Obsadzenie diod swiecacych na dnie zbiornika

Witam,
Jak obsadzic swiecace diody w dnie betonowego zbiornika ?
Dno bedzie dopiero wylewane, wiec wyobrazam sobie, ze
kable zatopie w betonie, w nastepnie porobie jakies dolki
palcem i w to wejda diodki. Ale czym to dalej zalac ?
Silikon ? Zywica ?
A moze cos innego, przezroczystego i zalac cale diodki ?
Woda ze zbiornika bedzie na zime spuszczana.
pozdrawiam
pluton
Reply to
pluton__
a) co ma byc zrodlem swiatla dla swiatlowodow ? b) czym zalac swiatlowody, betonem ? c) po co zalewac swiatlowody ?
Moim celem jest sympatycznie i delikatnie podswietlona woda w sadzawce, w ktorej sie bede kapal.
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton__
Użytkownik pluton__ napisał:
polecam pl.rec.nurkowanie i latarkę "groza" ;-)))
To za duza zabawa. Male diodki mi zupelnie wystarcza. Tym bardziej ze wspolczesne diody maja zarabisty strumien swiatla, a czas swiecenia to cale lata. napiecie zasilania tez niewielkie.
Wystarczy mi jakies szczelne, latwo rozbieralne uszczelnienie typu silicon.
pozdrawiam pluton
Reply to
pluton
pluton napisał(a):
Najmniejsza latarka MAG-Lite albo jakaś inna pancerna na sztorc:) hmmm w sumie można by zalać diodę w poxipolu albo innym tworzywie tak, żeby wystawał tylko czubek. Wtedy nóżki i podłączenie masz uszczelnione, a wystaje tylko łepek. Całośc dla testu wrzucić na tydzień do wiaderka z wodą, podłączyć miliamperomierz - jak będa nieszczelności wzrośnie prąd ( będzie bocznik z wody).
Kwestia doboru owego tworzywa...
Lech
Reply to
Lech Rybienik
LEDy
tak
Zalewaj±c kilkumilimetrowe LEDy bêdzie problem z ich pod³±czeniem.
Chodzi³o tu raczej o elementy giête przewodz±ce bardzo dobrze ¶wiat³o(niektórzy mówi± ¿e to ¶wiat³owód,ale ja tam nie wiem jak to jest). Chyba w ELFIE kupisz z apare zetek.To taki wê¿yk z soczewk± na koñcu, ten wê¿yk mo¿esz zalaæ betonem tak by koñcówka by³a na styk ze ¶ciank±(dnem) zbiornika.Ca³y wê¿yk przejdzie przez warstwe betonu gdzie dasz LEDy i pod³±czysz..... a mo¿e wstawiæ jakie¶ transparentne wa³ki z tworzywa.....
Reply to
invalid unparseable