Magazynowanie elektrycznosci - jak ?

Witam grupowiczow.

Czy ktos jest mi w stanie zwiezle wytlumaczyc w jaki sposób magazynowana jest energia elektryczna wytworzona przez elektrownie. Chodzi mi o to, jak jest rozwiazane magazynowanie nadwyzek energi w chwilach zmniejszonego zapotrzebowania, kiedy elektrownie wiecej produkuja energi niz odbiorcy sa w stanie odebrac ? Wiem co to waty, volty, ampery, kondensatory ... , ale inżynierem elektrykiem nie jestem :-)

pozdrawiam, Marek D.

Reply to
MarekD

... moze przy pomocy elektrownii szczytowo-pompowych

Reply to
opiotr