Jaki to materiał [stalopodobny]?

Trafi┼éem na kawa┼éek dziwnego materia┼éu.mo┼╝e kto┼Ť mnie naprowadzi.pr─Öt fi 60 ,waga zbli┼╝ona do stali,warstwa wierzchnia ewidentnie ┼Ťlady kucia i
b┼éyszcz─ůco ciemny po┼éysk na ┼Ťrednicy, magnes tego "nie bierze",na tarczy szlifierskiej nie pojawia si─Ö iskra,jest niespawalny,na tokarce po obr├│bce prze┼éom podobny do stali konstrukcyjnej ale ewidentnie wida─ç bardziej podatna na obr├│bk─Ö,podatne na zgniot,kolor prze┼éomu podobny do stali.... Tak pytam z czystej ciekawo┼Ťci bom jeszcze nie spotka┼é takich pr├│bek...
GAL
Add pictures here
Ôťľ

Nikiel? Jaki stop niklu? Konrad
Add pictures here
Ôťľ
wrote:

--------------
Nikiel? Jaki┼Ť stop niklu? Konrad
----------------- Nie spotyka┼éem wcze┼Ťniej stop├│w niklu i bardzo trudno mi oceni─ç co to mo┼╝e by─ç . A co z tej listy http://www.zgapa.pl/zgapedia/Stopy_niklu.html najbardziej pasuje? Do zastosowa┼ä w elektronice? Chyba ┼Ťrednica zbyt du┼╝a jak do tego celu? A mo┼╝e jakie┼Ť oprawy do szk┼éa by┼éy z tego robione? Wtedy pasowa┼éby Platynid i Fernico. Czy te stopy mog─ů odpowiada─ç mojemu opisowi? Dlaczego ten "m├│j" pr─Öt jest kuty a nie ci─ůgniony lub odlewany? Znacie pow├│d? Jeszcze mi pasuje Permalloy-mo┼╝e z tego pr─Öta wykonywano jakie┼Ť elementy ferromagnetyczne[?]Poprawcie mnie je┼Ťli wypisuj─Ö g┼éupstwa
GAL
Add pictures here
Ôťľ
wrote:

Poprawka. Pisa┼éem pocz─ůtkowo, ┼╝e "magnes tego nie bierze". A nikiel nie spe┼énia tego warunku, wi─Öc chyba to nie mo┼╝e by─ç stop niklu? Wi─Öc musz─Ö szuka─ç inego rozwi─ůzania.
GAL
Add pictures here
Ôťľ

A o jakim magnetycznym niklu mˇwisz? Konrad
Add pictures here
Ôťľ
GAL pisze:

    Sprawd┼║ dok┼éadnie ci─Ö┼╝ar w┼éa┼Ťciwy. Niewiele roboty, a du┼╝o pomaga w szukaniu.
Adam
Ôťľ
wrote:

O, dobra myÂl. Gdzie wpad│e na ten pomys│? Pewnie w wannie? Konrad
Add pictures here
Ôťľ
wiadomo┼Ťci

To [ci─Ö┼╝ar w┼éa┼Ťciwy]sprawdz─Ö. Dzi┼Ť tak "na oko" ocenia┼éem ci─Ö┼╝ar.Wa┼éek wydaje si─Ö ci─Ö┼╝szy od typowej stali.Ci─Öcie brzeszczotem daje malutkie po┼éyskuj─ůce [pod mikroskopem bo ma┼ée] wi├│rki. Plastyczny -po uderzeniu m┼éotkiem wyrazny spory zgniot.. Obetn─Ö pr├│bk─Ö i dam znajomemu-podobnie┼╝ mo┼╝na jakim┼Ť tam przyrz─ůdem szybko uzyska─ç procentowy sk┼éad metalu i mo┼╝e on to za┼éatwi ... Acha :Znajoma sprawdza┼éa czy to nie jest molibden i kategorycznie stwierdzi┼éa, ze nie...Por├│wnywa┼éa ci─Ö┼╝ar w┼éa┼Ťciwy, ale niestety nie spyta┼éem o liczb─Ö...
GAL
Add pictures here
Ôťľ

To pr─Öt z r─Öki terminatora T1000 :-)
Ôťľ

wolfram ? Jest ciemno-szary i bardzo ciezki.
--
pozdrawia
yorgus
napisał:

Analizuj─Ö stop z wolframem. Ale tego typu metale s─ů zazwyczaj "narz─Ödziowe" a ten mi wygl─ůda na "g├│wniane" parametry narz─Ödziowe...Znajoma sugerowa┼éa mi stal narz─Ödziow─ů z dodatkiem wolframu , molibdenu i czego┼Ť tam...Sugerowa┼éa ┼╝e kucie na to mo┼╝e wskazywa─ç... Jako┼Ť tak na oko nie wygl─ůda mi to na metal "narz─Ödziowy"...Przekr├│j jest szarawy i matowy -fakt...ale sam wi├│r [drobinki lec─ů pod brzeszczotem bardzo ma┼ée]jest b┼éyszcz─ůcy [ogl─ůdany pod mikroskopem]... Znajomy mnie zawi├│d┼é. Zak┼éad kt├│ry dysponowa┼é przyrz─ůdem do wykonania analizy procentowej metal├│w pozby┼é si─Ö urz─ůdzenia... Czyli nie sprawdz─Ö ju┼╝ fachowo sk┼éadu
GAL
Add pictures here
Ôťľ
napisał:

a co m├│wi omomierz? a jak to koroduje? a jakby z tego zrobic jedna z elektrod i wrazic do octu wesp├│l z kawalkiem miedzi, aluminium, to co sie dzieje?
Add pictures here
Ôťľ

W przekroju brak ┼Ťlad├│w korozji nawet po pr├│bach spawania.Trudno mi okre┼Ťli─ç co jest na ┼Ťrednicy po kuciu.Materia┼é jest tam ciemny i b┼éyszcz─ůcy. Wci─ů┼╝ zastanawia mnie kucie.Jako-┼╝e to s─ů dwa r├│┼╝ne wa┼éki kute zak┼éadam, ┼╝e taka jest "sur├│wka" wa┼éka.Ale nie znam si─Ö na tyle aby odpowiedzie─ç jakie technologie wymagaj─ů uzyskania kutych wa┼ék├│w do dalszego przerobu...
GAL
GAL
Add pictures here
Ôťľ

a geigerem sprawdzales? bo to zaczyna mi dziwnie pachniec... ;-)
--
Andrzej
www.hana.com.pl