Laptop dla studenta AiR

Witam! Tak się zastanawiam czy może ktoś zaproponować jakiegoś notebooka dla studenta Automatyki i Robotyki. Chodzi o to, żeby laptop obsłużył program do CAM/CAD i inne niezbędne aplikacje. Nigdy takim się jeszcze nie "bawiłem" więc nie wiem jakie są jego wymagania. Czy potrzebuję dużej mocy procesora graficznego? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

Reply to
Lucan

Witaj, nie wierz w badziewia przeznaczone głównie dla worda. Inżynier potrzebuje czego mocniejszego niż zintegrowan karta graficzna, 512mb ramu. Sam mam notebooka acer aspire 3000 - jedna wielka katorga. Potwornie się grzeje i hałasuje, o choćby uruchomieniu catii czy pro/en mogę zapomnieć (na szczęśccie ug działa) i w dodatku, choć to z innej beczki, jakość wykonania jest strasznie niska. Choć moja matka ma praktycznie taki sam model jak ja tylko z panoramicznym wyświetlaczem. Używa go do poczty i tandemu word/excel i jest strasznie zadowolona.

Nie wiadomo n jakie oprogramowanie trafisz, a głupio jest się musieć pałować przed komputerem w szkółce bo nie można tego samego programu uruchomić w domu.

TAnie konstrukcje omijaj szerokim łukiem.

Pozdr BimBer

Reply to
BimBer

snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał(a):

A takie przybliżone dane. Jakiego, mniej więcej, procesora i grafiki bym potrzebował? Procesor 2.8 GHz wystarczy? A na graficznej muszę mieć 256 czy wystarczy 128 MB?

Dzięki za odpowiedź.

Reply to
Lucan
Reply to
Michal Kaskosz

Jak ja studiowałem (też AiR), miałem laptop Toshiba T1000. Ekran mono CGA 640x200, 512kB RAM, stacja 720kB, bez twardego dysku, DOS 2.11 w ROMie. Na tym działał edytor tekstu TAG, arkusz AsEasyAs, CAD DraftChoice, Mathcad, Derive, TuboPascal itd... Na akumulatorze wytrzymywał 10 godzin, ale było miejsce na wsadzenie trzy razy większego. Po studiach sprzedałem go za 5 milionów złotych :-)

Konrad

Reply to
KA

Nie napisałem że proceror Intel 8088, zegar 4.77 MHz.

Konrad

Reply to
KA