Re: Pow?oka antykorozyjna zbiornika na wod? - cynk

Taki gotowiec w moim przypadku odpada.

No to jeszcze można zrobić ze szkła, z betonu, z czego tam przyjdzie fantazja. Ale najprościej jest zadzwonić do ocynkowni i zapytać. Konrad

Użytkownik "Konrad Anikiel" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@z66g2000hsc.googlegroups.com...

No to jeszcze można zrobić ze szkła, z betonu, z czego tam przyjdzie fantazja. Ale najprościej jest zadzwonić do ocynkowni i zapytać. Konrad

I tak przed chwilą zrobiłem, w cynkowni najbliżej mnie położonej dowiedziałem się że biorą od wagi wsadu a nie od powierzchni, ceny kształtują się w okolicach 2 zł za kg. Co przy rozmiarach mojego zbiornika z blachy 3 mm daje jakies 40 - 50 kg z osprzętem = 100zł cynkowanie + drugie tyle za transport ;)

Myślę że 3 mm blacha wytrzyma podciśnienie jakie występuje przy zasysaniu wody ze studni - max 4m do lustra wody ?

Gejzero

Reply to
Gejzero

"Gejzero" <gejzer snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:g69nvd$jqu$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

4m od lustra wody to 0.4 atmosfery, pisales ze "dekiel" ma być płaski, 500x500mm - czyli 0.25m^2 - wychodzi jakies 1250kg nacisku - cos mi sie zdaje ze bez rozpórek (albo karbów usztywniających) dlugo płaski nie zostanie :) GRG
Reply to
grg12

Użytkownik "grg12" snipped-for-privacy@chello.at napisał w wiadomości news:5e8a0$4888e0d9$506cdd75$ snipped-for-privacy@news.chello.at...

Faktycznie to będzie koło tony nacisku na tą powierzchnie zakładając takie podciśnienie. Rozumiem że największe ciśnienie jakie może zadziałać na ścianki to będzie przypadek zatkania wlotu i ssania pompą i będzie równało się ciśnieniu atmosferycznemu ? Wychodzi że przeszło 2,5 tony nacisku, a to już nie jest wesołe. A przypadek gdyby woda cofła się pod maksymalnym ciśnieniem jakie potrafi wytworzyć pompa, którą chcę zastosować, czyli 55 metrów słupa wody to zbiornik się zaokrągli ;> Muszę to dokładnie przemyśleć. Normalnie nie powinien być poddawany takim obciążeniom bo są zawory zwrotne ale przewiduje możliwość cofnięcia wody z instalacji w celu wypchnięcia powietrza i wtedy muszę zastosować zawór bezpieczeństwa żeby nie zrobić sobie akuku ;)

Dzięki za nakierowanie na odpowiedne tory.

Gejzero

Reply to
Gejzero

Tak spytam czy chciało się komuś to przeczytać ? Jestem ciekaw czy moje przemyślenia są dobre ? Z fizyką miałem do czynienia jakies 17 lat temu i na codzień nie "rozwalam" takich zagadnien ;) Proszę powiedzcie czy dobrze dobie w głowie poukładałem moje wyliczenia.

Sobotnio porankowo Gejzero

Reply to
Gejzero

Metoda projektowania zbiorników na ciśnienie zewnętrzne nic nie ma wspólnego z projektowaniem na ciśnienie wewnętrzne. A to dlatego, że inny jest "failure mode" Kto to przetłumaczy na polski? Mechanizm zniszczenia? Akurat płaskie ściany mają to do siebie, że dopuszczalne wartości naprężenia przekracza się znacznie wcześniej niż następuje jakaś strukturalna katastrofa (utrata stateczności), bo zginanie jest dużo większe od naprężenia powłokowego. Tylko, jak wcześniej napisałem, nie musisz się tym przejmować, bo nie projektujesz tego na jakieś określone przepisy. Zakładam że nic się nikomu nie stanie, jeśli zbiornik się rozpękie. Bo jeśli stwarza on potencjalne niebezpieczeństwo, to jesteś prawnie zobowiązany zaprojektować go i wykonać zgodnie z przepisami. Konkretnie, to nie jest kryterium. Kryterium jest na początku tych przepisów, czyli z grubsza w Dyrektywie Ciśnieniowej 97/23. Tam jest napisane, co i przy jakich parametrach podlega wymaganiom. Nie wiem co prawda jak rozumieć tekst tej dyrektywy, która mówi o "wprowadzaniu na rynek", czy to dotyczy także zbiorników robionych dla siebie na własny użytek. Dla spokoju możesz zadzwonić do najbliższego Inspektoratu Dozoru Technicznego, oni są od tego żeby ludziom odpowiadać na takie pytania. Konrad