:23:23 -0800 (PST), snipped-for-privacy@gmail.com [...]

A jest na to przepis ?
Bo jak nie ma ... po co wydawac niepotrzebnie cent na kazda srube ?
W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 21:32:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

e gwinty. Ktoś pisał o śrubie do pasów. Podobnie może być z hak iem.

Nie wiem. Szukaj. Jak znajdziesz to się podziel informacją.
Użytkownik Lagod napisał:

e pasują

oże być?
Gwint calowy o zarysie 60 stopni. Gwint calowy o zarysie 55 stopni. Gwint calowy o nietypowej średnicy. Gwint calowy rurowy. Gwint metryczn y nietypowy (np. pasy bezpieczeństwa przykręcane są śrubami M11 nie pamiętam z jakim skokiem - żeby byle jaką M10 nie zastąpić).
Dużo możliwości jest.
Komplet grzebieni w garść i zmierzyć skok - albo plastelina, odcisn ąć i iść na mikroskop warsztatowy...
--
Darek