Klejenie PVC (specyficzne) - jak?

Czy ktoś wie jak przykleić PVC do PVC? Ale specyficzne jest to, że
spoina powinna być elastyczna, bo klejone elementy są miękkie.
Konkretnie chodzi o przyklejenie "szybki" do elementu nośnego, cała
rzecz znajduje się w takim dość zabytkowym samochodzie-kabriolecie.
Element nośny też się gnie, choć tylko w jednej płaszczyźnie. Z
wiadomych względów eksperymenty są niezbyt wskazane.
Reply to
Grzexs
Cosmofen Plus powinien byc wystarczajaco elastyczny. Szukaj w firmach, robiacych reklamy ze spienionego PVC.
Kleilem tym kiedys, w ramach eksperymentu, lodke wlasnie z lekko spienionego PVC i (jakkolwiek sam material jest dziadowski) klejenie zdalo egzamin bez zarzutu.
pozdrowienia
krzys
Reply to
myszek
W dniu 2012-04-17 18:46, Grzexs pisze:
Są kleje do rur PCV ciśnieniowych do wody. Działają one na zasadzie reakcji chemicznej jakoś tak zżerając/topiąc PCV przez co tworzy się taka w miarę jednolita struktura po skejeniu. Może dobre będzie?
Reply to
Lagod
Witam,
Jeżeli ma być to połączenie elastyczne typu polimer-polimer, możesz spróbować wykorzystać do tego klej termo-topliwy, który dostępny jest w każdej Castorama'ie. Znajdziesz tam nawet dedykowane wkłady pod połączenia z tworzyw sztucznych.
Skąd masz pewność, że oba materiały zostały wykonane z PVC? Z tego, co mi wiadomo, materiał ten nie jest przezroczysty. Ta "szybka" być może wykonana jest z innego materiału (PP, PET, PC, PS - choć ten ostatni raczej nie).
W dniu 17.04.2012 o 18:46 Grzexs snipped-for-privacy@gazeta.usu-n-to.pl> pisze:
Reply to
Piotr
Piotr snipped-for-privacy@na.poczcie.google> napisał(a):
To źle Ci wiadomo. Przejdź się do jakiejś firmy sprzedającej tworzywa i poproś żeby pokazali przezroczyste PVC. Nie odróżnisz z wyglądu od poliwęglanu. Jak to zabytkowy samochód na na 120% szybki są z poliwęglanu. Bo poliwęglan to już w średniowieczu robili i w karetach mieli z niego szyby.
Reply to
kogutek
U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci grup
Nie mylisz przypadkiem z polimetakrylanem metylu ?
Aczkolwkiej jest tylko ~20 lat mlodszy.
J.F
J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
Widziałeś gdzieś miękką pleksę?
Reply to
kogutek
Dnia Mon, 23 Jul 2012 19:41:23 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
Nie. A miekki poliweglan widziales ? Plyty CD sa z poliweglanu ... ale moze sie daje zrobic i na miekko.
A moze i PMMA sie daje zrobic na miekko :-)
J.F.
J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
Oczywiście że się da. Trzeba podgrzać. Tylko że w normalnej eksploatacji kabrioletu takie wysokie temperatury nie występują żeby PMMA zrobiło się miękkie. Napisał że PVC to trzeba radzić jak skleić PVC a nie wymyślać teorie że to nie PVC bo za mało przezroczyste na szybkę.
Reply to
kogutek
U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci grup J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³(a):
[...]
Musisz sie troche doksztalcic - nie takie rzeczy szwagier po pijaku robil
Nie stosowalem, nie znam - ale technologia ta sama co przy PVC, ktory z natury jest twardy (winidur) i dopiero plastyfikator go zmiekcza.
Na przyszlosc pisz wyraznie kiedy ironizujesz, bo nie wiadomo i mozna sie pomylic.
Rozpoznanie tworzywa moze sie przydac i test tez sie moze przydac, bo raczej niewielu ludzi ma doswiadczenie z klejeniem przezroczystego PVC. To raczej na rozne okladki, a wtedy zgrzewaja.
J.F
J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
Masz rację. Z koniem kopał się się nie będę.
