Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny

W dniu 05.04.2020 o 18:35, PeJot pisze:

Tak by było najprościej, ale nie wolno nam nic zmieniać u istniejącym układzie. Niedawno pracowaliśmy w trójkę i jeden był od pompy, teraz przy epidemii mogą być tylko 2 osoby i napęd do pompki byłby jak znalazł. Jacek

Reply to
Jacek

Dnia Sun, 5 Apr 2020 04:17:39 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

Sa takie ? Mimo naturalnosci pomyslu, sa widac tez i wady.

I nawet kafar korzysta z normalnego silnika

W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2020 03:34:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

Tak.

PAN wysłał takiego w kosmos. Zaciął się ostatnio, trzeba było go szpadlem zdzielić.

W dniu 05.04.2020 o 21:07, t-1 pisze:

Moil zdaniem strzelanie z armaty do wróblą. Zwykła wiertarka pneumatyczna z korbą i łącznikiem :-)

Reply to
Robert Tomasik

Ale tu trzeba trochę mechaniki. A siłownik i przełącznik pneumatyczny redukuje do minimum mechanikę do stworzenia.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 05.04.2020 o 20:34, J.F. pisze:

Jacek

Np. taka:

Jednak korba to za mało ze względu na prędkość obrotową. Raczej śruba i nakrętka. Jeśli można w niej zmieniać kierunek obrotów nie zwalniając przycisku wystarczy dodać odpowiednie krzywki i gotowe.

Reply to
t-1

Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r6f1u7$3ng$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 05.04.2020 o 20:34, J.F. pisze:

Na pierwszy rzut oka jakby to, ale Konrad mial chyba mniejsze na mysli.

No i ... KP ... Kafar Parowy ? Kafar pneumatyczny ?

W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2020 20:25:59 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

Ja miałem na myśli gwoździarki gazowe, o takie tiny.pl/7hvhq

W dniu 2020-04-06 o 14:59, Konrad Anikiel pisze:

Nasz kolega chyba nie chce elektryki a tu jest elektryczny zapłon.

Ciekawy patent, ale czy polskie przepisy nie są przypadkiem restrykcyjne dla takich urządzeń?

Taka gwoździarka ma 135 Jouli, a więc powyżej dopuszczalnych 17 Jouli. Nie trzeba mieć na nią pozwolenia jak na broń?

WM

Reply to
WM

W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2020 22:50:19 UTC+9 użytkownik WM napisał:

Są i takie z piezo-zapłonem.

Prawnika trzeba pytać. Ja widziałem nitownice gazowe używane w Polsce.

W dniu 06.04.2020 o 13:04, t-1 pisze:

Ja bym jeszcze wiertarkę ręczną wykorzystał. Tę pneumatyczną podłaczył do wrzeciona, a korbę do tej pombki połączył.

Reply to
Robert Tomasik

Faktycznie b. dobry pomysł. Robi się to prościutkie. I nie trzeba zmieniać kierunku obrotów.

Reply to
t-1

W dniu 2020-04-06 o 18:08, t-1 pisze:

Zaraz jakiś racjonalizator zamiast ręcznej wiertarki zastosuje wkrętarkę akumulatorową :)

Reply to
PeJot

W dniu wtorek, 7 kwietnia 2020 01:18:07 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

Jeszcze nie padł paternoster z osiołkiem.

No właśnie, wydawało mi się, że widziałem już gdzieś warszawską sraczkę Trzaskowskiego ;) Od ósmej minuty.

Reply to
Adam

W dniu 2020-04-06 o 16:20, Konrad Anikiel pisze:

a pistolety HILTI do wstrzeliwania kołków? W stanie wojennym u ojca na budowie milicja zarekwirowała wszystkie.

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2020-04-05 o 10:37, Jacek pisze:

Próbujesz wymyślić koło takie napędy były stosowane dawniej w ciężarówkach do napędzania wycieraczek przedniej szyby np ten

ły też w TATRAch itp. Być może teraz też ale nie siedzę w branży. Urządzenie samo sobie przełaczało strumień powietrza po obu stronach tłoka dając ruch posuwisto zwrotny zamieniany potem na ruch wahadłowy osi wycieraczki

Reply to
Roman Rogóż