Kurz - jak go zobaczyc

Czołem.

Muszę wykombinować jakiś sposób, aby udokumentować ( sfotografować względnie przynajmniej opisać) przemieszczanie się zwykłego domowego kurzu w powietrzu. Nic ciekawego nie wyguglałem poza metodami opartymi o mierzenie masy z wściekłą rozdzielczością, którą nie dysponuję. Nic nie przychodzi mi do głowy poza kurzem świecącym w UV, ale po zejściu na ziemię pozostaje mi poeksperymentowanie z 500 W halogenem z wąską diafragmą. Jakieś inne pomysły ?

Reply to
PeJot

"Przemieszczanie" na żywo, czy w czasie np miesiąca? Chcesz sfilmować cząstki poruszające się w powietrzu czy zmierzyć ile się na szafie odłożyło od ostatnich porządków? Czy chcesz sie dowiedzieć skąd wziął się kurz za kaloryferem, a skąd pod łózkiem? Konrad

Nie, chciałbym zobaczyć/sfocić to na żywo.

Reply to
PeJot

Konrad Anikiel pisze:

> [...]

Hm, jeden polar na silną lampę, drugi na obiektyw. Trzeba znaleźć odpowiednie kąty plus być może filtr kolorowy na lampę(y). Bladego pojęcia nie mam jaki obiektyw daje taką głębię ostrości i powiększenie, ale proste to to nie będzie. Musisz złapać dość grubą warstwę powietrza, żeby nie czekać pół dnia na tego kurza zanim trafi przed obiektyw. Zawsze można spróbować wytrzepać worek z odkurzacza w pobliżu, ale to oszustwo :-) Konrad

PS poszukaj na sieci opowieści jak robili zdjęcia do Blade Runnera- ten cały film jest zakurzony, zadymiony, zamglony...

Konrad Anikiel pisze:

Polar chyba nie przeżyje długo temperatury, tam w środku jest coś organicznego (?).

Tak myślę, diafragma na reflektorze musi mieć możliwość regulacji.

Dokładnie. Na razie jako generator chciałbym użyć odkurzacza bez filtrów, ale wydaje mi się, że na wylocie powietrze będzie przemieszczać się zbyt szybko.

Reply to
PeJot

Polar chyba nie przeżyje długo temperatury, tam w środku jest coś

> organicznego (?).

A to musi być halogen? Może lepiej lightbox z kilkoma energooszczędnymi? A laser bez kolimatora?

Na razie jako generator chciałbym użyć odkurzacza bez > filtrów, ale wydaje mi się, że na wylocie powietrze będzie przemieszczać > się zbyt szybko.

Zależy czym chcesz nagrywać, aparaty fotograficzne mają teraz duże fps (niestety przy niskich rozdzielczościach). A nie wystarczy still? Konrad

Konrad Anikiel pisze:

Boję się że na podstawie foto, o ile cokolwiek będzie widać, niewiele będzie można wnioskować o przemieszczaniu się kurzu. W przyszłym tygodniu poeksperymentuję.

Reply to
PeJot

PeJot pisze:

Wystarczył halogen 150 W, przesłona 6 mm i zaciemnione pomieszczenie.

Reply to
PeJot

A pokażesz jakieś zdjęcie? Konrad

Focić się tego nie da, musi wystarczyć słowny opis zjawisk.

Reply to
PeJot