Reply to
kogutek
Przezroczysty PVC (PVC-S) odkryto w 84', czyli do produkcji masowej wszedł jeszcze kilka lat później, a mówimy tu o samochodzie zabytkowym.
W średniowieczu mieli wtryskarki do PC?:) To ma ogromne tarcie wewnętrzne i lejność tego jest zmorą nawet obecnych technologów. Wykonać szybę z PC, to nie pójść do średniowiecznego szklarza i poprosić o wypraskę.
Reply to
Piotr
masz jakieś źródła? Bo tak jakoś mi się zdaje, że przezroczyste tworzywa (folie) oparte na polichlorku winylu (astralon) zaczęto przemysłowo produkować jeszcze w latach 30-tych... i poza zastosowaniami w geodezji i poligrafii używano ich też w lotnictwie i przemyśle samochodowym... Ale akurat nie kojarzę w tej chwili źródeł tych informacji, więc będę wdzięczny za ew. korektę.
Reply to
anhin
Piotr snipped-for-privacy@na.poczcie.google> napisał(a):
lotny jesteś niczym płyta chodnikowa.
Reply to
kogutek
Na co dzień pracuję "w polimerach" (konkretnie PA) i nie przytoczę Ci teraz z pamięci pozycji, które musiałem przerobić, ale choćby na angielskiej Wikipedii masz o tym wpis:
tym, że ja spotkałem się z rokiem 1984, kiedy tam jest 1985, ale zakładam, że nie ma to teraz dużego znaczenia. Jednakże mówię tu o przezroczystym PVC. Astralon jest kopolimerem.
Reply to
Piotr
aha, dzięki :-) Tym niemniej -jako specjalista od polimerów- czy nie dopuszczasz możliwości produkcji (sposobem dzisiaj może całkowicie nieopłacalnym) przezroczystej folii z PVC metodą inną niż emulsyjna czy t. p. ? Przypomniałem sobie jakieś przedwojenne czasopismo inżynieryjne, w których mowa była o różnych przezroczystych foliach, między innymi z "polimeryzowanego chlorku winylu". Być może była to jakaś dziennikarska nieścisłość... nie mam teraz dostępu do tej biblioteki i niestety nie mogę tego potwierdzić... ale rzecz jest interesująca.
Reply to
anhin
Możliwość jako taką dopuszczam. Po prostu ja spotkałem się z taką teorią, że PVC nie jest materiałem przezroczystym. Dopiero PVC-S zmieniło ten stan rzeczy. Być może w przeszłości produkowano folie *na bazie* PVC, które takowe były. Moim zdaniem jednak, ten - przytoczony przez Ciebie - tekst jest uogólnieniem, zapewne dodawano modyfikatory. Obecne folie wykonywane są z PET, PP, bo PVC nie znajduje dużego zastosowania w tej postaci.
Chciałem jeszcze dodać, że nie za bardzo śledziłem historię powstawania technologii. Tj. jak kiedyś coś się wytwarzało i w którym roku. Zresztą praca zmusza mnie to bycia dość na bieżąco i to dlatego na obecnych technologiach się skupiam.
Piotr
Dnia Wed, 25 Jul 2012 17:55:35 +0200, Piotr napisał(a):
Czy to dobry link ? Google tez niewiele wie o PVC-S
Z tym Astralonem to internet jakby nie byl pewny - kiedy i co, a wiekszosc linkow to po polsku. "Przezroczyste" wezyki PCW byly i wszesniej, ale musze przyznac ze one bardziej matowe byly niz przezroczyste. Ale cienkie folie, gdzie ta matowosc byla malo widoczna, to sie chyba wczesniej pojawily.
J.F.
J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):
I właśnie takich nie do końca przezroczystych folii jak były z powietrza czystego zrobione używano od dawna na w miarę przezroczyste szybki. Wątkotwórcy nie chodzi o szybę czołową. Tylko o jakieś okienko w rozkładanym dachu. Dzisiaj mało jest tworzyw które by się do takiego zastosowania nadawały. A PVC albo folia na nim oparta nadaje się doskonale. W zimę zachowuje elastyczność, nie pęka. Odporna na karb. Czego można więcej wymagać od bocznej tylnej szybki w rozkładanym dachu?
Reply to
kogutek